Toon posts:

ruis op tv kaart ...wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb pas een WIN TV Primio tv kaart gekocht kanalen ingesteld , en alle instellingen juis gezet als ik echter tv wil kijken is het beeld zo slecht dat je bijna niks ziet en het geluid hoor je zeer stil en met veel ruis op de achter grond wat kan dit zijn ? ik heb op de zlefde lijn al een tv aangesloten en het beeld is perfect dus het signaal moet sterk genoeg zijn

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

Misvatting, als je twee apparaten op een COAX-kabel zet, betekend het NIET meteen dat ze dezelfde sterkte/signalen doorkrijgen.

Als ik jou was zou ik proberen een kanaalversteker te scoren (kost een geeltje geloof ik, maar misschien heeft iemand zo'n ding ergens liggen en mag je het lenen.)

Dan zijn al je problemen opgelost. Neem ik aan... Zoniet, dan weet ik het niet, want ik heb nog nooit een TV-kaart gehad...

*D

-- == Alta Alatis Patent == --

Verwijderd

Topicstarter
er staat al een versterker op de benede verdieping als ik daar de pc zet is het even erg het geluid is er zelfs nog slechter

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

Ik zou het toch eens proberen. Je weet het nooit. Er zijn vast wel kennissen of buren die zo'n ding hebben.

Maar ja, dat is alleen maar een suggestie.

Het kan zeker aan de kaart/windows/iets anders liggen, maar dit is het eerste waar IK naar zou kijken. Of mijn TV-kaart wel genoeg signaal binnenkrijgt.

Veel suc6!

-- == Alta Alatis Patent == --

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
heb je het ingangs kanaal op ANTENNE staan ?

dat MOET namelijk wel !
dus NIET op cable !

Verwijderd

Topicstarter
staat op antenne

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:50

Wildfire

Joy to the world!

Op zaterdag 29 september 2001 19:22 schreef CoRrRan het volgende:

[...]

Als ik jou was zou ik proberen een kanaalversteker te scoren (kost een geeltje geloof ik, maar misschien heeft iemand zo'n ding ergens liggen en mag je het lenen.)

[...]
In mijn geval werd het signaal toen juist 100x zo slecht...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 19:18 schreef Amateur het volgende:
heb pas een WIN TV Primio tv kaart gekocht kanalen ingesteld , en alle instellingen juis gezet als ik echter tv wil kijken is het beeld zo slecht dat je bijna niks ziet en het geluid hoor je zeer stil en met veel ruis op de achter grond wat kan dit zijn ? ik heb op de zlefde lijn al een tv aangesloten en het beeld is perfect dus het signaal moet sterk genoeg zijn
Stekkers/aansluiting bagger?
Heb je een kabel met aansluitingen gekocht of zelf inelkaar gezet?

Verwijderd

mischien heb je cheap coax (bv knaak shop) dat kan veel ruis veroorzaken
dit hed ik ookt cheap coax maar toen ik iets duurder dan hema bv werd het bled 20x beter :) en toen n og een praxis versterker er tussen weer 20x beter tis nog niet helemaal als op tv maar het kan er goed mee door.

en haal eens wat tv's er tussen uit of een video

suc6
Pagina: 1