aankoop van nieuw mobo. paar vragen...:)

Pagina: 1
Acties:

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik ben van plan om aankomnde week of de week daar op me nieuw mainboard te kopen. ik wilde eerst op die KT266a wachten, maar dat duur te lang.

ik heb al heel wat research gedaan, reviews gelezen. maar persoonlijk ervaring en advies is toch beter. :)

het gaat mij om een DDR board. om mee te OC'en, dus hoge FSb is blangrijk, hij moet stabiel zijn. hoger dan standaard vcore voltage(1.85) vind ik ook belangrijk.

ik dacht eerst zelf aan de Asus A7v266 board. volgens HardOCP "the Overclock board" ik heb daar veel over gelezen, en het is een topper.
verder hebben we de nieuw ALI chipset. ik vond de Iwill's KA266-R wel wat. wat vinden jullie er van
als laast, die AMD chipset boards. de Abit K7G is een moeie. en de A7m266 ook. maar hoe zit het met OC. met name de FSB, dat gaat toch niet zo ver met de AMD chipset?

alle boven staande boards hebben een maximum vcore van 1.85, als ik het goed heeft Epox een board die 1.90 kan? of was het een andere?

aub, geen UTFS opmerking. ik heb me research gedaan.

dank :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:08

Predator

Suffers from split brain

De KT266A die is er al dus waarom zeg je dat je te lang moet wachten ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• FMS
  • Niet online
zou je me kunnen vertellen waar ik die mobo in nederland kan kopen, :? ik geloof niet dat ie hier te koop is

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 29 september 2001 19:30 schreef FMS het volgende:
zou je me kunnen vertellen waar ik die mobo in nederland kan kopen, :? ik geloof niet dat ie hier te koop is
Het is een kwestie van enkele weken. Epox schijnt binnen 2 weken al borden met KT266A te kunnen leveren, en de rest zal wel snel volgen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• FMS
  • Niet online
ze leveren in nederland binnen twee weken. daar kan ik op wachten. over de prijzen is niet veel bekend dacht ik, rond de 500.- schat ik.

• FMS
  • Niet online
ik heb wat over Epox gelezen, opzich best ok. ik heb zelf nooit een Epox board gehad of er mee gewerkt.

in welke categorie hoort Epox? is het beetje een goed merk?
overclocken, de kwaliteit van de boarden? enz.

Verwijderd

Ik zou geen Eox nemen, maar daar heb ik zo mijn persoonlijke redenen voor. Ik denk dat ik ga w88 op de MSI

http://www.tweakers.net/nieuws/18683

Die gaat rond de 450 gulden kosten waarschijnlijk.

Hoe zit het trouwens met OC mogelijkheden op die 266A bordjes?

• FMS
  • Niet online
tja, MSI spreakt mij dan niet zo aan. ik zou graag de ASUS willen of ABIT. maar hoe lang moet ik nog wachten?

OC'en van de kT266a waar het om gaat bij mij, de FSB schijnt hoog te kunnen. daar komen die PC2400 goed tot pas.

Verwijderd

Op zondag 30 september 2001 00:11 schreef FMS het volgende:
tja, MSI spreakt mij dan niet zo aan. ik zou graag de ASUS willen of ABIT. maar hoe lang moet ik nog wachten?

OC'en van de kT266a waar het om gaat bij mij, de FSB schijnt hoog te kunnen. daar komen die PC2400 goed tot pas.
zijn hier niet al tig topics over geweest?

• FMS
  • Niet online
idd, het was niet de bedoeling om over KT266a te beginnen, il wilde juist een andere mobo ipv KT266a. maar het lijkt er op dat ik maar ga wachten. :)

Verwijderd

Op zondag 30 september 2001 12:00 schreef FMS het volgende:
idd, het was niet de bedoeling om over KT266a te beginnen, il wilde juist een andere mobo ipv KT266a. maar het lijkt er op dat ik maar ga wachten. :)
:)

• hplos.nl
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

ik heb ( als 't goed is ) een AsusA7V266 ..... maar die ws na een week dood ... :'( ik heb nu een MSI K7T266 Pro te leen van norrod .... maar die ASUS bevalt me toch een HEEL stuk beter ( al heb ik 'm maar 1 weekie kunnen gebruiken ...... )

Mzzl !

pc | server | laptop | pda

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je vergeet de moederborden met de sis735 chipset.

Deze moederborden kosten minder dan 200 piek, zijn rete stabiel en zeer goed (zie de tests op toms hardware).
Het overklokken gaat er alleen wat minder mee.

Bedenk je eerst of het overklokken 300 piek (500-200) waard is, maak dan je keus.

(ps, heb zelf nog oude kt133: asus a7v).

Edit: qua performance kan de sis735 mee komen (lees: af en toe beter, af en toe slechter) met de kt266 (zonder A) en de amd760.
De kt266A is iets sneller dan de sis735, maar bedenk ook hier weer, is het het geld waard...

• FMS
  • Niet online
ik heb die review @ toms gelezen. ik vond dat SiS het dit maal goed heeft gedaan, voor de normaal gebruiken is het een uitstekend Chipset.

maar een mobo is toch echt het belangrijkste onderdeel van een PC, het gaat ook meestal langst mee. dus 500.- voor een stabiel en goed Overclockbaar board is wel ok. :)

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 30 september 2001 12:50 schreef FMS het volgende:
ik heb die review @ toms gelezen. ik vond dat SiS het dit maal goed heeft gedaan, voor de normaal gebruiken is het een uitstekend Chipset.

maar een mobo is toch echt het belangrijkste onderdeel van een PC, het gaat ook meestal langst mee. dus 500.- voor een stabiel en goed Overclockbaar board is wel ok. :)
Maar een goed en stabiel moederbord voor 200 piek lijkt mij toch beter (nouwja, je kijk maar).

Overigens gaat een moederbord helemaal niet het langst mee. Ik denk zelfs het kortst.

• FMS
  • Niet online
stabiel is het wel, maar met een FSB van 150 is het toch iets minder.

hoezo gaat een mobo niet langs mee? ik koop ierder half jaar een nieuw board. en elke 2-3 maanden en nieuw CPU Of GPU.

ik vind de mobo blangrijkste van een systeem, en in keer iets goeds nemen is beter dan een goedkoop board kopen wat minder lang mee gaat en 1001 bug en bios problemen kan hebben, ik zeg niet dat SiS dat nu ook weer heeft, maar kans is grooter dan VIA. :)

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Hmmm, Abit heeft al een KT266a bordje hoor.
Heb er gisteren ff op gewerkt, KG7r dacht ik...

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 13:21
Op zondag 30 september 2001 13:36 schreef XTerm89D het volgende:
kr7 moet dat dan zijn

kg7r is dus kg7 met raid en dus amd sjipset

• FMS
  • Niet online
Op zondag 30 september 2001 13:36 schreef XTerm89D het volgende:
waar heb je er mee gewerkt? in een winkel? is die te koop?..

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Psies, die Kr7 moet gewoon een toppertje worden. :9 Maar de grote vraag blijft. IS ie dat ook(bugs etc.) én wanneer is ie dan echt leverbaar in NL?

...vol verwachting klopt ons...ja, ik krijg al weer de kriebels >:)

• FMS
  • Niet online
mobo's van abit zijn altijd perfect, bijna nooit bugs, als die er zijn komt snel een nieuw Bios voor. zo stabiel als een huis en snel. je kunt eigelijk niet over Abit klagen. de suport is daar ook heel goed.

XTerm89D, waar heb je met die board gewerkt? :)
Pagina: 1