Toon posts:

| :( Groot probleem met Aopen AK77 plus | :(

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 1 week een Aopen AK77 Plus en heb het probleem dat PCI slot 1 & 5 hun IRQ delen met de AGP kaart. Dit is al bij het opstarten (dus op BIOS-nivo) te zien. Ik heb echt al alle combinaties geprobeerd ook met alleen een AGP een wel 10 verschillende kaarten in slot 5 maar nee ik blijf maar de beschikking houden over slot 2 t/m 3. 1 & 5 dus niet bruikbaar. Inmiddels ook de BIOS geflashed hielp ook niet. Dus vanochtend maar even een nieuw Moederbord gemonteerd en jawel hoor. Zelfde probleem.

Kan iemand mij verder helpen.

|:(

Verwijderd

Volgens mij is dit bij elk mainboard hetzelfde, het 1ste pci slot deelt IRQ altijd met AGP
Als er 5 of 6 inzitten worden die ook geshared!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Maar wat is precies je probleem? Werkt een kaart niet naar behoren ofzo? Want IRQ sharing is tegenwoordig bij de meeste kaarten niet zo'n probleem meer..

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 15:57
als je gewoon A-merk hardware koopt heb je niet van die kaarten die zeiken om een irq en die gewoon draaien op een gedeelde irq

Verwijderd

Klopt idd :)

Maar gooi dan gewoon bijv. je netwerkkaart samen met je videokaart...is nix mis mee...

Dan weet je het alvast: Slot 4 zit samen met je USB en slot 3 samen met je onboard audio (als je die enabled hebt :P).
Verder wordt IRQ 5 (bij standaard BIOS instellingen) ingenomen door de onboard midiport, die moet je apart uitschakelen bij onboard pheriphirals (:?)

Gewoon kijken of het werkt :)