Heb een probleempje met auto-increment. Heb een post systeem gemaakt waardoor je artikelen kan toevoegen in je db. En ik laat ze op headlines.php3 zien. Maar de ID van elk artikel blijft 0. Het moet steeds 1 hoger worden dan het hoogste cijfer dat er is. Dit is de script:
Het HTML form zit hierbij ook ingevoegd maar die heb ik maar niet in deze topic gezet anders wordt het zo'n zooi.
Ik krijg dus op headlines.php3 steeds de ID van elk artikel te zien met de waarde 0.
Ik gebruik php3 dus misschien moet je een andere opdracht voor de auto-increment geven.
Wie kan me helpen??
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <? if ($send) { $server = mysql_connect(); mysql_select_db("News", $server); $Headline = addslashes($Headline); $Poster = addslashes($Poster); $Source = addslashes($Source); $Url = addslashes($Url); $Summary = addslashes($Summary); $Date = date("Y-m-d H:i:s"); $sql = "INSERT INTO headlines (ID, Headline, Poster, Date, Source, Url, Summary) VALUES ('NULL', '$Headline', '$Poster', '$Date', '$Source', '$Url', '$Summary')"; mysql_query($sql) or die("Error..."); echo "Your article is added"; } ?> |
Het HTML form zit hierbij ook ingevoegd maar die heb ik maar niet in deze topic gezet anders wordt het zo'n zooi.
Ik krijg dus op headlines.php3 steeds de ID van elk artikel te zien met de waarde 0.
Ik gebruik php3 dus misschien moet je een andere opdracht voor de auto-increment geven.
Wie kan me helpen??