Fashionably sensitive, but too COOL to care
Verwijderd
die zijn er niet.
Nog niet.
maar volgens de theorie is het ook niet mogelijk volgens mij.
Er staat namelijk geen schaal op je Y as.
Who is John Galt?
Verwijderd
Op zaterdag 29 september 2001 19:04 schreef justmental het volgende:
Tuurlijk.
dat is ook niet nodig want de lijn loopt precies op de 0.Op zaterdag 29 september 2001 19:04 schreef justmental het volgende:
Tuurlijk.
zou je het niet met een equalizer recht kunnen trekken dan ofzoiets?
Verwijderd
wat volgens hun het beste speaker was die er gemaakt is
Verwijderd
Maar misschien is de schaal van de y as wel met 1000 miljoen per 100e milimeter... Dan klopt het best...Op zondag 30 september 2001 14:26 schreef boriz het volgende:
[..]
dat is ook niet nodig want de lijn loopt precies op de 0.
als dat zo was had ik de schaal er wel bijgezet.Op zondag 30 september 2001 15:45 schreef LenL het volgende:
[..]
Maar misschien is de schaal van de y as wel met 1000 miljoen per 100e milimeter... Dan klopt het best...
Verwijderd
Cut Hard
Rndll
En waarom zou je dan speakers willen die precies tot de 20k weergeven en dan niet meer?
Cut Hard
Rndll
[/quote
Meer kan je toch niet horen...
Yep dat is de B&W NautilusOp zondag 30 september 2001 15:36 schreef suijkerbuijk het volgende:
er was toch een speaker set die gemaakt was als een slakken huis voor de bas en de mideel tonen en lagen tonen in een lange punt
wat volgens hun het beste speaker was die er gemaakt is
zie voor meer info:
http://www.bwspeakers.com
Hoe heet dat ook al weer? Koptelefoon?
Siditamentis astuentis pactum.
Verwijderd
Rndll
Heerlijk, nu knallen met Kid 'n Play, he he...
eningszins +2 inzichtvol, alleen zijn de reflecties van een ruimte IMHO mooier dan het gemiddelde dooie geluid van een hoofdtelefoon... Perfect hoeft niet mooi te betekenenOp dinsdag 02 oktober 2001 19:16 schreef Varienaja het volgende:
Leuk als je zo'n box hebt.. nu nog een luisterruimte zonder storende reflecties
Hoe heet dat ook al weer? Koptelefoon?
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Kortom, kies je budget, neem een paar tijdschriften over audio, loop de lijst af van best naarminder en noteer de boxen die in je budget vallen.
Naar de winkel met het lijstje en luisteren.
Mother, will they like this song?
Verwijderd
De hersenen zijn zo ie zo gewend aan het feit dat geluid nooit tegelijkertijd in beide oren komt met exact een exact identiek frequentie spectrum. Sterker nog het schijnt zelfs stress te veroorzaken. Met andere woorden interferentie van geluidsgolven is een eis voor "natuurlijk" geluid.
Wat is natuurlijk geluid dan? Vrij eenvoudig, Een Jazz compositie die je in een concert zaal hoort, das natuurlijk geluid. "Perfect" geluid. Echter het is te duur om een ff wat muzikanten voor je te laten spelen als je op tweakers zit te posten, en je kamer is er wellicht te klein voor. Dus zit je met speakers opgescheept.
Goed tot zover mijn mening, en redenering. Weinig feiten aanwezig, dus ik kan hier en daar flink in de fout zitten.
Verwijderd
Of je bent wat "vrijer", en vind gewoon dat het mooi moet klinken. De situatie in dat ene zaaltje is ook maar willekeurig.
Verwijderd
Dit is weer zo'n theoretisch verhaal. Er zijn geen speakers met zo'n frequentiebereik. Maar als die er waren, dan is de ruimte waarin je luistert niet ideaal, staande golven, interferentie, galm etc.
En als je dan die perfecte ruimte hebt, met die perfecte speakers, dan blijkt dat er geen perfecte microfoon gebruikt is met een vlakke frequentiekarakteristiek, omdat die niet bestaat.
En als die microfoon bestond en je had je vlakke speakers en je perfecte kamer, dan klonk het nog kut omdat de opname is afgemixt om goed te klinken op huis-tuin-en-keuken speakers...
Veel plezier ermee.
Dus nix afmixen, compressen etc. Zit iets van 45 dB dynamiek in...Je hoort de auto's buiten voorbijkomen, het gerommel van de underground etc, en af en toe ook nog wat muziek ja...
Dat zit ik zo dan op mijn actieve studiomonitoren af te luisteren (38hz-20khz, +- 2 dB, SPL 124 dB/1m/paar), en dan denk ik... joh, veel mooier hoeft het van mij niet te worden...
Specs? Zie ondertitel...
StelOp woensdag 03 oktober 2001 18:06 schreef Rndll het volgende:
...gaap...
Dit is weer zo'n theoretisch verhaal. Er zijn geen speakers met zo'n frequentiebereik. Maar als die er waren, dan is de ruimte waarin je luistert niet ideaal, staande golven, interferentie, galm etc.
En als je dan die perfecte ruimte hebt, met die perfecte speakers, dan blijkt dat er geen perfecte microfoon gebruikt is met een vlakke frequentiekarakteristiek, omdat die niet bestaat.
En als die microfoon bestond en je had je vlakke speakers en je perfecte kamer, dan klonk het nog kut omdat de opname is afgemixt om goed te klinken op huis-tuin-en-keuken speakers...
Veel plezier ermee.
Ben je er dan?
Als je een perfect gehoor hebt welOp woensdag 03 oktober 2001 19:16 schreef pelican het volgende:
[..]
Stelik heb perfecte speakers, in een perfecte ruimte, opgenomen met met een perfecte microfoon en dat de opname is afgemixt om goed (lees perfect) te klinken op deze perfecte boxen in een perfecte ruimte....
Ben je er dan?
Maar ach..wat is perfect? Ik vind een lp-speler perfect voor oude Beatles platen, daar kunnen geen boxen van 20 ruggen tegenop
Hoe dan ook...niets is perfect! Perfecte vrouwen bestaan toch ook niet?
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Hehe, you've got me there...Op woensdag 03 oktober 2001 19:41 schreef Moody het volgende:
[..]
Als je een perfect gehoor hebt wel
Maar ach..wat is perfect? Ik vind een lp-speler perfect voor oude Beatles platen, daar kunnen geen boxen van 20 ruggen tegenop
Hoe dan ook...niets is perfect! Perfecte vrouwen bestaan toch ook niet?
http://www.dynaudio.com/products/reference/evidence/artofevid/beauty/beauty.htm
Naast dat deze speakers een hoog "Leuk voo Thuis" gehalte hebben klinken ze ook gewoon goed
Murphy was an optimist
Ik hoop dat je wel onversterkt bedoelt, want met vresterking worden er weer ZOVEEL problemen geïntroduceerd! Mic-keuze, mic-plaatsing, mic-EQ, mic-processing (noise gates, preamp keuze, compressie, reverb, enz), speaker keuze, speaker plaatsing, versterker keuze, PA-eq, en ga zo maar door.Op woensdag 03 oktober 2001 13:17 schreef Peltier het volgende:
Wat is natuurlijk geluid dan? Vrij eenvoudig, Een Jazz compositie die je in een concert zaal hoort, das natuurlijk geluid. "Perfect" geluid. Echter het is te duur om een ff wat muzikanten voor je te laten spelen als je op tweakers zit te posten, en je kamer is er wellicht te klein voor. Dus zit je met speakers opgescheept.
Goed tot zover mijn mening, en redenering. Weinig feiten aanwezig, dus ik kan hier en daar flink in de fout zitten.