Toon posts:

de perfecte box

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, bestaat er ee box met dit frequentiespectrum?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gebral/perfect.bmp

• JoeCool
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:28

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Alleen in audiofiele dromen !

Fashionably sensitive, but too COOL to care

Verwijderd

Nope!
die zijn er niet.
Nog niet.
maar volgens de theorie is het ook niet mogelijk volgens mij.

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Tuurlijk.
Er staat namelijk geen schaal op je Y as.

Who is John Galt?

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 19:04 schreef justmental het volgende:
Tuurlijk.
:+

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 september 2001 19:04 schreef justmental het volgende:
Tuurlijk.
dat is ook niet nodig want de lijn loopt precies op de 0.

zou je het niet met een equalizer recht kunnen trekken dan ofzoiets?

Verwijderd

er was toch een speaker set die gemaakt was als een slakken huis voor de bas en de mideel tonen en lagen tonen in een lange punt
wat volgens hun het beste speaker was die er gemaakt is

Verwijderd

Op zondag 30 september 2001 14:26 schreef boriz het volgende:

[..]

dat is ook niet nodig want de lijn loopt precies op de 0.
Maar misschien is de schaal van de y as wel met 1000 miljoen per 100e milimeter... Dan klopt het best...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 september 2001 15:45 schreef LenL het volgende:

[..]

Maar misschien is de schaal van de y as wel met 1000 miljoen per 100e milimeter... Dan klopt het best...
als dat zo was had ik de schaal er wel bijgezet.

Verwijderd

En waarom zou je dan speakers willen die precies tot de 20k weergeven en dan niet meer?:?

Cut Hard

Rndll

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-07 22:09
[quote]Op dinsdag 02 oktober 2001 16:09 schreef Rndll het volgende:
En waarom zou je dan speakers willen die precies tot de 20k weergeven en dan niet meer?:?

Cut Hard

Rndll
[/quote

Meer kan je toch niet horen... ;)

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:18

Metten

ik hou het graag simpel

Op zondag 30 september 2001 15:36 schreef suijkerbuijk het volgende:
er was toch een speaker set die gemaakt was als een slakken huis voor de bas en de mideel tonen en lagen tonen in een lange punt
wat volgens hun het beste speaker was die er gemaakt is
Yep dat is de B&W Nautilus
zie voor meer info:
http://www.bwspeakers.com

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Leuk als je zo'n box hebt.. nu nog een luisterruimte zonder storende reflecties :+

Hoe heet dat ook al weer? Koptelefoon?

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Sterker nog, de kans is groot dat je gehoorgrens al richting de 17k loopt, maar de aanwezigheid van boventonen in boven de 20k geven wel degelijk klankkleur mee. Interferentie. Dus de geluidsgolven onder de 20k worden net zo goed 'gekleurd' door materiaal boven de 20k... dit maakt vooral ook dat er meer definitie zit in het tophoog bij 96kHz opnames tav 44.1kHz opnames.

Rndll

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

niet voor mijn kapot gebeukte oren dus..

Heerlijk, nu knallen met Kid 'n Play, he he...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 02 oktober 2001 19:16 schreef Varienaja het volgende:
Leuk als je zo'n box hebt.. nu nog een luisterruimte zonder storende reflecties :+

Hoe heet dat ook al weer? Koptelefoon?
eningszins +2 inzichtvol, alleen zijn de reflecties van een ruimte IMHO mooier dan het gemiddelde dooie geluid van een hoofdtelefoon... Perfect hoeft niet mooi te betekenen :o

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Dan hoeft het ook niet rechtlijnig, want dat kan koud/clinisch klinken. De gevoeligheid van de oren verschilt p.p. en de verwerking in de hersenen verschilt ook nog eens een keer.

Kortom, kies je budget, neem een paar tijdschriften over audio, loop de lijst af van best naarminder en noteer de boxen die in je budget vallen.

Naar de winkel met het lijstje en luisteren.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Volgens mij is zo'n speaker niet eens aangenaam voor je oren ! Er moet altijd wel een bepaalde verschil zitten in het frequentiebereik, om lekker warm en vol te klinken (of lekker schel als je dat fijn vind)

Mother, will they like this song?

Verwijderd

JVS, werkelijk prachtig gezegd! Erger nog, perfect wordt zelfs als raar en verkeerd gehoord zou vermoed ik.

De hersenen zijn zo ie zo gewend aan het feit dat geluid nooit tegelijkertijd in beide oren komt met exact een exact identiek frequentie spectrum. Sterker nog het schijnt zelfs stress te veroorzaken. Met andere woorden interferentie van geluidsgolven is een eis voor "natuurlijk" geluid.

Wat is natuurlijk geluid dan? Vrij eenvoudig, Een Jazz compositie die je in een concert zaal hoort, das natuurlijk geluid. "Perfect" geluid. Echter het is te duur om een ff wat muzikanten voor je te laten spelen als je op tweakers zit te posten, en je kamer is er wellicht te klein voor. Dus zit je met speakers opgescheept.

Goed tot zover mijn mening, en redenering. Weinig feiten aanwezig, dus ik kan hier en daar flink in de fout zitten.

Verwijderd

En je wilt dat die box de opname uit dat jazz-clubje zo goed mogelijk weergeeft, en dus wil je een plat frequentiebereik in al je apparatuur.

Of je bent wat "vrijer", en vind gewoon dat het mooi moet klinken. De situatie in dat ene zaaltje is ook maar willekeurig.

Verwijderd

...gaap...

Dit is weer zo'n theoretisch verhaal. Er zijn geen speakers met zo'n frequentiebereik. Maar als die er waren, dan is de ruimte waarin je luistert niet ideaal, staande golven, interferentie, galm etc.

En als je dan die perfecte ruimte hebt, met die perfecte speakers, dan blijkt dat er geen perfecte microfoon gebruikt is met een vlakke frequentiekarakteristiek, omdat die niet bestaat.

En als die microfoon bestond en je had je vlakke speakers en je perfecte kamer, dan klonk het nog kut omdat de opname is afgemixt om goed te klinken op huis-tuin-en-keuken speakers...

Veel plezier ermee.

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Ik heb hier een CD van Giora Feidman liggen (The singing clarinet), opgenomen in een New Yorkse kerk met twee microfoons in XY, en daarna zo op de CD gepleurd...

Dus nix afmixen, compressen etc. Zit iets van 45 dB dynamiek in...Je hoort de auto's buiten voorbijkomen, het gerommel van de underground etc, en af en toe ook nog wat muziek ja...

Dat zit ik zo dan op mijn actieve studiomonitoren af te luisteren (38hz-20khz, +- 2 dB, SPL 124 dB/1m/paar), en dan denk ik... joh, veel mooier hoeft het van mij niet te worden...

Specs? Zie ondertitel...

• pelican
  • Niet online

pelican

Op woensdag 03 oktober 2001 18:06 schreef Rndll het volgende:
...gaap...

Dit is weer zo'n theoretisch verhaal. Er zijn geen speakers met zo'n frequentiebereik. Maar als die er waren, dan is de ruimte waarin je luistert niet ideaal, staande golven, interferentie, galm etc.

En als je dan die perfecte ruimte hebt, met die perfecte speakers, dan blijkt dat er geen perfecte microfoon gebruikt is met een vlakke frequentiekarakteristiek, omdat die niet bestaat.

En als die microfoon bestond en je had je vlakke speakers en je perfecte kamer, dan klonk het nog kut omdat de opname is afgemixt om goed te klinken op huis-tuin-en-keuken speakers...

Veel plezier ermee.
Stel >:) ik heb perfecte speakers, in een perfecte ruimte, opgenomen met met een perfecte microfoon en dat de opname is afgemixt om goed (lees perfect) te klinken op deze perfecte boxen in een perfecte ruimte....

Ben je er dan? :)

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Op woensdag 03 oktober 2001 19:16 schreef pelican het volgende:

[..]

Stel >:) ik heb perfecte speakers, in een perfecte ruimte, opgenomen met met een perfecte microfoon en dat de opname is afgemixt om goed (lees perfect) te klinken op deze perfecte boxen in een perfecte ruimte....

Ben je er dan? :)
Als je een perfect gehoor hebt wel >:)

Maar ach..wat is perfect? Ik vind een lp-speler perfect voor oude Beatles platen, daar kunnen geen boxen van 20 ruggen tegenop >:)

Hoe dan ook...niets is perfect! Perfecte vrouwen bestaan toch ook niet? :7

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• pelican
  • Niet online

pelican

Op woensdag 03 oktober 2001 19:41 schreef Moody het volgende:

[..]

Als je een perfect gehoor hebt wel >:)

Maar ach..wat is perfect? Ik vind een lp-speler perfect voor oude Beatles platen, daar kunnen geen boxen van 20 ruggen tegenop >:)

Hoe dan ook...niets is perfect! Perfecte vrouwen bestaan toch ook niet? :7
Hehe, you've got me there...

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Kijk eens naar de volgende website:

http://www.dynaudio.com/products/reference/evidence/artofevid/beauty/beauty.htm

Naast dat deze speakers een hoog "Leuk voo Thuis" gehalte hebben klinken ze ook gewoon goed

Murphy was an optimist

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

Jag

Op woensdag 03 oktober 2001 13:17 schreef Peltier het volgende:
Wat is natuurlijk geluid dan? Vrij eenvoudig, Een Jazz compositie die je in een concert zaal hoort, das natuurlijk geluid. "Perfect" geluid. Echter het is te duur om een ff wat muzikanten voor je te laten spelen als je op tweakers zit te posten, en je kamer is er wellicht te klein voor. Dus zit je met speakers opgescheept.

Goed tot zover mijn mening, en redenering. Weinig feiten aanwezig, dus ik kan hier en daar flink in de fout zitten.
Ik hoop dat je wel onversterkt bedoelt, want met vresterking worden er weer ZOVEEL problemen geïntroduceerd! Mic-keuze, mic-plaatsing, mic-EQ, mic-processing (noise gates, preamp keuze, compressie, reverb, enz), speaker keuze, speaker plaatsing, versterker keuze, PA-eq, en ga zo maar door.

Verwijderd

Topicstarter
goed, dan koop je ergens een verrote kut box, kun je dan niet gewoon met een equalizertje die lijn rechtzetten? en trouwens dat over warm geluid klopt natuurlijk niet want muziek is voor de perfecte box gemaakt, zodat de artiest het mooi vind klinken, en hoe meer het van dit spectrum afwijkt hoe minder mooi de artiest het zal vinden.
Pagina: 1