Toon posts:

IRQ probs(?) met vidkaart op MSI K7T Pro2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van me had eerst een Viper V550 PCI 16 MB op zijn MSI K7T Pro2 werkend. Na enig gekloot, wisselen van kaarten, deed ie het ineens niet meer. Hij geeft geen beeld meer bij het opstarten.

Verder hebben ze geprobeerd:
- Asus V3800 AGP(Riva TNT 2 (zelfde probleem))
- onbekend merk 8 MB AGP kaart (werkte wel)
- Abit Siluro Geforce 2 MX-400T 64 MB AGP (en die werkte ook)

De gedachte van zijn vader is dat de kaarten zich hebben gelockt op IRQ 14 en daarom niet meer werken. Is er iemand bekent met dit probleem en/of weet de oplossing?

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:22
Probeer eens het bios te clearen dmv te clear cmos jumper. Alle settings zijn dan wel weg.

Verwijderd

Ja hiero. Lissen up; videokaarten locken geen IRQ's hoor, ze zijn wat dat betreft lekker tam... >:)

Wij hebben op datzelfde moederbord ook IRQ-problemen gehad. Bij ons werkt het volgende; zorg ervoor dat PCI slot nummer 1 (direct onder je AGP videokaart) vrij blijft!!!! Spaart een hoop gek*t.

Oh, enne, inderdaad ff bios resetten... wil wel eens helpen... *D

Verwijderd

Oh enne... PCI videokaarten... moet je in je BIOS iets voor wijzigen hoor... een bepaalde zoekvolgorde, in je bios staat een optie met als default AGP/PCI. Daar moet je PCI/AGP van maken (omdraaien dus)

En als je in je BIOS ziet staat "IRQ for VGA" of zoiets, zet die dan op positief voor PCI vga-kaarten

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 17:56 schreef Berran het volgende:
Een vriend van me had eerst een Viper V550 PCI 16 MB op zijn MSI K7T Pro2 werkend. Na enig gekloot, wisselen van kaarten, deed ie het ineens niet meer. Hij geeft geen beeld meer bij het opstarten.

Verder hebben ze geprobeerd:
- Asus V3800 AGP(Riva TNT 2 (zelfde probleem))
- onbekend merk 8 MB AGP kaart (werkte wel)
- Abit Siluro Geforce 2 MX-400T 64 MB AGP (en die werkte ook)

De gedachte van zijn vader is dat de kaarten zich hebben gelockt op IRQ 14 en daarom niet meer werken. Is er iemand bekent met dit probleem en/of weet de oplossing?
Start ff op in windows in veilige modus en gooi de videokaart driver er helemaal af.

Kun je 'm helemaal niet opstarten. En deden die andere videokaarten het wel dan is je videokaart denk ik kapot of zit er niet goed in.

Win98 kan nog wel irq problemen hebben maar win2k ,Me en xp die hebben dit probleem niet meer. (irq sharing)

• lintux
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-08 08:20
(Even een oud topic nieuw leven inblazen, maar dit sluit er mooi op aan, hoef ik geen nieuw topic te openen..
Op zaterdag 29 september 2001 19:28 schreef Nomis_Zeepkop het volgende:
En als je in je BIOS ziet staat "IRQ for VGA" of zoiets, zet die dan op positief voor PCI vga-kaarten
Voor AGP kaarten hoeft dat dus niet? Hmm, was ik al bang voor. :-( Wat zou dan de oorzaak kunnen zijn dat mijn mooie nieuwe Matrox soms blijft hangen en mijn X server overbodig zwaar belast? :-(

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:57
bios 1,6 flashen voor die mobo
die verdeeld de irq heel anders dan de andere biosses
bijna niks shared (zowiezo agp niet)

dusse www.msi.com.tw

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• lintux
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-08 08:20
Op zondag 07 april 2002 00:45 schreef Turismo het volgende:
bios 1,6 flashen voor die mobo
Hmm, oeps, even vergeten te vertellen dat ik eigenlijk een K7T266 Pro2 heb.. Maar 'k zal toch even een nieuw BIOSje d'rin zetten, hopen dat het wat uithaalt..
Pagina: 1