Als ik alle dingen uit de taskbar rechtsonderin afsluit, zodat er alleen nog Taakplanner, Creative Mixer en Volume staan zie ik in statbar dat ik maar 24 mb ram vrij heb! Gebruikt windows dan echt 105 mb van je geheugen? Een tijdje geleden had ik nog 64 mb, en toen draaide windows ook gewoon?
heb je icq ?
windows staat erom bekend dat hij niet zo goed met je geheugen omspringt.. daarom : LINUX, maar ja.. die heb niet zo'n mooie GUI als windows.. (vind ik persoonlijk hoor.. )
windows staat erom bekend dat hij niet zo goed met je geheugen omspringt.. daarom : LINUX, maar ja.. die heb niet zo'n mooie GUI als windows.. (vind ik persoonlijk hoor.. )
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
ja maar als je minder van je geheugen laat gebruiken met windows loopt het niet zo fijn meer... zodra je een proggie laat lopen maakt hij geheugen vrij.
windows ME eet gewoon alles op wat erin zit.
bestandje copyen, of ffe wat .wav's afspelen naar m'n minidisc en weg is m'n 512mb.
de nt kernel (nt4,win2k,xp) gaat daar veel beter mee om.
maar windows vreet idd zo'n 100mb op als ie is opgestart. ligt er ook aan wat je allemaal geinstalleerd heb.
ik zou er minimaal 256mb instoppen.
bestandje copyen, of ffe wat .wav's afspelen naar m'n minidisc en weg is m'n 512mb.
de nt kernel (nt4,win2k,xp) gaat daar veel beter mee om.
maar windows vreet idd zo'n 100mb op als ie is opgestart. ligt er ook aan wat je allemaal geinstalleerd heb.
ik zou er minimaal 256mb instoppen.
Verwijderd
Ja, en wat kost ram deze dagen wel niet? Dan denk ik dat je voor nog geen 100 guldentjes een mooi reepje erbij hebt...
Zeker win 9x, dat eet en eet tot er niks meer over is. Had ik ook, 511/512 in use, nu onder NT 5 is het 150-200 maximaal (en dan staat er echt veel zooi los)
Windoze 9x heeft geen degelijk "garbage collecting" ( ik gebruikt de term hier eigenlijk in andere context maar komt op zelfde neer )
Ie blijft maar vullen en vullen tot ie vol zit en PAS DAN gaat ie kijken wat ie weer kan hergebruiken.
VB:
Je hebt 60mb vrij. Je start iets op: je hebt nog 30mb vrij ...
je sluit het programma en je hebt 45MB vrij.
Der zit nog 15 MB ergens die eigenlijk niet meer nodig is.
( niet allemaal )
Een degelijk OS met een goed mem management systeem zal zelf ingrijpen
win9x doet dat pas als mem vol zit
Ie blijft maar vullen en vullen tot ie vol zit en PAS DAN gaat ie kijken wat ie weer kan hergebruiken.
VB:
Je hebt 60mb vrij. Je start iets op: je hebt nog 30mb vrij ...
je sluit het programma en je hebt 45MB vrij.
Der zit nog 15 MB ergens die eigenlijk niet meer nodig is.
( niet allemaal )
Een degelijk OS met een goed mem management systeem zal zelf ingrijpen
win9x doet dat pas als mem vol zit
Ik vind dat tot op zekere hoogte wel handig, als je bijvoorbeeld outlook express gestart hebt (bij mij dan) en je sluit hem weer af start ie de tweede keer stukken sneller. Volgens mij gebruikt ie dat als een soort cache. De omvang van de cache is bij mij vaak wel 200MB oid als ik een poosje gewindoosd heb.
En zo lang je compu niet onnodig gaat swappen is er niks aan het handje toch?
En zo lang je compu niet onnodig gaat swappen is er niks aan het handje toch?
ieeeepppppp :P
Ik gebruik RAMidle.
Vin'k wel makkelijk. Je ziet continue in je systray hoeveel geheugen je nog vrij hebt, je kunt tussentijds zelf geheugen vrijmaken en je kunt hem configureren dat ie dat op bepaalde momenten zelf doet (b.v. wanneer het beschikbare geheugen onder een bepaalde grens komt)
Vin'k wel makkelijk. Je ziet continue in je systray hoeveel geheugen je nog vrij hebt, je kunt tussentijds zelf geheugen vrijmaken en je kunt hem configureren dat ie dat op bepaalde momenten zelf doet (b.v. wanneer het beschikbare geheugen onder een bepaalde grens komt)
See that's the trouble with reality, it's taken far too seriously.
Verwijderd
als je win98(se) hebt ga dan naar:
start/progrogrammas/bureau accessoires/systeem werkset/systeeminfo.
kies uit de menubalk de optie extra en klik op hulpprogramma voor systeemconfiguratie en dan op het vakje opstarten, dan kan je echt zien wat er allemaal op de achtergrond geladen word.
start/progrogrammas/bureau accessoires/systeem werkset/systeeminfo.
kies uit de menubalk de optie extra en klik op hulpprogramma voor systeemconfiguratie en dan op het vakje opstarten, dan kan je echt zien wat er allemaal op de achtergrond geladen word.
Pagina: 1