welke cordless optical het beste?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Hoi,

Ik was dus eigenlijk van plan binnenkort de Logitech Cordless Mouseman Optical te kopen, maar nu zag ik net dat ze bij Dynabyte de nieuwste MS muis hebben, de Microsoft Wireless IntelliMouse Explorer.

Ze zijn beide vrijwel even duur maar nu weet ik dus niet welke ik het beste kan nemen. Ik weet in elk geval zeker dat ie draadloos én optisch moet zijn dus de keus is uit deze twee.

Ik gebruik geen muismat, maar "muis" gewoon over mijn beuken bureauplank. Ik heb momenteel een Logitech Cordless wheelmouse maar die vind ik niet erg ergonomisch. Ik ben alleen rechtshandig. Ik vind bij mijn huidige muis die nopjes aan de onderkant irritant omdat die er na verloop van tijd af gaan dus dat is ook iets om rekening mee te houden. Ik heb redelijk lange smalle handen met lange vingers (nee niet op die manier :) )

Welke muis zou ik het beste kunnen nemen? Ik heb die logitech in de winkel in de hand gehad en die leek me wel prettig alleen dat die knoppies niet helemaal doorlopen tot het eind leek me wat minder. Die MS muis heb ik nog niet gezien, alleen in de folder. Maar het "passen" staand in een winkel lijkt me niet echt een goede referentie want ik zit normaal achter mijn pc (eigenlijk er voor maar goed :) ) en dus ligt mijn arm dan lager...(belangrijk ivm bolling van de muis).

Nou...ben benieuwd wie met een interessante, overwogen mening komt...ik vind ze nl. duur genoeg om een goede keus te moeten maken.

Bij voorbaat dank,

Timothée

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 08:35

jonggoud.nl

@>--"--,--{

<1/2 offtopic>
Bij de LIDL voor 79 gld een optical muis (draadloos!)
</1/2 offtopic>

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

• digitri
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

digitri

here and now

Op zaterdag 29 september 2001 17:37 schreef jonggoud.nl het volgende:
<1/2 offtopic>
</1/2 offtopic>
Meteen kopen en na 1 weekie onz vertellen of wij ook f79.- weg moeten gooien.

• MinddiggerNL
Op zaterdag 29 september 2001 17:37 schreef jonggoud.nl het volgende:
<1/2 offtopic>
</1/2 offtopic>
Euhm..ik dacht toch dat ik duidelijk had gemaakt dat ik uit deze twee wilde kiezen...heb die van de Lidl ook in overweging genomen maar las hier meer negatieve berichten dan positieve dus hou het toch maar op een van deze twee.

Maar nog iemand die me kan adviseren?

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:36
ik heb hier de ms explorer met draadje.. en vind die dus echt wel vet beter dan een logitech ( die mijn ma heeft )... ligt heel fijn in de hand.. en de 2 extra knoppen zijn ook leip!

https://wren.co/join/Devian

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:40
Ik heb net een Microsoft Intelli Optical gekocht, bij Aragorn in Eindhoven, voor 65 piek. :P Normaal kost ie iets van 100, maar ik heb zo'n OEM versie, dus met niks erbij. Maar het is geen geld. Het was trouwens de laatste. Ik had ook overwogen om zo'n Logitech Pilot Optical te kopen, die hadden bij Aragorn nog wel voor 55 piek, ook een OEM denk ik. Maar ik vind die Microsoft best goed op zich.

Verwijderd

Ik heb best wel grote handen en ik vind die logitech cordless optical eigelijkk niet zo heel fijn. Want als ik mijn middelvinger op het wieltje heb, dan past mijn ringvinger er niet naast. Dus ik muis nu gewoon tweevingerig, maar dat lijkt me niet echt de bedoeling. Ik weet niet hoe dat microsoft geval eruit ziet (ik ben te lui om het op te zoeken) maar die ligt misschien iets beter in je hand.

• MinddiggerNL
Euhm...skinhead...welke logitech heeft je ma dan? is natuurlijk anders niet echt een goed vergelijk...niet alle logitechs zijn hetzelfde he.

LenL...kijk hier maar eens naar die MS muis:
http://www.dynabyte.nl/shop_artikel.asp?Nr=13682&RegelNr=437525&Zoeken=&Aanbieding=&Top20=&HomeAanbieding=

Ik heb ook vrij grote handen...nou ja..zoals beschreven lang en smal dus met langere vingers...mij lijken die knoppies net ietsje tekort bij die nieuwe logitechs...en als je je vingers moet gaan krommen dan ben je ook niet echt ergonomische bezig...maar daarnaast vraag ik me af of die beide muizen niet te bol zijn.

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Op zaterdag 29 september 2001 18:46 schreef het_beest het volgende:
Ik heb net een Microsoft Intelli Optical gekocht, bij Aragorn in Eindhoven, voor 65 piek. :P Normaal kost ie iets van 100, maar ik heb zo'n OEM versie, dus met niks erbij. Maar het is geen geld. Het was trouwens de laatste. Ik had ook overwogen om zo'n Logitech Pilot Optical te kopen, die hadden bij Aragorn nog wel voor 55 piek, ook een OEM denk ik. Maar ik vind die Microsoft best goed op zich.
Maar het gaat nu even om een cordless model...
Ik ben wel benieuwd hoe de MS IntelliMouse Explorer Cordless met de batterijen omspringt en hoe precies hij is vergeleken met die van Logitech. Heeft iemand hier info over?

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 18:57 schreef timotheebastin het volgende:
Euhm...skinhead...welke logitech heeft je ma dan? is natuurlijk anders niet echt een goed vergelijk...niet alle logitechs zijn hetzelfde he.

LenL...kijk hier maar eens naar die MS muis:
http://www.dynabyte.nl/shop_artikel.asp?Nr=13682&RegelNr=437525&Zoeken=&Aanbieding=&Top20=&HomeAanbieding=

Ik heb ook vrij grote handen...nou ja..zoals beschreven lang en smal dus met langere vingers...mij lijken die knoppies net ietsje tekort bij die nieuwe logitechs...en als je je vingers moet gaan krommen dan ben je ook niet echt ergonomische bezig...maar daarnaast vraag ik me af of die beide muizen niet te bol zijn.
Die heeft wel iets bredere knoppen. En ik heb ook behoorlijk grote handen. En ik heb geen last dat de knoppen niet doorlopen, het enige probleem is dat ie te smal is (de knoppen dan). Misschien is dat logitech geval wel gemaakt om met twee vingers bedient te worden.

• MinddiggerNL
ja wellicht wel...ik denk dat ik die MS muis eens in de winkel ga bekijken want volgens mij is die beter geschikt voor mij.

Verwijderd

Zelf heb ik een intelli explorer met draad.
Die vind ik echt vet fijn werken.
Beter dan al die logitech muisjes.

lekker veel knopjes, die allemaal ook nog daadwerkelijk een andere functie hebben in games.

want bij veel games kun je met de meeste muizen niet alle knoppen benutten.

Koop de intelli explorer zonder draad.

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 14:49

Flexx

This side up

Wacht liever op de Wireless Intellimouse optical (kleine broertje van de Explorer) Deze is lichter en ligt (vind ik) beter in de hand.

Verwijderd

ik heb een trust hij werkt perfect en je hoeft geen baterijen te vervangen omdat je ontvanger de muis oplaad het heef een scroll wheel en 5 knoppen waarvan 3 er programmeerbaar zijn een nadeel hij kost 129,-
nog iets je kan geen lose draadloze toetsenborden kopen dat gaat altijd in combinatie met een muis

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op zaterdag 29 september 2001 23:22 schreef mikebax het volgende:
ik heb een trust hij werkt perfect en je hoeft geen baterijen te vervangen omdat je ontvanger de muis oplaad het heef een scroll wheel en 5 knoppen waarvan 3 er programmeerbaar zijn een nadeel hij kost 129,-
nog iets je kan geen lose draadloze toetsenborden kopen dat gaat altijd in combinatie met een muis
en das nou precies dezelfde als bij Lidl voor 85 piek
heb hem hier al bijna een week en bevalt me beter dan die MS Explorer optical geval
Voelt veel steviger aan. ennuh geen draadje meer :)

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:36
die explorer heeft redeljk grote knoppen ( vind ik ) en ligt heel fijn in de hond... dus geen kromme vingers enz.. keb zelf ook vrij lange vingers..

de 2 extra knoppen zijn ook fijn en makkelijk te bedienen... 1 knop met punt van duim.. de andre met midden van de duim.. wil perfecto hier.. schrolknoppie gaat ook lekker... lekkerder dan de schrolknop op ma's z'n logitech ( weet zo niet welke dat is.. ziet er normaal uit... dus geen andere vormgeving )

maar vind de explorer het beste wat mijn hand is overkomen..... ( op een cup c na >:) )

https://wren.co/join/Devian

• MinddiggerNL
Op zaterdag 29 september 2001 21:56 schreef Flexx het volgende:
Wacht liever op de Wireless Intellimouse optical (kleine broertje van de Explorer) Deze is lichter en ligt (vind ik) beter in de hand.
Jij hebt niet toevallig info over wanneer deze verwacht wordt he? Mijn huidige logitech is nl. echt versleten (doet het niet meer goed met slepen en dubbelklikt als ik enkel wil klikken :() dus ik heb over niet al te lange tijd een nieuwe nodig.
Ik ken de gewone Intelli Explorer eigenlijk niet echt, maar ik ken wel een paar mensen met de oude gewone staart en bal versie van de Intellimouse en die vind ik mega lekker in de hand liggen dus als de draadloze optische variant net zo fijn ligt wacht ik nog wel ff.

En alle mensen die me goede tips willen geven over die Typhoon/Trust/Dexxa muis...die heb ik overwogen maar ik heb besloten een keuze te maken uit bovenstaande twee modellen dus daarover zou ik graag info ontvangen en niet hoe lekker die andere muis in de hand ligt!

• MinddiggerNL
Op zondag 30 september 2001 12:53 schreef skinhead het volgende:
die explorer heeft redeljk grote knoppen ( vind ik ) en ligt heel fijn in de hond... dus geen kromme vingers enz.. keb zelf ook vrij lange vingers..

de 2 extra knoppen zijn ook fijn en makkelijk te bedienen... 1 knop met punt van duim.. de andre met midden van de duim.. wil perfecto hier.. schrolknoppie gaat ook lekker... lekkerder dan de schrolknop op ma's z'n logitech ( weet zo niet welke dat is.. ziet er normaal uit... dus geen andere vormgeving )

maar vind de explorer het beste wat mijn hand is overkomen..... ( op een cup c na >:) )
Kijk hier heb ik wat aan :) Ik ga toch echt eens overwegen om die MS muis te kopen...ga hem van de week eens ff "passen" en meteen vragen wanneer die draadloze variant van de Intellimouse uitkomt.
Pagina: 1