Toon posts:

[Flash5] movieclips die niet afdraaien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb een probleem wat volgens mij heel simpel is op te lossen.. maar ik kan het nergens terugvinden in " de boeken" waarschijnlijk omdat het te simpel is :'(

ik heb 2 movieclips. allebei zijn ze ong. 50 frames lang.
ik heb ze daarom in movieclips omdat ze ander zoveel ruimte innemen op de main-timeline en het allemaal dan erg onoverzichtelijk wordt.

ik ga naar mijn main timeline en ik sleep de eerste MC in een frame. dan sleep ik op een andere layer de volgende MC.

Ik test de zooi en alles werkt prima.. ondanks dat de mc dus op een frame in mijn main-timeline staan spelen ze allebei volledig af.

MAAR ik wil dat de 2e MC NA de eerste speelt. dus ik zet mijn movieclipje een stukkie verder.. nl na de eerste.. op frame 6 ofzo. en dan doet mijn film het niet meer..

ik kan hem alleen zo laten werken door allebei mijn mc in de main-timeline net zo lang te maken als ze IN de mc zijn.

vraag: waarom spelen mijn mc niet af als ik ze achter elkaar op verschillende layers staan en kan dat niet op een redelijk overzichtelijke manier anders dan de ruimte van de movieclip zo groot maken als de animatie erin.

lang verhaal.. toch nog wat vaag.. maar ik hoop dat iemand het snapt :)

ik kan ook een link naar de fla posten ofzo, maar misschien snapt iemand zo al wat ik bedoel..

bedankt.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:00

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

[programmazeurmode]
??? programma ???
[/programmazeurmode]
:7

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
sorry :)

flash 5

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Op zaterdag 29 september 2001 17:19 schreef Prammenhanger het volgende:
[programmazeurmode]
??? programma ???
[/programmazeurmode]
:7
Lijkt me duidelijk; Flash.

Vind je uitleg wel zeer vaag foto-aap! Misschien dat je idd toch maar ff de *.fla moet posten.
Maar, misschien toch een oplossing:
Je moevieclips zijn alle twee 50 frames lang, toch? Heb je de main-timeline dan 100 frames? Dan movieclip 1 op frame 1 en movieclip 2 op frame 51? Alle twee in de zelfde layer, op de main-timeline? :?

edit:

Terwijl ik dit poste was er al antwoord op de welk-programma-vraag. ;)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

k zou graag een fla'tje zien, maar waarom niet gewoon een frame in mc1 en daarin zeggen: _root.mc2.gotoAndPlay(2);, solves everything...

Verwijderd

Topicstarter
hier kan je de fla vinden... ik heb in scene 1 nog ff een beetje een uitleg proberen te geven.. ik hoop dat het dan wat duidelijker wordt :)

http://members1.chello.nl/~rj.groot/probleem.fla

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Maak MC2 51 frames lang met een blanko start frame en een stop daarin.

zodra MC1 bij frame 50 is do je zoiets als _root.mc2.gotoAndPlay(2)

(eigenlijk zoals Seraph zei dus) :)

|{ brrr }] |

Verwijderd

Topicstarter
ok dan..
bedankt voor julie hulp

ik ga het proberen.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Op zaterdag 29 september 2001 18:27 schreef Yellow het volgende:
(eigenlijk zoals Seraph zei dus) :)
En zoals ik ook al bedoelde. Alleen ik ben zelf ook een Flash n00b.. ;)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

aaaaaaaaaaahhhhhhhhhh!!! :r :r :r ... SWISH in mijn Flash :'(, Flash weigert nu nog op te starten, want moet vertrouwen in mij weer terug krijgen.... :+

Anyway this will do:

http://shatver.vinden.nl/antwoord.fla

Verwijderd

Topicstarter
nogmaals bedankt voor de hulp.. ik was nooit op die _root dinges gekomen :) erg handig..

het lukt me nu wel ongeveer, maar ik wil graag toch even die fla van seraph bekijken want ik vraag me af of ik toch iets fout doe.. want hij loopt niet helemaal...

ik probeerde het te downloaden, maar ik vind hem niet..misschien heb je hem al lang weer weggehaald ofzo.. maar goed.. mocht je nog even zin/tijd hebben GRAAG!!

enniewee.. BEDANKT!!

:D

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zaterdag 29 september 2001 18:52 schreef Seraph het volgende:
aaaaaaaaaaahhhhhhhhhh!!! :r :r :r ... SWISH in mijn Flash :'(, Flash weigert nu nog op te starten, want moet vertrouwen in mij weer terug krijgen.... :+
...
lol @ Seraph :)

Verwijderd

ik probeerde het te downloaden, maar ik vind hem niet..misschien heb je hem al lang weer weggehaald ofzo.. maar goed.. mocht je nog even zin/tijd hebben GRAAG!!
sorry, fout linkje, nu izzie wel goed...
Pagina: 1