Toon posts:

Hoe krijg win95 op floppy?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een win 95 cd liggen ebn ik wil die graag op floppy zetten zodat ik dieop een laptop kan instaleren.

Is dit mgelijk en zo ja hoe dan??? :?:?

Verwijderd

Nee... Kan niet... :P

Verwijderd

Gebruik een programma als Split-it. Die kan grote bestanden opdelen in 1.44 Mb standaard (ook andere waarden).

Maak van de Win 95 cd-rom 1 groot zipbestand (wel Winzip 8 of hoger gebruiken of Winrar voor de folderindeling) en verdeel het in stukjes met Split-it. Maak op je laptop een partitie aan van ± 55 Mb. Zet al die bestandjes van 1.44 Mb van de floppy naar de grote partitie op je laptop. Voeg ze samen en pak dat ene grote Zip bestand uit naar de partitie van 55 Mb. Denk eraan daar het programma Winzip ook aan toe te voegen. Maak de grote partite weer leeg en je kunt Win 95 installeren vanaf de tweede partitie van 55 Mb.

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-02 21:41

yGiDoRp

Sawasdee

Ja kan wel. Moet je alle files op flop zetten (winrar), op hdd zetten, uitpakken.

bootdiskje, en installeren vanaf je hdd.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Moet je wel genoeg floppen hebben... >:)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:48

Klippy

Still Game

Volgens mij kan je beter ff verbinding maken via seriele poort ofzo en dat ff overzetten, zal wat sneller gaan denk ik.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op zaterdag 29 september 2001 17:04 schreef LiquidSilver het volgende:
Volgens mij kan je beter ff verbinding maken via seriele poort ofzo en dat ff overzetten, zal wat sneller gaan denk ik.
neem dan iig de paralelle dies vlgns mij net wat sneller :P

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

je kunt met RAR of ARJ gewoon over meerdere floppies "spawnen" en die weer uitpakken op de andere PC. je pakt dus gewoon de hele win95 install directory in.

je kunt met een formatteer programma (er bestaan meerdere, o.a. van MS zelf) schijven formatteren op het 1.7MB formaat wat MS gebruikte voor de originele Win95 floppy versie. Dan zet je alle .EXE bestanden enzo op Disk1, en daarna alle CABS in volgorde op de volgende disks. Et voila daar hebt u een Win95 floppy set die vrijwel gelijk is aan die die MS ooit uitgaf.

laatste optie geeft geen gedoe met compressie programma's enzo, maar je moet wel al je floppies opnieuw formatteren naar de grotere capaciteit...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Ben bang dat dat niet zo makelijk gaat nee... :{

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op zaterdag 29 september 2001 17:07 schreef DR het volgende:

[..]

of neem een netwerk wat onder DOS ondersteund wordt, is nog weer wat sneller 8-)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Op zaterdag 29 september 2001 16:43 schreef savage007 het volgende:
Ik heb een win 95 cd liggen ebn ik wil die graag op floppy zetten zodat ik dieop een laptop kan instaleren.

Is dit mgelijk en zo ja hoe dan??? :?:?
ik heb hem hier origineel op floppy's

Freelance tweaker

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:48

Klippy

Still Game

Op zaterdag 29 september 2001 17:07 schreef DR het volgende:

[..]

Ja, die bedoelde ik ook |:( :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

zaterdag 29 september 2001 16:43
Sjeez ik dacht ff van dejavu?
hahahaha way back dudes we leven nu in de wereld van breedband internet, cdrom, dvd, ethernet 10/100Mbit en zelfs 1Gbit, satelieten, thumbdrives, zo'n beetje alles removable, hdd's van meer als 100gb en dan kom jij aan met win95 op een floppy?

sorry hoor *MWUHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAH* der moet toch wel een betere oplossing zijn niet? make your pick uit de lijst hierboven!

damn man dit soort problemen had je een dikke 5,6 jaar terug ofzo man.

Verwijderd

Ik ken wel iemand die dat gedaan heeft .. gewoon in en uitpakken .. ben je wel ff een midagje zoet mee! >:)

Verwijderd

1): een laptop zonder cdromdrive ???.

2): leen bij iemand een Zipdrive.

:Y) :Y) :Y) :Y) :Y) :Y) :Y) :Y) :Y) :Y) :Y) :Y) :Y)

Verwijderd

Kan wel hoor! Op de LAPTOP staat waarschijnlijk de bestanden intersvr.exe en interlnk.exe.
1. Kopieer deze op en flop en zet ze op de desktop in (bijv.) de root dir. Kopieer de windrivers map en de Win95 map van de CD naar de rootdir van de desktop.
2. Vervolgens pas je het config.sys van de desktop aan door de volgende regel toe te voegen: device=c:\interlnk.exe
3. Reboot de desktop op in MSDOS-modus.
4. Sluit een parallele kabel aan, zoals je ook gebruikt met directe kabelverbinding.
5. start de LAPTOP op. Sluit Windows af en maak op de root dir (vanuit de DOS-prompt dus) de volgende directories aan: MD\WIN95 <ENTER> en MD\WDRIVERS en start vervolgens (vanuit de DOS-prompt) het programma INTERSVR
6 Start vanaf de desktop het programma INTERLNK op. Als het goed is, is de verbinding tussen de LAPTOP en de desktop nu gemaakt en kan er vanaf de desktop bestanden naar de LAPTOP worden gestuurd.
7. Kijk goed welke driveletter voor de C: van de LAPTOP wordt weergegeven, meestal zal dit E: zijn, maar mogelijkerwijs ook F:. Ik ga er nu vanuit dat E: correspondeert met C: van de LAPTOP.
8. Kopieer de bestanden van de desktop naar de LAPTOP, en wel als volgt:
XCOPY C:\WIN95\*.* E:\WIN95 /s /e <ENTER>
XCOPY C:\WDRIVERS\*.* E:\WDRIVERS /s /e <ENTER>
9. Nu zijn de bestanden naar de LAPTOP gekopieerd. We zijn bijna klaar op één heel belangrijk iets na:
10 verander het config.sys van de DESKTOP door voor de regel van de INTERLNK driver er REM voor te zetten.
DUS: REM device=c:\interlnk.exe, anders zal de desktop zeer slow worden bij een herstart.

Waarom INTERLNK vanaf de desktop draaien en niet vanaf de LAPTOP heeft de volgende reden: De LAPTOP zal zeer waarschijnlijk met FAT16 draaien, en met DOS. DOS kan niet met FAT32 overweg. Door de desktop met Interlnk uit te rusten voorkom je dit probleem, daar de desktop (met FAT32) wél met de partities van de LAPTOP overweg kan.

Een lang verhaal. Succes!

Jan

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-01 12:17
Op zaterdag 29 september 2001 17:09 schreef limoentje het volgende:
je kunt met RAR of ARJ gewoon over meerdere floppies "spawnen" en die weer uitpakken op de andere PC. je pakt dus gewoon de hele win95 install directory in.

...
Volgensmij bedoel je "spannen"

• Stalkert
  • Laatst online: 06-08-2025
als iemand je de diskettes stuurt en hij heeft zelf een geldige licentie van windows 95 .. is dat dan ook illegaal ?
volgens mij niet toch ?

• schot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09-2025
Op zondag 30 september 2001 18:51 schreef CYBERSTALKERT het volgende:
als iemand je de diskettes stuurt en hij heeft zelf een geldige licentie van windows 95 .. is dat dan ook illegaal ?
volgens mij niet toch ?
Maakt dat iemand wat uit dan. B-)

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zaterdag 29 september 2001 21:57 schreef D-Devil het volgende:

[..]

ik heb hem hier origineel op floppy's
Ik ook :)

Microsoft Windows 95A Upgrade, 13 diskette's... duurt lekker lang met setuppen :+

C:\>_

• Stalkert
  • Laatst online: 06-08-2025
13 diskette's ?
die ik hier heb zijn er volgens mij wel een stuk of 25 ofzo

Verwijderd

Het is heel simpel om op een laptop windows te installeren.
Ik heb een programmaatje gebruikt dat ik gevonden heb bij Tucows. Genaamd The Fast PC Linker.
Dit programma heeft alleen DOS nodig. Nou, dat is zo te installeren. *D Programma installeren en vervolgens kun je via de printerpoort de cab files overzetten.
Het werkt echt ideaal en later kun je dezelfde kabel gebruiken om bijvoorbeeld Office pakket te installeren, maar dan kun je gebruik maken van directe kabelverbinding onder windows. B-)
Mocht je programma willen gebruiken, voeg me dan maar ff toe aan je icq.

Verwijderd

Op zondag 30 september 2001 18:51 schreef CYBERSTALKERT het volgende:
volgens mij niet toch ?
Zolang jij ook een licentie hebt niet nee.

• superjoost
  • Laatst online: 23:15
Op zaterdag 29 september 2001 17:09 schreef limoentje het volgende:

je kunt met een formatteer programma (er bestaan meerdere, o.a. van MS zelf) schijven formatteren op het 1.7MB formaat wat MS gebruikte voor de originele Win95 floppy versie. Dan zet je alle .EXE bestanden enzo op Disk1, en daarna alle CABS in volgorde op de volgende disks. Et voila daar hebt u een Win95 floppy set die vrijwel gelijk is aan die die MS ooit uitgaf.

laatste optie geeft geen gedoe met compressie programma's enzo, maar je moet wel al je floppies opnieuw formatteren naar de grotere capaciteit...
waar kan ik zo'n formatteerprogje vinden ? ik ben met hetzelfde bezig namelijk.. ben aan het zoeken op de microsoft site, maar kan het nog niet echt vinden !

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op zondag 30 september 2001 17:38 schreef arjanscholl het volgende:

[..]

Volgensmij bedoel je "spannen"
nee spammen 8-)

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ik weet niet of het op de MS site staat... heb het zelf wel ergens staan op een utility ceedeetje, zit nu op het werk, ff kijken of ik het online kan slingeren vanaf thuis...

[edit]
* kun je ff kijken hoe groot die .CAB bestanden zijn? Als ze groter zijn als 1,7MB gaat het zoiezo niet lukken met die formatter
* waarom niet de link optie met een LPT of COM kabel ?

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

!! got it !!

ftp://ftp.sac.sk/pub/sac/utildisk/msoft17f.zip

Microsoft 1.7MB Format Tool

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zondag 30 september 2001 20:41 schreef CYBERSTALKERT het volgende:
13 diskette's ?
die ik hier heb zijn er volgens mij wel een stuk of 25 ofzo
Zeg, die ik gebruik zijn regelrechte back-up disks van de originele diskette's van Microsoft hoor :)
Dus ik weet het wel zeer zeker!

C:\>_

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 16:46 schreef jasperonline het volgende:
Nee... Kan niet... :P
Ligt het nou aan mij of heb jij gewoon zin om een onzin andwoord te geven?? :)

• superjoost
het gaat lukken ! :)
het duurt ffe maar dan heb je ook wat ! :)
ben bezig met alle cabs aan het overpompen

• superjoost
shit :(
hij zit nu te zeuren dat 4mb intern geheugen niet genoeg is voor een bepaald bestandje :(
iemand nog tips ? :) ?
Pagina: 1