Ik heb een TV Kaart gekocht en kan alleen zenders als ned1,2 en 3 ontvangen en heb dan erg slecht beeld. En ja: ik heb de kabel erin zitten en daar is niets mis mee want de kabel komt uit me oude TV die laatst ontploft is. Weet iemand hoe ik dit gezeik goed krijg? Me monitor heeft ondertussen alweer flinke klappen gehad omdat ik hier gewoon helemaal gek word
Verwijderd
weet je heeel zeker dat er nix mis is met de aansluiting van de kabel? Het klinkt namelijk typisch als een stukje kabel dat als antenne is gaan werken. Vandaar alleen 1,2 en 3 (gaan ook door de ether) en het slechte beeld.
Is het een Pinnacle kaart? Als nat zo is dan moet je nl. de optie "snel scannen" (o.i.d.) uitzetten anders kijkt 'ie alleen naar het middenstuk van een kanaal.
Ik heb daar zelf ook dagen op zitten kloten
Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.
ik heb net beneden de kabel-splitter eruit getrokken en alleen mijn kabel rechtstreekt in het "kabelstopcontact" gedrukt. ik heb nu wel beter beeld dan net...Op zaterdag 29 september 2001 16:52 schreef PsyFlux het volgende:
weet je heeel zeker dat er nix mis is met de aansluiting van de kabel? Het klinkt namelijk typisch als een stukje kabel dat als attenne is gaan werken. Vandaar alleen 1,2 en 3 (gaan ook door de ether) en het slechte beeld.
nee het is een Lifeview FlyvideoIs het een Pinnacle kaart? Als nat zo is dan moet je nl. de optie "snel scannen" (o.i.d.) uitzetten anders kijkt 'ie alleen naar het middenstuk van een kanaal.
Verwijderd
Lijkt me BS, dan zou het wel of niet moeten werken, en niet half met slechte zenders enzo.
Verwijderd
Heb zelf ook zo'n kaart en dat zenders automatisch zenders zoeken wil bij mij ook niet, heb alles met de hand opgezocht.
Duurd wel even maar dan heb je ze wel allemaal.
ik heb nu Dscaler gedownload (een ander proggie om tv te kijken) en die vind alles wel... alleen is het geluid en het beeld nog steeds een beetje kut... maar er zit ook 20 meter kabel tussen dus ik ga maar ff een signaalversterker kopenOp zaterdag 29 september 2001 19:50 schreef Daltron het volgende:
Heb zelf ook zo'n kaart en dat zenders automatisch zenders zoeken wil bij mij ook niet, heb alles met de hand opgezocht.
Verwijderd
ik heb ook een flyvideo...je moet wel aangeven dat ie op de kabel zit...en voor uitgebreid scannen kiezen...dat duurt wel een minuut of 10....
ik zal het eens proberen... maar ik geloof niet dat de beeldkwaliteit dan beter word...Op zaterdag 29 september 2001 22:31 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
ik heb ook een flyvideo...je moet wel aangeven dat ie op de kabel zit...en voor uitgebreid scannen kiezen...dat duurt wel een minuut of 10....
Iid of zet er een videorecorder tussen, dat wil ook nog wel eens helpen... TIP: Als je een signaal vesterker koop koop wel meteen een goede, die goedkope(50 piek) zijn niet goedOp zaterdag 29 september 2001 22:26 schreef MrBlackfly het volgende:
[..]
ik heb nu Dscaler gedownload (een ander proggie om tv te kijken) en die vind alles wel... alleen is het geluid en het beeld nog steeds een beetje kut... maar er zit ook 20 meter kabel tussen dus ik ga maar ff een signaalversterker kopen
okeej, maar is een TVkaart dan gevoeliger dan een gewone TV? me gewone TV gaf wel heel helder beeld, met dezelfde kabel...Op zaterdag 29 september 2001 23:28 schreef YT-Croc het volgende:
[..]
Iid of zet er een videorecorder tussen, dat wil ook nog wel eens helpen... TIP: Als je een signaal vesterker koop koop wel meteen een goede, die goedkope(50 piek) zijn niet goed
Tv kaart moet een sterker signaal hebben dan je tvOp zaterdag 29 september 2001 23:56 schreef MrBlackfly het volgende:
[..]
okeej, maar is een TVkaart dan gevoeliger dan een gewone TV? me gewone TV gaf wel heel helder beeld, met dezelfde kabel...
okeej dan! dan is me probleem opgelost! thanx everybody!Op zondag 30 september 2001 00:06 schreef YT-Croc het volgende:
[..]
Tv kaart moet een sterker signaal hebben dan je tv
Ik heb een LifeView Flyvideo kaart.. en hetzelfde probleem.
De oplossing is wat vreemd, maar het werkt wel (Duh)
Je moet met dat configuratieprogramma instellen dat je in India woont, en dan vindt de kaart wel alle kanalen.
De software voor die kaart zuigt trouwens aan alle kanten, het is een hels karwei om alle kanalen goed in te stellen.
Ook heb ik met de hand dat hele "HDTV.INI" bestand aan moeten passen om ervoor te zorgen dat je bij het langszappen alleen de geprogrammeerde kanalen te zien krijgt.
iig veel plezier ermee
De oplossing is wat vreemd, maar het werkt wel (Duh)
Je moet met dat configuratieprogramma instellen dat je in India woont, en dan vindt de kaart wel alle kanalen.
De software voor die kaart zuigt trouwens aan alle kanten, het is een hels karwei om alle kanalen goed in te stellen.
Ook heb ik met de hand dat hele "HDTV.INI" bestand aan moeten passen om ervoor te zorgen dat je bij het langszappen alleen de geprogrammeerde kanalen te zien krijgt.
iig veel plezier ermee
Nothing is impossible
Pagina: 1