Toon posts:

CD's branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat vragen over CD's branden. Ik heb pas een CD brander gekocht en ben meteen aan het proberen geslagen.
Voor het branden gebruik ik Clone-CD. Het kopieren van CD naar CD-RW gaat altijd goed. Ik heb alleen vaak problemen met het branden naar CD-R. Ik heb nu de snelheid van het branden velaagt naar 4x. En gekozen voor SAO (Session At Once). Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen RAW DAO (Disk at once), RAW SAO + SUB, RAW SAO en SAO. Ik heb een E-IDE bus. Is het aan te raden om van CD naar CD te branden of kun je beter eerste een image op je hard disk maken. Mijn CD-rom spelen is 16-speed en mijn brander 12 speed.

Thanks

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:24
Misschien goede CD's kopen ?

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Lukt niet echt denk ik met een 16 Speed Cdrom spelertje direct kopieren op 12 speed...

Koop eens een andere CDrom speler een Kenwood 72x of zo iets goeds dan kan je wel lekker on the fly kopieeren.
Als je andere hardware snel genoeg is :)

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
On the fly branden gaat niet, de cd-romspeler is te traag. Als je een image gaat maken, steek dan de cd in de writer. De writer kan soms een beveiliging mee kopieren.
Als je gaat schrijven schrijf dan op RAW DAO. Als ik me niet vergis is dit de beste schrijfmethode om een beveiliging mee over te nemen

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

wat ik weet van DAO is dat de pauzes in muziek cds niet worden gebrand. vet handig voor mixen etc. en het scheelt je ook weer wat ruimte, dus je kan meer op een cd kwijt.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:23
Op zaterdag 29 september 2001 16:01 schreef Padje het volgende:
Lukt niet echt denk ik met een 16 Speed Cdrom spelertje direct kopieren op 12 speed...

Koop eens een andere CDrom speler een Kenwood 72x of zo iets goeds dan kan je wel lekker on the fly kopieeren.
Als je andere hardware snel genoeg is :)
Hallow :).. Niet iedereen heeft een scsi kaartje :P. Maar ik heb hier een cheap DVD (12x40 van delta :Y)) En een lite-on 12x10x32 en heb nooit buffer underuns :D
Pagina: 1