Op zaterdag 29 september 2001 17:48 schreef Flexx het volgende:
[..]
CMOS is waar al je instellingen in worden opgeslagen en het Bios is niks anders dan een User Interface.
En "De CMOS chips waren" je praat alsof ze niet meer bestaan, volgens mij heb je gewoon van een internet pagina wat gecopyed zonder te weten waar je het over hebt.
On the contrary my dear watson! Ik weet heel goed waar ik het over heb. CMOS is een overblijfsel uit de tijd dat de meeste computer onderdelen nog TTL waren. CMOS verbruikt veel mindere energie en was daarom geschikt om instellingen voor langetijd in te bewaren met alleen een batterijtje als voeding. Tegenwoordig zijn alle computerchip CMOS. Tegenwoordig zitten zijn deze CMOS chips een onderdeel van de chipset en zitten ze in ik meen de southbridge. Vandaar verledentijd. Bovendien doe ik niet aan klakkeloos knippen en plakken.
De chips die jij aan geeft als zijnde 'CMOS' zijn de romchips waar zich de BIOS in bevind. Vroeger waren deze van de good old 27xx-serie met zo'n leuk doorzichtig raampje. Tegenwoordig zijn ze bijvoorbeeld van de amd 29xx-serie die je zo lekker (verkeerd) kan flashen.
Ik vindt het niet vreemd dat je wel wat de CMOS is maar vervolgen de BIOS chips als CMOS gaat betietelen. Maar dan moet je niet gaan zeuren als ik dat probeer te corrigeren. Gewoon geen respect voor ouderen

(en om even flames te voorkomen, dit is een geintje)
<edit> nog ff wat dingen duidelijker geprobeerd te maken... en euhmm tsjah ik weet dat ik niet kan spellen maar dat weerhoud mij er nooit van om antwoord te geven

</edit>
Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz