Toon posts:

Anders booten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 1 schijf waar nu windows en linux op staat en ik krijg nu telkens lilo te zien als ik de computer opstart.
Is het niet mogelijk om lilo op de partitie te zetten waar linux op staat.En de computer te laten opstarten met Bootmagic van powerquest?
(ik weet overigens ook niet zeker of ik dit hier mag plaatsen, er zit van alles wat in)

Verwijderd

Ja dat kan.

Gewoon LILO naar 't begin van de partitie schrijven. Je krijgt dan eerst BootMagic en dan LILO. :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe ik dat dan?
Ik heb al in de lilo.conf gekeken maar daar is het me niet gelukt.

Verwijderd

LILO how-to

't Komt er op neer dat je je hdaX moet specificeren in lilo.conf. Lilo is nu waarschijnlijk naar je MBR geschreven, ik weet niet hoe je windows daar terug in krijgt..

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zaterdag 29 september 2001 16:30 schreef Agijsbro het volgende:Lilo is nu waarschijnlijk naar je MBR geschreven, ik weet niet hoe je windows daar terug in krijgt..
code:
1
fdisk /mbr

in windows draaien..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 16:35 schreef moto-moi het volgende:

[..]
code:
1
fdisk /mbr

in windows draaien..
Inderdaad, dan maakt ie 'm leeg. Maar bijvoorbeeld Win2K heeft daar de ntloader in staan, toch? :?

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op zaterdag 29 september 2001 16:37 schreef Agijsbro het volgende:

[..]

Inderdaad, dan maakt ie 'm leeg. Maar bijvoorbeeld Win2K heeft daar de ntloader in staan, toch? :?
ja en die kun je terugkrijgen door recoveryconsole > fixmbr :)

Verwijderd

Topicstarter
YES!! ik heb het.
Ik heb lilo.conf zo aangepast dat hij op de partitie van linux gaat zitten.
Maar ik had niet in de gaten dat ik lilo dan 2x erop heb staan.Dus ik heb gewoon bootmagic de MBR laten overschrijven.En nu krijg ik als ik Linux opstart fijn lilo te zien. :)

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 16:41 schreef fran_nic het volgende:
YES!! ik heb het.
Ik heb lilo.conf zo aangepast dat hij op de partitie van linux gaat zitten.
Maar ik had niet in de gaten dat ik lilo dan 2x erop heb staan.Dus ik heb gewoon bootmagic de MBR laten overschrijven.En nu krijg ik als ik Linux opstart fijn lilo te zien. :)
Congratz..! :7

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zaterdag 29 september 2001 16:37 schreef Agijsbro het volgende:

[..]

Dat weet ik allemaal niet hoor, ik ben zelf afgehaakt na Win 3.11 :-)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 17:30 schreef moto-moi het volgende:

[..]

Dat weet ik allemaal niet hoor, ik ben zelf afgehaakt na Win 3.11 :-)
Damn..! Dan ben ik inderdaad nog zwaar een linux newbe. Ik heb alles zo'n beetje gehad vanaf 3.11. Tot en met winME en win2k. XP is de eerste windows versie die ik nog niet gedraaid heb. (ja ik ben begonnen met 3.11, dus niet gaan zeiken over 2 ofzow.. :P )
Pagina: 1