Asus A7V BIOS 1008 update fout

Pagina: 1
Acties:

• H_V
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 23:26
Ik heb mijn bios geupdate met versie 1008 voor de asua A7V.
Probleem --> computer wil niet meer booten ik krijg een serie piepjes achter elkaar in een eindeloze loop. Dit betekend "No DRAM installed or detected".
Ik heb al ander geheugen geprobeerd maar dat werkt niet.

Aangezien de PC niet meer boot kan ik de oude bios ook niet meer terug zetten. En via de search heb ik ook geen oplossing gevonden. Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.

Test and Product Engineer

• djkolk
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 07:08
kijk even in onderstaand topic :

[topic=193326/1/25]

ik hoop niet dat je dezelfde pech hebt.

suc6

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Da's minder.

Waarschijnlijk is de flash niet voltooid en heb je dus de flash-rom vern$%^&kt. Da's niet echt fijn. Terug naar de shop zou ik zeggen en hopen dat ze daar je behulpzaam kunnen zijn bij het uitvoeren van een zogenaamde ' hotswap-flash ' (BIOS chip van werkend mobo loshalen, net voldoende vast drukken zodat deze boot. "defecte" flashrom in socket steken en dan flashen met werkende BIOS versie). Dit is niet risico vrij en je moet erhandig in zijn (heb het zelf meerdere malen gedaan in de pc shop waar ik gewerkt heb, zonder probs of schade en tot vreugde van mezelf en de baas :) )

Succes

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• H_V
bedankt voor het advies.

Ik zal de dan maar eens mee naar de winkel gaan.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-08 19:45
kan allemaal wel mee vallen, heb je je bios al gereset, en jumpermatig je vcore in gesteld, (en eventueel ook fsb) die houd hij bij mij nl niet vast met een a7v en bios v.1008.

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
haha, ik heb een ASUS A7V133 die ik nog NOOIT geflasht heb, en dat ding werkt perfect.
Ik zie het nut er ook niet van in om zo'n bios-update uit te voeren.

Verwijderd

Ik heb een IOSS BIOS Savior op mijn A7V zitten, effectief heb je dan twee BIOS ROM's en kan er nooit meer iets misgaan. Zie http://www.ioss.com.tw/index.shtml

Voor zo'n fl 75 val je je hier geen bult aan

• RichTech
  • Laatst online: 07-08 08:06
Ik heb een kleine 4 weken geleden geflashed van bios versie 1008 terug naar 1007. Waarom? Te lang verhaal!
Echter, na het flashen van 1008 terug naar 1007, start mijn PC helemaal niet meer op. Geen piepjes, nada! :'(
Het flashen verliep prima, geen foutmeldingen en dus ook een correcte verify. Mainboard dus maar naar PLC gebracht, duurt 2 weken, zegt die vent. Nu 4! weken later is het boardje terug, hebben ze hem maar weer gelijk naar ECS in Hoofddorp teruggestuurd, ding werkt namelijk nog niet!
Moet ik weer x weken wachten... :r.

Begrijp ik het goed dat er misschien alleen maar wat jumpers even anders moeten worden gezet???? :(

• H_V
Ik heb echt van alles geprobeerd maar bij mij werkt het niet als je de VCORE met jumpers insteld of wat voor een instellingen dan ook. En de CMOS clearen helpt ook niet.

Verwijderd

Had je niet heel toevallig de BETA versie van bios 1008 te pakken..??

Want daar heb ik een boel ellende mee gehad.
vooral op grafisch gebied was me systeem toen klote.
Pagina: 1