Toon posts:

monitor paintjob?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mod newbie hier!
iemand van jullie s een vette monitor paint job gedaan?
zou die van mij s matzwart willen maken.
n e i-deas?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Kappen eraf, let op voor de printplaten (spanning), en spuiten maar, knoppen evt. met zwarte watervaste stift.
Lijkt mij het makkelijkste. (ben geen modder, maar denker)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:02

Epsilon

er staat nogal wat spanning op die condesatoren binnenin, dus kijk uit.

Maar voordat je de case eraf haalt, haal de stekker eruit (duh) en zet dan je monitor voor een tijdje aan (zonder voeding dus hè, tenzij jij het voor elkaar kan krijgen om een monitor aan te zetten zonder voeding :+ ) Zo kunnen de condensatoren hun lading verliezen (laat hem bijvoorbeeld een n8 "aan" staan). Dat zal allicht schelen.

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Je kan ook een weerstandje vatten en alles handmatig ontladen >:). Voor gevorderde en de waaghalzen.

Verwijderd

steek er gewoon een goede schroevendraaier tussen... >:)

Verwijderd

Zo gemakkelijk is dat niet hoor, althans, niet bij mijn monitor. Vaak zit namelijk de voorste rand aan de beeldbuis zelf vast, de kap kan je er inderdaad vrij simpeltjes afschroeven.

Die voorste rand zit bij mij er dus onwrikbaar aan vast, de rand spuiten zonder het beeldvlak te beschadigen is dus een behoorlijke klus, je kan je scherm wel afplakken, maar of die tape zo goed is voor je schermpje, ik weet het niet.

Mijn advies : Laat toch lekker doen, of probeer eerst eens wat op een oud 14 inch beestje.

Verwijderd

bakje water erover.. ook geen last meer van condensatoren.. >:)

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 17:58 schreef Trigger het volgende:
bakje water erover.. ook geen last meer van condensatoren.. >:)
Whahaha !

|:( |:( |:(

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
Op zaterdag 29 september 2001 17:23 schreef roedie het volgende:
Je kan ook een weerstandje vatten en alles handmatig ontladen >:). Voor gevorderde en de waaghalzen.
wij gebruiken daar op het werk 'n 100-watts lamp voor met 2 geïsoleerde krokodillenklemmen eraan, gaat errug goed en is nog (redelijk) veilig ook.... en ach.. 'n stroomstootje op z'n tijd is niet erg hoor >:)

If it ain't broke, fix it till it is...

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:34
Op zaterdag 29 september 2001 18:22 schreef -LoOneY- het volgende:

[..]

en ach.. 'n stroomstootje op z'n tijd is niet erg hoor >:)
Whahaha ...

"ff resetten" zou mijn praktijk leraar gezegd hebben

Repareren doe je zo.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:31

Cheezus

Luiaard

Op zaterdag 29 september 2001 17:53 schreef -polle- het volgende:
Zo gemakkelijk is dat niet hoor, althans, niet bij mijn monitor. Vaak zit namelijk de voorste rand aan de beeldbuis zelf vast, de kap kan je er inderdaad vrij simpeltjes afschroeven.

Die voorste rand zit bij mij er dus onwrikbaar aan vast
Vaak zit de beeldbuis op de oeken met 4 dikke schroeven vast.. alsje die los draait kun je de beeldbuis zo uit zijn omlijsting tillen als het goed is.. (dus niet gaan wrikken als ie nog vastgeschroefd zit ;))
Pagina: 1