Toon posts:

Heeft de audigy een mp3 (rip) beveiliging?

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat ik het gemist heb, maar had gelezen in een blad en toen nog eens op GOT gezocht op de beveiliging dat de audigy je niet alle CD's laat rippen en je er MP3's van kan maken, klopt ditgene?
Is namelijk wel prettig dat je van sommige CD's (willekeurig) ze kan rippen en op je harde schijf kan zetten als mp3 (scheelt wel wat ruimte).

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 09:46
volgens mij mag je dat niet eens inbouwen!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 15:35

Ruudjah

2022

Dat willen creative doen met de 10K2, de chip die in ontwikkeling is. De audigy heeft de 10k1, als ik het goed had zonder beveiliging.

TweakBlog

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop het, ben namelijk van plan er snel 1 aan te schaffen, raak mijn oude geluidskaart zat(sblive 5.1).
Dus wil dan wel gewoon wat nummers van CD's kunnen halen zonder problemen.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Err... Misschien een intikkertje... Maar wat heeft een audio kaart met rip en encode werk te doen? Dit gaat toch zo:

Audio CD > CD ROM Speler > IDE (ASPI/Win32) > Geheugen > CPU (MP3 encoder) > Harddisk

Ik zie niet in waar de EmuK2 chip in dit rijtje gaat passen (tenzij er hardwarematige MP3 encoding aan te pas komt).

Forget your fears...
...and want to know more...

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
Op zaterdag 29 september 2001 15:26 schreef Aetje het volgende:
Err... Misschien een intikkertje... Maar wat heeft een audio kaart met rip en encode werk te doen? Dit gaat toch zo:

Audio CD > CD ROM Speler > IDE (ASPI/Win32) > Geheugen > CPU (MP3 encoder) > Harddisk

Ik zie niet in waar de EmuK2 chip in dit rijtje gaat passen (tenzij er hardwarematige MP3 encoding aan te pas komt).
Precies, snap ook niet wat ze bedoelen...

Trouwens heb ik er niks over gehoord

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

de geluidskaart heeft helemala niks te maken met het rippen van mp3's vanaf cd want dit gaat gewoon via de ide controller

Verwijderd

Topicstarter
Ja begreep het ook niet helemaal, had het gelezen in de PCM van oktober.

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-07 14:33
Hmmm het staat ook in de hcc .

Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Verwijderd

Ik heb honderden nummers geript met een Audigy op een Asus A7V133 plank. Niets geen problemen van welke aard dan ook.

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 11:12
misschien bedoelen ze analoog rippen, want volgens mij zijn er niet veel mensen die hardware-matig rippen, maar analoog is vele malen trager dan digitaal, wat is dus nu het probleem :?

Verwijderd

Je kunt CDs rippen naar MP3 zonder uberhaupt een geluidskaart in het systeem te hebben dus ik maak me niet zo'n zorgen :D

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op vrijdag 30 november 2001 10:40 schreef Blerk_NKK het volgende:
Je kunt CDs rippen naar MP3 zonder uberhaupt een geluidskaart in het systeem te hebben dus ik maak me niet zo'n zorgen :D
Precies.

Verwijderd

Maar.....ik was vandaag bij *piep* Memosystems *piep* en daar vertelde ze mij dat het verhaal de ronde ging dat de audigy beveiligd zou zijn met een chip die er voor zou zorgen dat 'illegale' mp3's niet of nauwlijks of te spelen zouden zijn... :?

Ik weet niet hoor, maar volgens mij is dat een fabel.

Correct me bla bla

Verwijderd

Klopt niet, ik heb een audigy en NERGENS last van ;)

Ik kan audio rippen op 27x inc encoden (maar dat heeft echt niets met de audigy te maken).

Ik kan mp3's afspelen, tot wel 60 of meer door erkaar, tegelijk, you name it!

Ik kan zelfs gewoon met pcdj en/of bmp studio mixen met mp3's

In die *piep* winkel werken nobrainers ;)

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Op zaterdag 29 september 2001 15:19 schreef Ruud P. het volgende:
Dat willen creative doen met de 10K2, de chip die in ontwikkeling is. De audigy heeft de 10k1, als ik het goed had zonder beveiliging.
De 'oude' Live! heeft de 10k1, de Audigy heeft de 10k2. Ik kan iig gewoon MP3s rippen met mn Audigy, dus dat verhaal is lulkoek :D

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 23:47

mvz

muziek verslaafde

oude live = EMU800
nieuwe live = EMU10K1
audigy = EMU10K2

:)

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

idd, audigy heeft emu10K2

en k'heb al een hoop mp3 geript, nergens last van.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Pagina: 1