Ik heb me eigen een manier van coden "aangeleerd" en ik weet niet ofdat het wel zo verstandig is..
Dit voobeeld gaat over een forum.. En jullie weten dan daar veel html prut bij komt kijken, met ladingen tabellen en de hele zooi.
ik heb bijvoobeeld een index.php bestand met ergens:
$page = het pagina nummer..
design.php is de "pagina" header, title, logootje, en een <? echo voor $content; ?>
dan heb ik een functie.php met daarin een lading functies die door het hele forum worden gebruikt, hier staat ook de functie createforumindex.
Is dit een goede manier ?, Maakt dit het script sloom, het is wel erg overzichtelijk en geen template engine ofzo..
Dit voobeeld gaat over een forum.. En jullie weten dan daar veel html prut bij komt kijken, met ladingen tabellen en de hele zooi.
ik heb bijvoobeeld een index.php bestand met ergens:
PHP:
1
2
3
4
5
6
| <? $content = createforumindex($page); //..... require("design.php"); ?> |
$page = het pagina nummer..
design.php is de "pagina" header, title, logootje, en een <? echo voor $content; ?>
dan heb ik een functie.php met daarin een lading functies die door het hele forum worden gebruikt, hier staat ook de functie createforumindex.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <? function createforumindex($pages){ /*bla bla bla... -wat sql queries -de output van de sql querie wordt met een mysql_fetch_array en een while loopje in een mooi opgemaakt stukje html getoverd en opgeslagen in $output. -bij iedere keer dat de while loop weet "boven aan begint" wordt er weer een stuk html aan de $output geplakt.. */ return $output; } ?> |
Is dit een goede manier ?, Maakt dit het script sloom, het is wel erg overzichtelijk en geen template engine ofzo..