[MacOS] Vraagt steeds wachtwoord bij Windows share

Pagina: 1
Acties:

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Ik heb niet erg veel verstand van Apple en MacOS maar we hebben hier op het werk 1 Apple met MacOS 9.1 staan. Deze mag een paar shares op een Windows 2000 Server machine benaderen. De Apple ziet ze verder perfect, maar hij vraagt steeds om een wachtwoord als je bijvoorbeeld de Apple opstart. Klik je gewoon op OK dan gaat ie gewoon verder, maar het is irri voor diegene die met die Apple werkt (die heeft er nog minder verstand van :) ). De Apple kan dus wel gewoon die shares benaderen.

Hoe kan ik er voor zorgen dat hij niet steeds om login vraagt? Op de Windows 2000 Server machine is al een gebruiker MacOS (zonder wachtwoord) aangemaakt waaronder hij kan inloggen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Als ik het goed begrijp moet je dat met control panel Multiple Users instellen...

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op zaterdag 29 september 2001 17:03 schreef sharky_k_ het volgende:
Als ik het goed begrijp moet je dat met control panel Multiple Users instellen...
Uuhmm, en hoe zit het dan met die sleutelhanger?

Verwijderd

oh nu snap ik het :)
De sleutelhanger moet je na elke reboot unlocken en waarschijnlijk zit er geen password op de sleutelhanger (gevaarlijk!, kan iedereen alle passwords zien die je in je sleutelhanger hebt bewaard)
Er is een programmatje (weet niet meer hoe het heet) dat bij inloggen meteen die sleutelhanger uitzet.
zoek eens op www.versiontracker.com

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Er zit wel een wachtwoord op de sleutelhanger. Wel een simpel wachtwoord maar hij zit erop.
Verder hoeft het niet super veilig te zijn, omdat het toch op mijn werk is.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Iemand nog een idee?

Pagina: 1