Mijn oom heeft een HP pc (duron 850, 256mb, sound onboard)
zodra ik daar de hercules xp theatre 5.1 geluidskaart installeer, vind windows 'm in eerste instantie niet. Tijdens installatie van de drivers (van cd of laatste van internet) geeft hij een error (blabla.exe wordt gesloten) maar hij installeert toch gewoon. Na reboot vind hij alle devices van de kaart (staan ook correct in app.beheer) maar er is geen sound. De onboard crystal adio kaart kan in de bios noch op het mainboard uitgeschakeld worden. In app.beheer is hij nu disabled. Volgens hercules.com is het niet voldoende om 'm alleen in windows uit te schakelen, maar volgens Dynabyte
moet het lukken (pc + kaart zijn daar gekocht). Tot dusver lukt me het niet om de kaart aan de praat te krijgen. Toen m'n oom de kaart de 1ste keer zelf had geinstalleerd deed hij het in eerste instantie wel (dus geluid), maar crashte windows ME vaker, na reboot was ook de videokaart door de war (tnt2 op agp) of windows wilde daarna niet meer starten. Ik heb toen eerst de hercules op een ander pci slot gezet (hij zat namelijk op zelfde IRQ als de TNT2). Toen windows daarna crashte of een error gaf, bleef de videokaart in ieder geval gewoon goed. Even over de OSsen: ik heb het geprobeerd met windows Me (recovery cd), windows 2000 pro NL (met win2k driver van cd en internet) en als laatste met winXPpro EN (met ook de win2k drivers). Elk van deze besturingssystemen zijn meerdere malen clean geinstalled. Wie heeft voor mij een tip of ervaring met de Hercules XP theatre 5.1 icm een onboard soundkaart/HP pc??? Alle hulp is welkom. PS: Dynabyte had ik gebeld en die zeiden van: "ja, lukt het niet, dan breng hem maar hier, dan doen wij 't wel, het moet lukken". Ik zou dan wel eens willen weten wat ze gaan doen??
zodra ik daar de hercules xp theatre 5.1 geluidskaart installeer, vind windows 'm in eerste instantie niet. Tijdens installatie van de drivers (van cd of laatste van internet) geeft hij een error (blabla.exe wordt gesloten) maar hij installeert toch gewoon. Na reboot vind hij alle devices van de kaart (staan ook correct in app.beheer) maar er is geen sound. De onboard crystal adio kaart kan in de bios noch op het mainboard uitgeschakeld worden. In app.beheer is hij nu disabled. Volgens hercules.com is het niet voldoende om 'm alleen in windows uit te schakelen, maar volgens Dynabyte