Doordreunen van de bass voorkomen...

Pagina: 1
Acties:
  • 1.092 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 13:44
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de bass van mijn subwoofer niet doordreunt naar andere kamers.. zoals de huiskamer...

als ik nu me volume beetje openzet komen me ouders meteen zeuren.. vinnik niet liev!

Verwijderd

misschien de bass zachter zetten :Z

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je heb van die speciale rubberen pootjes om je sub op te zetten:

[topic=116366/1/50]

They made me do it.

• KeRsTmAnNeKe
Op zaterdag 29 september 2001 14:55 schreef firstwollie het volgende:
misschien de bass zachter zetten :Z
Misschien dacht ik daar ook al wel aan.. maar blijkt et niet te werken ... ??

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:57

Opa

Nu Multifocaal!

Een zak met kattenbakzand (acquariumzand) vullen en plat neerleggen, daar een plaat hout opzetten en daar de woofer op zetten met spikes eronder. Dan heb je de woofer geïsoleerd van de ondergrond.

Overigens zijn spikes en rubberen pootjes niet hetzelfde.
Spikes zijn van metaal, met een punt erop om het contactvlak zo klein mogelijk te houden. De spikes staan dan ook op schoteltjes die voorkomen dat de punten zich in de vloer boren.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Ik heb er gewoon piepschuim onderliggen, dat werkt ook wel redelijk :)

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Spikes eronder; dat zorgt voor een zo klein mogelijk raakvlak met de vloer, waardoor de bassen niet weg kunnen kruipen via de pootjes.

• KeRsTmAnNeKe
Kheb nu 4 schroeven in een plankje gedraaid en daar me sub op gezet.. lijkt te werken

thx :)

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem, ik heb nog ruiten van enkel glas, en die trillen dus ook vrolijk mee op de ritmische tonen van mijn muziekje. En dan heb ik er al spikes onder zitten... :D

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 11:12
heb ik ook, is weinig aan te doen, de respons frequentie veranderen misschien, maar dan begint ie uiteindelijk toch weer te trillen!

ruiten beter vastzetten :?

Verwijderd

Spikes eronder; dat zorgt voor een zo klein mogelijk raakvlak met de vloer, waardoor de bassen niet weg kunnen kruipen via de pootjes.
piepschuim geeft bijna hetzelfde resultaat en is ook nog eens goedkoper ;)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
ik heb mijn boxen vrij hoog op een plank liggen
plank zit gewoon aan de muur vast met 2 van die hoeken

helpen spikes dan ook?

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Mwah, spikes helpen -sec- tegen doortrillen van bassen via de onderzijde van de box.

Als boxen op een plankje staan zal het dus schelen in doortrillen via de planjes de muur in, maar ik denk dat het verschil tussen vloerstaande boxen en boxen op planken die hangen wel groot is.

Oftewel, laat die dingen lekker op die plankjes staan. (Of klagen je buren steen en been?) :)

Verwijderd

je ouders uitkopen en verkassen naar die kamer waar zij er last van hebben m-schien :?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zondag 30 september 2001 06:33 schreef MisterDon het volgende:
Mwah, spikes helpen -sec- tegen doortrillen van bassen via de onderzijde van de box.

Als boxen op een plankje staan zal het dus schelen in doortrillen via de planjes de muur in, maar ik denk dat het verschil tussen vloerstaande boxen en boxen op planken die hangen wel groot is.

Oftewel, laat die dingen lekker op die plankjes staan. (Of klagen je buren steen en been?) :)
me buren niet, maar me ouders
en niet normaal gewoon, ze horen echt elk laag toontje dat er doorheen komt

echt asociaal snel gewoon en zeiken dat ze doen dan :(

dus er moet imo wel een oplossing komen

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Op zondag 30 september 2001 11:52 schreef ikbenveldmuis het volgende:

[..]

me buren niet, maar me ouders
en niet normaal gewoon, ze horen echt elk laag toontje dat er doorheen komt

echt asociaal snel gewoon en zeiken dat ze doen dan :(

dus er moet imo wel een oplossing komen
ik ken je probleem maar al te goed, heb hier een FPS2000 staan, subwoofer wil ook altijd wel, en jah m'n ouders horen ook alles :( maar het probleem van die bass is niet zo gauw dat het doortrilt via de vloer ofzo. een bass is namelijk (mits het een goede is) niets meer dan een luchtstoot, merk je ook als je een a4tje voor het gat van de sub houdt ;) en die luchtstroom beperk je dus absoluut niet met spikes of zakken kattenkorrels met een plank erop. zachter zetten is dus gewoonweg de enige remedie

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-07 13:29

Haaguit

HBZNPLT!

Hmmm, misschien beetje overdreven, maar ik heb industriële :9~ anti trilmatten onder al mijn boxen. Die matten worden gebruikt in labratoria voor trillingsdemping onder centrifuges. Daar staan de kegeljes op en daarop pas mijn sub. Scheelt echt een hoop. Ik zag dat die matten in een iets simpelere vorm nu bij de Gamma te koop zijn. Kost echt weinig! Iets van 20 piek voor 1 m2, en dat is genoeg voor al je boxen. B-)

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Je had natuurlijk ook de search kunnen gebruiken :)

Mother, will they like this song?

• -=bas=-
  • Laatst online: 17-07 05:15
Of een koptelefoon :P

Maar dat is niet echt de oplossing....

Misschien gewoon je subwoofer kwijtraken en een paar normale boxen kopen. Gewoon van een stereoset of zo, die zijn vaak beter in kwaliteit. Die subwoofers zijn naar mijn mening nogal erg luid wat betreft de bassen (relatief teveel) ten opzichte van gewone speakers.

Senile! Senile Oekaki

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
en ophangen aan het plafond?
dat zal ook wel helpen toch?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• IMWezel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05-2025

IMWezel

Weet (gelukkig) niet alles

Ik heb 2 subs op mijn kamer staan...

Eerst kon ik alles (zo'n 1800 watt) redelijk lekker open zetten.

Nu heb ik mijn kamer omgegooid en staan ook de subs op een andere plaats...

Nu trilt het huis opeens een stukje harder mee en staan mijn ouders bij de helft van het aantal decibellen dan eerst al te vragen of dat gebonk mischien iets zachter kan

maw. verplaats die subs uns een keer, en o ja zo'n matje onder de speaker lijkt me ook n goed idee

Honda Accord Aerodeck 2.0i 12V

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op zondag 30 september 2001 21:44 schreef Flat© het volgende:
en ophangen aan het plafond?
dat zal ook wel helpen toch?
Dan komt m'n sub + plafondhaken + kettingen naar beneden. >:)

• Sander0105
  • Laatst online: 22:02
Ik heb wat anders gevonden wat bij mij errug goed werkt...
doe het volgende:

1) ga naar een bouwmarkt en koop een bus siliconenkit (van die sanitair kit)
2) jat de ijsblokjesvorm uit de vriezer en gooi de ijsblokjes in de cola die je natuurlijk al heb ingeschonken (bier is ook lekker, maar niet met ijsklontjes ;) )
3) Neem een kopje met afwasmiddel mee
4) Ga naar een plaats waar het minimaal 2 weken ontiegelijk mag meuren (kamer broer/zus ?? )
5) smeer de vorm dun in met afwasmiddel
6) Spuit de vormpjes vol met siliconen en zorg er voor dat er geen luchtbellen in komen, dus bij voorkeur de spuit er helemaal in duwen en dan tijdens het spuiten langzaam omhoog trekken
7) strijk de bovenkant vlak met je vinger (wel eerst ff je vinger in het afwasmiddel dopen want die siliconen plakken :( )
8) Dink wat van je cola...
9) Laat de vorm ong. 2 weken drogen (dit is errug belangrijk anders haal je niet het goede resultaat)
10) haal de siliconenvormpjes voorzichtig uit de vorm
11) leg ze per 3/4 onder je sprakers/subbie met de gladgestreken kant naar beneden..
12) GENIET!!!!!!!! 8-)

Bij mij werkte het perfect en kost lang niet zoveel als spikes :9 ...

Succes!!

KnowYourBeans

Pagina: 1