sql en \ en spaties?

Pagina: 1
Acties:
  • 357 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 21:29
ik heb dus een database met een colum file die een text is
daar moet inkomen 'bla bla' maar nu wil het programma dat verder gaat met deze info graag een \voor een spatie dus : 'bla\ bla'
als ik 'bla\ bla'insert verdwijnt de \ en geeft ie gewoon een spatie dus 'bla bla' terug en als ik 'bla\\ bla' insert krijg ik 'bla\\ bla terug' hoe moet ik dan inserten?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Ik neem aan dat je voor een \ gewoon een \\ moet gebruiken. Zo niet, dan is er iets mis.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-03 23:48

Gerco

Professional Newbie

Je wilt dus "bla\ bla" inserten (zonder de quotes)?

Dan lijkt het me dat je gewoon "bla\\ bla" in de string moet zetten.

Iets meer info mag ook wel, wat voor prog gebruik je, heb je al geprobeerd om "bla\\ bla" gewoon handmatig in een query te zetten. Wat doet dat prog met die "\", misschien betekent dat ook wel iets vaags voor dat prog.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-03 13:05

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Logisch als je '\ ' insert dat ie daar ' ' van maakt, dat kun je dus net zo goed niet doen. Van '\\' zou ie toch echt '\' moeten maken. Maar goed, je kunt ook bij de select replace(myfield, ' ','\ ') gebruiken toch?

Hey ... maar dan heb je ook wat!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 21:29
nee hoor van \\ maakt ie \\ en van \ maakt ie spatie
helpt het als ik ipv text een blob field maak?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek