Ik ben opzoek naar een MAN product!!!

Pagina: 1
Acties:

• oegaoega
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-03 09:09
Beste Geleerden/Wijzen etc,
Ik ben op zoek naar een wireless-bridge solution waarmee ik een wireless-LAN kan aan leggen over een zeer groot afstand. Neem +/- 10 KM.
Kijk, Meeste van jullie zullen denken van".. nah, er zijn toch honderden andere oplossingen?" ja, dat weet ik!
Ik ben puur opzoek naar een product dat mij zoiets kan bieden. Het liefst zoek ik iets met zeer hoge band en multi-peer mogelijkheden.
Weet iemand zoiets? Ik heb mij lam gezocht op het web.
Ik wil het liefst niet een web-oplossing waardoor je steeds van kast-naar-kast moet om deze afstand te over bruggen.
Als je iets weet, wat is dan de prijs? merk, productnaam etc etc....
Dit is voor een vriend van mij in Iran. Hij wil daar een groot wireless-netwerk aanleggen voor zijn bedrijf.Alvast bedankt.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Hoe hoog is het budget?

Anders moet je eens naar da Aironet van cisco kijken...

ik heb bij mijn stage bedrijf een keer wezen kijken bij een toepassing, waarbij ze 4 antennes van 24 meter hadden, over een afstand van 6 km. Dit netwerk werkt op 11 mbit.

De apparatuur daarvoor makt gebruik van bridging, dus je zou 1 groot netwerk kunnen maken, maar aangezien er toch wel wat delay in het signaal zit, kun je beter een routertje er tussen stoppen. Dan hoeft je niet zo lang te wachten bij DHCP/ARP requests e.d.

edit: cisco 340/350 bijv.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• dreambofh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-07 20:08
Iets als Aironet is wel een moooie oplossing jah.
Je kan ook kijken naar iets wat werkt met een lagere frequentie.... wat hoe lager die is hoe verder het signaal komt.

Maar voor voor die lagere freq. moet je wel vooraf bekijken of je er een vergunning voor nodig heb.

• oegaoega
Nou, ik dacht een begin budget van 50.000 + per jaar een uitbereiding van 10.000 piek.
Zijn er ook 100Mbit ondersteunende zulke apparaten?

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Waarneer de sites elkaar kunnen zien maw geen berge of gebouwen ertussen, kijk dan ook eens naar optische zenders.
Met laserlicht kan je wel een Gbit halen lijkt mij:)

Powered bij meergranenbrood.

• oegaoega
Dat is geen oplossing lijkt mij. Want de afstand is ongeveer 6.8 km.
Laser-beam heb ik dus ook overwogen, maar dat is(ideaal) voor een max-afstand van 1 km.(En in de stad is dat dus erg onwaarschijnlijk dat je dan geen last van gebouwen zult krijgen!)

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:20
Op zaterdag 29 september 2001 14:17 schreef picobyte het volgende:
Waarneer de sites elkaar kunnen zien maw geen berge of gebouwen ertussen, kijk dan ook eens naar optische zenders.
Met laserlicht kan je wel een Gbit halen lijkt mij:)
ja en als het gaat regenen of er g warm word is die straal niet meer goed gericht.....

if broken it is, fix it you should

• oegaoega
Is het trouwens mogelijk om een Wireless-Netwerkkaart te locken op een bepaalde Acces-point?
Dus de eigenaar alleen met de host van data kan wisselen? BV. Dat ik mijn internet met jou deel en dat jij op jou buurt je verbinding niet kan delen met iemand anders.
(Want als iedereen dat gaat doen dan krijg je een super langzame verkeer)
Kan dit softwarematig en/of hardwarematig?

• oegaoega
niemand?

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01-2025
Kan je niet beter een kanaal op een satteliet huren?

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:16
Op zaterdag 29 september 2001 14:21 schreef oegabeest het volgende:
Dat is geen oplossing lijkt mij. Want de afstand is ongeveer 6.8 km.
Laser-beam heb ik dus ook overwogen, maar dat is(ideaal) voor een max-afstand van 1 km.(En in de stad is dat dus erg onwaarschijnlijk dat je dan geen last van gebouwen zult krijgen!)
Bij mist meen ik dat de straal ook verstoord gaat worden

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:16
btw... deze jongens ( http://www.terrabeam.com/ ) zullen er wel verstand van hebben.

Verwijderd

Waarom maak je niet gebruik van een VPN?
dat lijkt mij zelf veer handiger.
Want dit grapje gaat je toch al snel een ton kosten als je het professioneel aanpakt.

ATM is de enigste draadloze verbinding die je kunt maken op redelijke afstand van elkaar. En ook nog vet hoge snelheden kunt halen.
Pagina: 1