Toon posts:

K7s5a probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dag tweakers,

ik heb mijn pc geupgrade naar een 1.4 amd met de k7s5a mobo.

maar ik heb de volgende probleem.

na dat ik alles in heb gezet en wilde windows 2000 installeren kon ik niet met mijn boot flop opstarten, kreeg rare tekens in beeld en alles liep vast. Na een tijdje proberen heb ik het wel aan de praat kunnen krijgen en tijdens de installatie van win2000 kon hij aantal bestanden niet kopieeren, maar met veel retrys is het toch gelukt.

ok nu staat win 2000 erop, alle service packs en direct x geinstalleerd, en zo te zien werkt alles ok.

ik wilde de power zien van mijn nieuwe 1400 MHz zien dus heb ik opertaion flashpoin erop gezet en na paar minuten knalt hij terug naar de desktop.... okeee probeer GP3 ook het zelfde.. hmmm en dat gebeurt met de rest van alle games. heb de nieuwst biosupdate en drivers erop gegeooied en nog geen oplossing.

dacht zal wel aan mijn voeding liggen (wel een 300 watt) die mischien niet echt goed is, heb dus een voeding gekocht van 340 watt AMD certified bla bla bla...

weer geen oplossing. het werkt alleen goed als ik op 1050 MHz.

ik weet niet wat ik fout doe, zou denken dat mijn mobo defect is of het niet goed werkt met de andere hardware.

dit is wat ik heb:
K7S5A mobo
Kingston 256mb/266MHz
creative Gforce annahilator ddr 32MB
IBM 20GB
Aopen 52X CDrom
AmD 1.400
340 watt voeding

wie heeft hier ook last van of weet een oplossoing hier voor want ik |:(.

maandag ga ik de spullen weer terug sturen als er niet echt een oplossing is.

Cheers Guys.

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je moet eens proberen alle kaarten behalve je AGP kaart eruit te halen. Als dat het probleem oplost kun je een voor een de kaarten er weer in zetten en dan kijken waar het probleem ligt.
Als je dan nog steeds het probleem hebt zou ik een andere videokaart proberen.

Het lijkt ook op een hitteprobleem. Is je koeler goed, wat is je processortemp?

Je kunt ook proberen even ergens een ander bankje geheugen vandaan te halen. Probeer dan bij voorkeur een ddr en een sd-ram bankje.

Veel succes, ik weet hoe kut zulke problemen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
was vergeten bij te melden dat in de bios en in dos mode op vreemde plekken cijfers en letter komen zou ook niet zo snel weten wat het is denk video kaart maar dat betwijfel ik.

ik heb ook de geheugen al verwisseld en dat helpte niet.

ik de koeler met pasta goed erop gezet, bios geeft aan dat mijn cpu rond de 64 grade zit.

en ik heb alleern de vga kaart en een netwerk kaart in zitten verder is alle slots leeg

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:02
Op zaterdag 29 september 2001 12:56 schreef Gutts het volgende:
ik de koeler met pasta goed erop gezet, bios geeft aan dat mijn cpu rond de 64 grade zit.
Hoe dik is je laag pasta dan wel niet? :P

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Artcore
  • Niet online
Je moet in Windows even kijken hoe warm je processor wordt als je hem flink belast. Ik denk dat het probleem daar zit...
Wat voor koeler heb je?

• Artcore
  • Niet online
Op zaterdag 29 september 2001 13:00 schreef Mr_Atheist het volgende:

[..]

Hoe dik is je laag pasta dan wel niet? :P
Oh ja idd, je laag pasta moet niet te dik zijn, eigenlijk moet je de letters van de core er doorheen kunnen zien.

Verwijderd

Topicstarter
dus de temp 64 grade is dus te hoog??

ok, zit nu op mijn werk dus als ik thuis kom ga ik ff kijken.

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb hier een Athon 1000@1000 266MHz FSB. Sinds de kast dichtzit wordt hij ongeveer 10 graden warmer (hele systeem is 10 graden warmer, van 25 naar 35). De proc is nu ongeveer 55 graden stressed. Met een Coolermaster EP 6I11 cooler erop. Veel koeler kan ik hem niet krijgen of ik moet nog een extra koeler in mijn kast zetten 1 ingaand en 1 uitgaand ofzo... maar da's toekomstmuziek.

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 08:17

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

ik heb dat probleem ook maar. ik ga morgen bij www.Gistron.com een NoiseControl Silverado koopen. dan moet het geen probleem meer zijn.

Kijk hier voor meer info.

http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=4

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Verwijderd

Probeer eens je geheugen timings iets minder agressief te zetten in de bios.

Heb het zelfde probleem maar als ik de settings
op

Ultra
2
7
4

heb dan loopt het als een trein

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Draai hier met 256MB Kingston PC2100 geheugen op
ultra