Toon posts:

Athlon MP nu kopen of nog ff wachten???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen ik krijg binnenkort me tyan tiger MP >:) maar dan nu dus de grote vraag ik schrok een beetje van de athlon mp prijzen t.o.v. de gewone thunderbirds. Ik heb de 1,2 op het oog, kan ik die beter nu gewoon kopen of ff wachten totdat de xp komt en dan hopen dat de mp in prijs daalt???
Wat is jullie mening?
(2x 559,- is dus wel een dikke 1118 piek aan processor):?

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 12:19 schreef The_Intersector het volgende:
Hallo mensen ik krijg binnenkort me tyan tiger MP >:) maar dan nu dus de grote vraag ik schrok een beetje van de athlon mp prijzen t.o.v. de gewone thunderbirds. Ik heb de 1,2 op het oog, kan ik die beter nu gewoon kopen of ff wachten totdat de xp komt en dan hopen dat de mp in prijs daalt???
Wat is jullie mening?
(2x 559,- is dus wel een dikke 1118 piek aan processor):?
Ik ben bang dat de MP-prijzen niet echt snel zullen dalen... meer zoals alle nieuwe hardware, op den duur ;)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:50
Toen ik men gewone TB 1.2 kocht, heb ik 750,- betaald of zo, en 2 maand later stond hij maar de helft van de prijs meer :(
Hangt er van af hoelang je wilt wachten natuurlijk!

Verwijderd

Als je nu wat wil gaan halen.
Had ik de XP of de gewone TB gekocht
De thunderbird 1400 is voor zijn snelheid echt vet goedkoop vind ik.

Verwijderd

Topicstarter
Het staat vast dat ik een mp moet hebben (i.v.m. het dual tyan tiger mp bordje) Vandaar ik dus een mp processor moet hebben maar ja ik wil best een maandje wachten als jullie denken dat dat scheelt in prijs. Maar als de mp bij amd meer als server processor door gaat acht ik de kans op prijs dalingen niet erg hoog. Ik vraag me alleen af of die zal dalen als de XP er aan komt, of zal dat niks uit maken??

Verwijderd

ik had nieuwe AMD 1,4 voor zo'n 800,-
2 maand was ie alweer zo'n 400,-.
het heeft geen enkele zin om altijd het snelste te willen, want dan kun je elke maand voor zo'n 1000,- besteden.
koop gewoon het meest stabiele, goedkoopste en snelste systeem op DAT moment.
en koop dan 1 maal per jaar of zo nwe hardware

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 13:13 schreef visch het volgende:
ik had nieuwe AMD 1,4 voor zo'n 800,-
2 maand was ie alweer zo'n 400,-.
het heeft geen enkele zin om altijd het snelste te willen, want dan kun je elke maand voor zo'n 1000,- besteden.
koop gewoon het meest stabiele, goedkoopste en snelste systeem op DAT moment.
en koop dan 1 maal per jaar of zo nwe hardware
Deze mening deel ik met je mee.

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:54

hneel

denkt er het zijne van

Misschien is het een idee om ze in amerika te bestellen? Ze zijn daar een stuk goedkoper dan hier (zo'n $160. dus zeg maar zo'n F.400).
Probleem is wel dat de meeste amerikaanse sites niet naar het buitenland leveren. :(

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:54

hneel

denkt er het zijne van

By the way, zo'n Tyan Tiger zou ook de nieuwe Athlon XP aan moeten kunnen. Zie andere thread [topic=278300/1/25]
Deze hebben ook de Palomino core. En worden ws iets goedkoper dan de MP.
* hneel heeft ook zin in een Tyan Tiger :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:17
je KAN ook gewone athlons gebruiken hoor....

het enigste probleem is dat je dan GEEN support hebt van AMD/tyan voor nietw erkende/onstabiele pc/server...

(maar daar hebben we tweakers.net voor :P )

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ergens anders gelezen dat met de benchmarks de Tyan Tiger MP stabieler draait met MP processors dan de gewone 'oude' thunderbird. Vandaar ik dus die MP moet hebben en de goedkoopste mp is voor zover ik weet de 1,2 ghz. Ik zal ens kijken in Amerika ofdat mogelijk is.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zaterdag 29 september 2001 13:52 schreef Cutebritney het volgende:
je KAN ook gewone athlons gebruiken hoor....

het enigste probleem is dat je dan GEEN support hebt van AMD/tyan voor nietw erkende/onstabiele pc/server...

(maar daar hebben we tweakers.net voor :P )
De snelheid ging volgens mij er enorm op achteruit

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 12:12

CORVETTE

---- American V8 ---

Conclusie is dus eigelijk ; even wachten. Ik sta ook op het punt om zo'n systeem te kopen , maar ik wacht toch ook even. Dadelijk komen allerlei andere fabrikanten met hun mp bordjes en de nieuwe xp en mp processoren is ook even wachten. Ik heb geen zin om nu 2x1.2 mp te halen ( of eventueel ( 2x 1.4 ) om over een maand een 2 x 1.6 ofzo te kunnen krijgen + wat meer keuze in moederborden.

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Pagina: 1