Impedantie Sennheiser HD-570?

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-03 20:38

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik heb gezocht en gezocht, maar op het Internet schijnt geen eenduidigheid te zijn over de impedantie van de HD-570. Sommige sites beweren 60 Ohm, anderen 120.

Wie kan mij uit de brand helpen?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:02
ten eerste: wat voor beslissing wil je nemen wanneer je die impedantie weet?

Ten tweede: kijk gewoon bij sennheiser!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik heb al bij Sennheiser gekeken (duh!!), maar om de een of andere reden vermelden ze niet wat de impedantie is. En op Internetsites vind ik verschillende waardes, de een heeft het over 60 Ohm en de ander over 120.

Als ik weet wat de impedantie is, kan ik namelijk maatregelen treffen. Bij een te hoge impedantie moet ik namelijk de PC op mijn stereotoren aansluiten en moet ik dus een extra kabel kopen... en dat doe ik liever vooraf, voordat m'n nieuwe hoofdtelefoon er is... :)

Verwijderd

weet niet precies wat de impedantie precies is, maar weet wel zeker dat je geluidskaart niet genoeg power heeft. de 570 is behoorlijk moeilijk aan te sturen (wie verzint die termen?!)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Dus hij moet op m'n stereotoren... en dan weet ik nog geeneens zeker dat m'n stereotoren wel genoeg power levert... het is namelijk niet zo'n duur HiFi-geval, maar meer een voor een studentenbudget geschikt Philips-ding.... :(

Iemand misschien een tip voor een goedkope hoofdtelefoonversterker? Of kan ik de hoofdtelefoon misschien aansluiten op de speaker-uitgangen? :)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Hmmm ik keek gewoon bij de specs van de hoofdtelefoon op hun site... en daar stond het niet bij...

<edit> Ik keek op www.sennheiser.com en niet op www.sennheiserusa.com; da's dus de reden waarom ik het niet kon vinden </edit>

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:02
<edit> Ik keek op www.sennheiser.com en niet op www.sennheiserusa.com; da's dus de reden waarom ik het niet kon vinden </edit>
Kijk eens naar mijn eerste url :P

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Oeps, vergeten te zeggen dat ik heb gekeken... Nog bedankt hoor, 64 Ohm...

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:55

JT

VETAK y0

De X Cans van 'Musical Fidelity' ofzo....GVD :( Hoet heette dat merk ook al weer :(

Das een goede koptelefoon versterker, kost 500 piek.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

ja, Musical Fidelity X-Can (of de V2) is wel redelijk. nogal wat probleempjes met betrouwbaarheid (heb je die volumeknop wel es gezien? zielig gewoon). heb em bij Wilbert HiFi gehoord, heel veel ruis en geluid was uit balans tot ie net iets te luid stond, was echt iets mis. zijn vaker probleempjes met de 'goedkopere' buizenversterkers.

Creek OBH11 moet ook goed wezen, f450 oid. maar als je zoveel uit gaat geven, zou ik eerst es aan een andere koptelefoon gaan denken (HD580 bijv).

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Eh, laat maar. Ik zie al dat hoofdtelefoonversterkers alleen voor de audiofiele kapitaalkrachtigen zijn weggelegd.

Verwijderd

het kan goedkoper hoor. iemand in de VS maakt kleine draagbare versterkertjes. worden er met de verzendkosten niet goedkoper op, maar blijft toch onder de 200 piek. nog steeds niet goedkoop trouwens... :P

maar met een goeie (componenten) stereo kom je ver zat natuurlijk

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Hehheh... alsof mijn stereotorentje veel voorstelt... een Philips FW-362

Verwijderd

moet je mischien es kijken hoeveel mW je stereootje in de hoofdtelefoon kan pompen. als het iets van 10, 15mW is, is het mischien beter voor een HD495 te gaan oid. ik heb de 570 geprobeerd met de 10mW van m'n Sharp minidisc...niet om over naar huis te schrijven, klonken m'n oordopjes een stuk voller en ruimer..

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-03 12:36
ik heb ook de HD570. Op mijn pc speakers aangesloten een wereld geluid, maar op mijn JVC stereo aangesloten, werkelijk een ramp!

Als ik hem op een redelijk volume heb staan, dan gaat ie kraken :( Laag volume gaat wel goed :)

Maar op de pc speakers gaat ie als een trein :)

Ik zou zeker voor de HD570 gaan. Echt een wereld ding.

Toch nog even 1 opmerking. Ik vind muziek luisteren met mijn Pioneer sub (130Watt) een echt kick geven. De HD570 heeft een super sound, alleen lang niet zoveel bass als me sub. (maarja dat weet je als je sennheiser koopt)

Sorry voor het langdradige verhaal. GA DIE SENNHEISER HALEN!!! :P

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Even bij Conrad gekeken... daar hebben ze een hoofdtelefoonversterker voor 117 piek.

Zie http://www.pinpoint-mktg.com/bt928.htm en http://www.b-tech-int.com/BT928.html

Is dat iets indien mocht blijken dat een versterkertje toch wel handig zou zijn?

Verwijderd

moeilijk te zeggen natuurlijk, maar als je het mij vraagt...toon controls, ontworpen om te gebruiken met een TV...klinkt me allemaal niet erg hoog-fideel. lijkt me de moeite niet waard. denk ook niet dat ie veel meer power heeft dan een stereootje.

moet je gewoon es gaan luisteren eigenlijk. verwacht er niet te veel van.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Op die tweede site staat nog:
Also available (without Scart Adaptor and Twin Phono lead) as a stand alone unit for personal listening use where a main amplifier does not have a headphone facility, or alternatively as a monitor station when editing is taking place
Dat model bedoel ik dus...

Verwijderd

oh, niet gezien :P zelfde verhaal eigenlijk, gewoon luisteren of het wat is. is gewoon dezelfde "TV Headphone Pro-Amp" zonder de scart aansluiting. mischien is ie wel heel goed, maar over het algemeen zijn de goedkope versterkers minstens zo slecht als die in je stereootje zit, alleen luider.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ach, 't is Conrad dus als het rotzooi is kan ik het gewoon kostenloos terugsturen.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Zo, uiteindelijk heb ik m'n HD-570... en een prachtding dat het is!

M'n Philips stereotorentje kan blijkbaar genoeg vermogen leveren op de hoofdtelefoonuitgang, want het klinkt echt geweldig! Echt een ervaring!

En inderdaad, wat sommigen beweerden over MP3tjes klopt: op de HD-570 kun je echt goed horen dat niet alle MP3tjes even fantastisch zijn!

In één woord: wow!!!

I'm happy!! ;)

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Dat is wat 1 minuten zoeken opleverde:

http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm.nsf/(alltechdat)/4485ger?OpenDocument

: Zeg nou een eerlijk, had je daar zelf niet op kunnen komen, of vind je het gewoon leuk om een topic te openen?

En Jep, de HD570 klinkt gewoon op zowat alle muzieksoorten HIPS. Iig zeker voor F170,-

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Zeg, ik zat op het Engelse gedeelte bij de specs te kijken en daar stond het niet tussen.

Maar goed, het maakt nu toch niet meer uit want ik heb de HD-570 nu in mijn bezit. En een prachtding dat het is!

Gelukkig gaat 64 Ohm zonder problemen op mijn stereotoren, maar uit mijn DMX X-Fire krijg ik enkel zacht geluid... ach, dan laat ik dat geluid voortaan ook maar via de stereotoren lopen...

Pagina: 1