Toon posts:

VPN en FireWalls - Experts Only

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heay ff een vraag, ik heb een server met een permanente internet verbinding en een interne netwerk, dus twee netwerkkaart. Nou heb ik winroute aangezet en op de internetkaart NAT aangezet.

Nou gooit winroute alle poorten dicht, perfect, maar ik wil toch dat clients een VPN kunnen opzetten. Met de instellingen die Winroute geeft werkt het dus absoluut niet Hij maakt wel een verbinding, maar lijkt de user en pwd niet te kunnen valideren en verbreekt hij de verbinding.

Weet iemand toevallig welke poorten je open moet gooien???

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Protocol 47 (GRE) en een TCP poort (1719 ofzo), maar die weet ik zo gauw niet meer..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb
poort (PPTP) naar mijn Externe IP
poort 1723 naar mijn Externe IP poort 1723
en ik heb die 47 net toegevoegd.

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:57
ff verbinding proberen temaken.

en dan in dos boxje, ff netstat -an dan staat ie daar tussen.

Maar weet niet welke versie jij van winroute gebruikt, want winroute gooit standaard hellemaal niks dicht!

of bedoel je portmappen.

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
effe goed je poortjes mappen dan he ;)

• goddijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05-2021
Op zaterdag 29 september 2001 11:35 schreef da_sentinal_man het volgende:
Nou gooit winroute alle poorten dicht, perfect, maar ik wil toch dat clients een VPN kunnen opzetten.
Voor wat het waard is: ik had ooit een pc met twee netwerkkaarten en Winroute Pro, maar als ik daar de VPN client van CheckPoint op wilde draaien hing het systeem. De ipSec VPN methode van CheckPoint clashte met Winroute en van Winroute kreg ik m'n geld terug...
Pagina: 1