Het forum

Pagina: 1
Acties:

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Graag wil ik even een discussie starten over de forum policy.

Deze bevalt mij namelijk niet helemaal en hieronder zal ik even toelichten waarom ...

Er worden een hoop topics afgesloten waar nuttige informatie in staat die door dat slotje verloren gaat.

Een klein voorbeeld

[topic=158311/1/25]

Hier komt een slotje op omdat de persoon het topic weer onder de aandacht wilde brengen, waar is dat goed voor?
Staat daarnaast niet in de FAQ dat t niet mag.

Ook vind ik t vreemd dat topics worden gesloten als de vraag al eens gesteld is, volgens mij ontstaat er op oudere topics geen nieuwe informatie, op nieuwere topics echter wel, door al die slotjes blokkeren jullie dus een hele hoop informatie. Het is inmiddels bij de veelvuldige gebruikers wel bekend dat er geen warez verzoeken mogen worden geplaatst, als dit gebeurd kunnen jullie de link wijzigen in een link naar de FAQ, waarom komt er dan op zon topic meteen een slotje?

Weer een voorbeeldje:

[topic=237592/1/25]

Hier word idd een warez verzoek gedaan, maar in de eerste reactie staat al dat het verzoek weg moet, omdat t een interessant topic kan worden, waarom eindigt t topic dan in een slotje, wijzig die tekst dan en laat gaan dat topic !!! Waarom moet er weer een nieuw topic worden gestart, zolang search t niet behoorlijk doet vervuild dit de hits behoorlijk. (En search doet t niet behoorlijk want op meerdere termen zoeken snapt ie echt niet helemaal.

Ik ben benieuwd naar de mening van de andere users, dus laat maar horen !!! (mocht dit topic resulteren in een slotje wil ik naar mijn eigen commentaar verwijzen in dit topic :))

Nothing to see here

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:15

Daniel

Kapitein NCC-1701
Move -> LA

• itsme
  • Niet online
Kijk das nou wel nutig modden :)

Nothing to see here

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op zaterdag 29 september 2001 11:46 schreef bas_konings het volgende:
Kijk das nou wel nutig modden :)
nee das modden omdat iemand weerr iets verkeerd doet >:)

• JvS
  • Laatst online: 09:55

JvS

Ik heb hem zelf ook

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/237592/1?limit=25

Geloof je zelf dat dit een leuk topic kan worden? zelfs na wijziging van de starttekst? Dan heb je denk ik de opvolgende reacties niet gelezen, maar die waren allemaal van een redelijk "bedroevend" niveau. Een slotje is 'bedacht' om te voorkomen dat mensen er nog op kunnen reageren en dat was in dat geval wel nodig.

Duidelijk een terecht slotje, want dat had nooit een mooie discussie kunnen worden.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/158311/1?limit=25

Hier wordt een topic met de loze text "up" door een willekeurig persoon omhooggeschopt, terwijl dat geen nut heeft.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op zaterdag 29 september 2001 11:33 schreef bas_konings het volgende:
wijzig die tekst dan en laat gaan dat topic !!!
Als je de warez-request weg zou halen blijft er niets over. Nu kan een modje wel zelf een vraag gaan verzinnen, maar dat lijkt me ook niet de bedoeling :+

En die andere... S35i... je wil nieuwe informatie hebben (blijkbaar) maar vraag dat dan gewoon duidelijk met wat uitleg erbij etc. Alleen zo'n "up" is IMO ook erg irritant.

dusuhm, nee, ik vind dat de modjes goed bezig zijn :)

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 11:46 schreef DR het volgende:

[..]

nee das modden omdat iemand weerr iets verkeerd doet >:)
Dat is toch het enige moment wanneer modden nodig is of niet? :?

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op zaterdag 29 september 2001 13:13 schreef Zef het volgende:

[..]

Dat is toch het enige moment wanneer modden nodig is of niet? :?
nee mods zijn er ook voor om te zorgen dat het niet uit de hand loopt :)

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 01:17
voor de S35i is er genoeg te vinden met een zoekmachine

Mensen hebben steeds vaker het idee : "Ik heb zin in een appeltje, GoT kun je dat even voor me schillen en in hapklare brokjes in m'n mond duwen".

ZOwerkt het dus niet. Eerst zelf effort tonen en als je er dan niet uitkomt vragen. En wat betreft het flashen van een S35i, dat is illegaal, aangezien het © van de software niet bij jou berust.

En wat betreft winXP topic -> wat zou daar in vredesnaam leuk gebabbeld moeten worden. Hoe dl ik het snelst een illegale XP oid ? Grow up man !

Ik vind het bijzonder storend dat iemand met een geschiedenis op GoT twee van deze topics durft te generalisrene met het algemeen van GoT. Ik vind dat een belediging naar de hardpostende users, die wel de spelregels in acht nemen.

Als jij je niet wilt conformeren aan onze regels, dan vraag ik je vriendelijk je business naar elders te verplaatsten, ik heb mijn congé van dit gezeur !

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:10
om eerlijk te zijn, ben ik tevreden met hoe het er nu aan toegaat op het forum :)

Compliment voor de modjes dus :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• itsme
  • Niet online
Op zaterdag 29 september 2001 13:46 schreef zeef het volgende:
voor de S35i is er genoeg te vinden met een zoekmachine
Maar niet over dit specifieke onderwerp, de telefoon code !!! Je krijgt dan alleen maar duitse site, en hier is het aanvragen van de telefooncode unlock gratis, in Nederland niet, hier kost het 75 piek !!!
Mensen hebben steeds vaker het idee : "Ik heb zin in een appeltje, GoT kun je dat even voor me schillen en in hapklare brokjes in m'n mond duwen".
Onzin, ik post zelf ok vaak genoeg en iriteer me daar helemaal niet aan, als ik vind dat t een zinloos topic is reageer ik niet ...
ZOwerkt het dus niet. Eerst zelf effort tonen en als je er dan niet uitkomt vragen. En wat betreft het flashen van een S35i, dat is illegaal, aangezien het © van de software niet bij jou berust.
Het flashen niet, immers vervalt gewoon de garantie heeft niets met illigaal te maken, het vragen naar de software download ja, immers rusten er auteursrechten op die software, het vragen naar welke software dit kan is dus niet illigaal omdat men die software ook LEGAAL kan kopen.
En wat betreft winXP topic -> wat zou daar in vredesnaam leuk gebabbeld moeten worden. Hoe dl ik het snelst een illegale XP oid ? Grow up man !
Go wel vreemd dan, ik starte dit -> [topic=237600/1/25] topic 2 seconden na het andere topic, geen leuk gebrabbal???
Ik vind het bijzonder storend dat iemand met een geschiedenis op GoT twee van deze topics durft te generalisrene met het algemeen van GoT. Ik vind dat een belediging naar de hardpostende users, die wel de spelregels in acht nemen.
Ik een geschiedenis van 2 topics, doe dan wel ff je research !!!
Als jij je niet wilt conformeren aan onze regels, dan vraag ik je vriendelijk je business naar elders te verplaatsten, ik heb mijn congé van dit gezeur !
Ik snap de regels wel, maar ik vraag alleen om de toepassing ervan wat beter na te kijken.

p.s. WTF is een Congé???? volgens vandale:
con·Žgé (het ~)
1 ontslag

Nothing to see here

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 29 september 2001 14:29 schreef bas_konings het volgende:

[..]

Maar niet over dit specifieke onderwerp, de telefoon code !!! Je krijgt dan alleen maar duitse site, en hier is het aanvragen van de telefooncode unlock gratis, in Nederland niet, hier kost het 75 piek !!!
[..]
Post dat dan wat duidelijker. "up" is echt een stomme schopmessage. Dit heb je dus aan jezelf te danken.
Go wel vreemd dan, ik starte dit -> [topic=237600/1/25] topic 2 seconden na het andere topic, geen leuk gebrabbal???
[..]
|:(

Dat topic heeft een hele andere sfeer. Ik sluit in [forum=9] ook weleens een "wie heeft er een divx" topic, omdat die gewoon niet opschieten. Daarentegen blijven topics over technieken ervan wel open, en zijn ze leuk.

Dit is echt een suf voorbeeld dus. De sfeer in dat topic (waar dl ik XP) is dus al helemaal gezet en het heeft dus geen zin om die open te laten. Dat zie je zelf toch wel in? Je begint in dat andere topic een normale discussie, die inderdaad wel leuk kan zijn. Maar dat wil niet zeggen dat er in dat eerste XP topic 'zomaar' een leuke discussie zou ontstaan als die request weggehaald zou worden. Sterker nog, het zou alleen maar uit de hand lopen. Om dat te voorkomen is het topic dus dichtgegaan.

Sorry je komt hier met twee ERG zwakke voorbeelden om aan te tonen dat het slecht gaat met het forum, deze discussie heeft volgens mij ook geen zin meer, omdat je m'n eerste reply ook compleet negeert...

• itsme
  • Niet online
Hierbij een reactie dan ...
Geloof je zelf dat dit een leuk topic kan worden? zelfs na wijziging van de starttekst? Dan heb je denk ik de opvolgende reacties niet gelezen, maar die waren allemaal van een redelijk "bedroevend" niveau. Een slotje is 'bedacht' om te voorkomen dat mensen er nog op kunnen reageren en dat was in dat geval wel nodig.

Duidelijk een terecht slotje, want dat had nooit een mooie discussie kunnen worden.
Daarom stel ik in dit geval dus een kleine wijziging in de 1e post voor, de 2e stelde al voor in welke richting het moet gaan.
Hier wordt een topic met de loze text "up" door een willekeurig persoon omhooggeschopt, terwijl dat geen nut heeft.
Jawel, het topic wordt weer gelezen (na dat slotje natuurlijk niet meer) en nieuwe dingen worden er weer op gepost.

Nothing to see here

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 29 september 2001 16:26 schreef bas_konings het volgende:
Hierbij een reactie dan ...
[..]

Daarom stel ik in dit geval dus een kleine wijziging in de 1e post voor, de 2e stelde al voor in welke richting het moet gaan.
[..]
en de derde en de vierde gingen weer op een triest niveau verder. Ik snap niet waarom je zo'n probleem van zo'n kansloos topic maakt. Dan open je toch een nieuwe waarin je wel leuk kan discusseren over XP (wat je ook gedaan hebt). Als je niet inziet dat dat topic reddeloos verloren is, dan kom je iig niet echt in aanmerking om eventueel een moderator te worden :o.

Daarnaast: niemand heeft nu last van dat kansloze topic, jij hebt een leuke discussie ge-opend en alles gaat goed... Wat hebben we fout gedaan? Het resultaat is toch goed? Rotte topics worden er gewoon uitgevist.
Jawel, het topic wordt weer gelezen (na dat slotje natuurlijk niet meer) en nieuwe dingen worden er weer op gepost.
Het topic wordt gelezen, er wordt gezien dat iemand het met "up" heeft omhoog geschopt en 3-6 mensen gaan erop reageren met "damn dit is een oud topic" waarop weer anderen gaan zeuren etc. etc. Zo'n discussie willen we niet in de topiclist hebben. Dit is dus voorkomen door een slot op dat topic te zetten.

Als je het topic nu met een wat "frissere" message weer onder de aandacht had gebracht had het gewoon nog kans gehad hoor...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 29 september 2001 11:33 schreef bas_konings het volgende:
Graag wil ik even een discussie starten over de forum policy.

Deze bevalt mij namelijk niet helemaal en hieronder zal ik even toelichten waarom ...
[...]
Hele topic gelezen, en je komt niet met goede argumenten.
Xp topic : is duidelijk warezreq.

S35 topic : is dom omhoog schoppen.

Forum mores is dat je dat niet doet zonder reden.

Je vult niks aan, en geeft geen extra info, maar lokt alleen maar meer onnodige reacties uit.

Als je nou nog met een suggestie was gekomen (ik weet dat je met LogoManager voor Nokia de toestelcode kan uitlezen, wellicht is zoiets er ook voor Siemens?) dan was er niets aan de hand geweest.
Er worden een hoop topics afgesloten waar nuttige informatie in staat die door dat slotje verloren gaat.
Stierenstront van de bovenste plank.
De info (welke info? die is er niet eens!) is niet weg namelijk, maar kun je nog steeds lezen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• itsme
  • Niet online
Het topic wordt gelezen, er wordt gezien dat iemand het met "up" heeft omhoog geschopt en 3-6 mensen gaan erop reageren met "damn dit is een oud topic" waarop weer anderen gaan zeuren etc. etc. Zo'n discussie willen we niet in de topiclist hebben. Dit is dus voorkomen door een slot op dat topic te zetten.
Mmm dat is waar ...

Maar kunnen dat soort topics dan niet beter worden verwijderd? Als ik namelijk een search doe krijg ik die afgesloten topics nog steeds te zien, search doet t naar mijn mening al niet al te goed en dan krijg je ook nog dit soort lege topics bij.

Nothing to see here

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 29 september 2001 18:24 schreef bas_konings het volgende:

[..]

Mmm dat is waar ...

Maar kunnen dat soort topics dan niet beter worden verwijderd? Als ik namelijk een search doe krijg ik die afgesloten topics nog steeds te zien, search doet t naar mijn mening al niet al te goed en dan krijg je ook nog dit soort lege topics bij.
Topics verwijderen doe ik niet. Loze schopmessages als *schop* en "up" daarentegen wel, zodat het topic openblijft én er geen loze reply's opkomen omdat het topic weer netjes weggezakt is. >:)

<font size=1>ik heb een keertje wel drie keer een loze reply van iemand achter elkaar weggehaald, omdat-ie het niet begreep en de reply maar bleef terugplaatsen, toen toch maar f icq'tje gedaan >:)</font>

Pagina: 1