Harddisks > partities > 2e bij bouwen?

Pagina: 1
Acties:

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik ga een nieuw systeem bijbouwen zoals jullie weten.. en ik wil graag mijn systeem bestanden en de rest scheiden van elkaar.. (of op een andere drive of partities maken..) wie kan mij helpen wat ik het beste kan doen en jah misschien ook vertellen wat voor een HD ik dan het beste kan nemen.. ik zat te denken voor de systeem bestanden aan een 10 GB HD.. en voor de rest een 20 >60 GB HD...

Geld speelt niet zo heel veel mee.. maar het gaat mij gewoon om wat het beste is.. ik weet dat 2 HD's je CPU tijd verlengt.. maar als dat beter is...????

Please help me :)

OOh jah systeem wordt : AMD thunderbird 1400 Mhz a7v266 MOBO, 512 DDR geheugen, geforce 2 MX 400 - 64 MB retail +tv out, brander.. >> oude pc 4x2x32 >>CDrom 52 x DVD (weet ik nog niet) geludskaart weet ik ook niet niet helemaal :P

msschien kunnen jullie wat tips aan mij geven?

Thanks!

• Edmond
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Je kunt zoveel part. maken als je wilt.
10 gig. voor je c lijkt mij voldoende.
Maak een part. voor je games, maak een part. voor `n swapfile, maak een part. voor je backup etc.

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
Op zaterdag 29 september 2001 11:23 schreef Edmond het volgende:
Maak een part. voor je games, maak een part. voor `n swapfile, maak een part. voor je backup etc.
Dus geen 2e HD erin gooien?

Verwijderd

Heeft geen nut, zou alleen je systeem maar langzamer maken doordat je data van 2 HDD's over je IDE kabel moet sturen..
Neem gewoon een HDD van +/- 60 gb:

Sysbestanden --> 10gb
Games --> 20gb
Swap --> (2x je memory size)
Programs --> 20gb
Various --> (wat je over hebt)

Suc6 :)

• Edmond
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Hoeft niet,ligt eraan hoeveel ruimte je nodig hebt.
Koop een snelle harde schijf.
Een tweede verhoogd of verlaagd je performance niet.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
-> [forum=21] :).

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 11:23 schreef Edmond het volgende:
Ik dacht toch echt dat er maximaal 4 primaire en 4 secundaire partities op een schijf konden...
Pagina: 1