Wat is het allerbeste spel wat je ooit hebt gespeeld... en wat voor een spel zou je nog wel eens willen zien verschijnen?
Verwijderd
masters of orion II
maar dan met 1000 man over internet
laat ik net met zo'n spel bezig zijn
maar dan met 1000 man over internet
laat ik net met zo'n spel bezig zijn
N.U.K.E. ;-)
Goed idee, helaas doodgebloed (as zoveel spellen)
Verder staat hier op het werk een freeciv server te snorren die wel lekker gebruikt wordt
Goed idee, helaas doodgebloed (as zoveel spellen)
Verder staat hier op het werk een freeciv server te snorren die wel lekker gebruikt wordt
Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.
computer > Elite (oud, maar wel het gaafste spel ooit, als iemand een waardige opvolger weet PLEAZ tell me)
kaarten > MAGIC "the gathering"
Reallife > SEX
kaarten > MAGIC "the gathering"
Reallife > SEX
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Verwijderd
Elite was toch een opvolger van? tenminste die heb ik OOIT nog eens gedownload op mn 9600 modem 
Anyway.. computer game: Tetris, Streetfighter 2, Finalfight (arcade versies dan toch!!)
'gewoon' spel: Triviant of trivial persuit of hoe heet het en ganzebord
Anyway.. computer game: Tetris, Streetfighter 2, Finalfight (arcade versies dan toch!!)
'gewoon' spel: Triviant of trivial persuit of hoe heet het en ganzebord
beste gespeeld) LBA
wil ik zien verschijnen) LBA3
wil ik zien verschijnen) LBA3
Het allerbeste spel weet ik niet, maar Blade Runner komt in de buurt.
Zelf lijkt me een soort Cannonball Run koel, daar heb ik al eens over na zitten denken.
Maar het moet dan wel ECHT nieuw zijn, bijvoorbeeld de tijd moet realistisch verlopen, maw als ik een uur het spel speel moet ook in het spel een uur omgegaan zijn.
Rusten/slapen moet ook gewoon gedaan worden in het echie, dus spel afsluiten (soort van slaspstand) maar de tijd in het spel (en opponenten) moet wel doorgaan, dus als je twee dagen niet speelt loop je twee dagen achter.
Je zou dus ook moeten tanken, in de rij staan bij de kassa, afrekenen, tankdop er weer op doen, en verder gaan.
Eventueel klapbanden verwisselen, klein onderhoud aan de auto verrichten, etc. etc.
Maar ook moet je de tegenstanders dwars kunnen zitten, dmv banden aan gort snijden, zand in de tank gooien, deuren dichtlassen (okay gaat wat ver misschien
).
En dit alles moet natuurlijk ook via internet kunnen, maar dan heb je wel echt die-hards nodig die het niet erg vinden om voor een bepaalde tijd (weekend) zoveel mogelijk kilometers af te leggen.
Is er misschien een software toko in de zaal die dit wel ziet zitten?
Ik denk dat het spel een beetje vooruit loopt wat betreft de huidige specs van de pc's er zal toch een gedetailleerde kaart moeten komen van Amerika of Europa or whatever, want iedereen moet toch de route kunnen plannen naar eigen inzicht.
Damn, volgens mij zou een spel als dit alle records breken. (neeeeeeh
)
F.
Zelf lijkt me een soort Cannonball Run koel, daar heb ik al eens over na zitten denken.
Maar het moet dan wel ECHT nieuw zijn, bijvoorbeeld de tijd moet realistisch verlopen, maw als ik een uur het spel speel moet ook in het spel een uur omgegaan zijn.
Rusten/slapen moet ook gewoon gedaan worden in het echie, dus spel afsluiten (soort van slaspstand) maar de tijd in het spel (en opponenten) moet wel doorgaan, dus als je twee dagen niet speelt loop je twee dagen achter.
Je zou dus ook moeten tanken, in de rij staan bij de kassa, afrekenen, tankdop er weer op doen, en verder gaan.
Eventueel klapbanden verwisselen, klein onderhoud aan de auto verrichten, etc. etc.
Maar ook moet je de tegenstanders dwars kunnen zitten, dmv banden aan gort snijden, zand in de tank gooien, deuren dichtlassen (okay gaat wat ver misschien
En dit alles moet natuurlijk ook via internet kunnen, maar dan heb je wel echt die-hards nodig die het niet erg vinden om voor een bepaalde tijd (weekend) zoveel mogelijk kilometers af te leggen.
Is er misschien een software toko in de zaal die dit wel ziet zitten?
Ik denk dat het spel een beetje vooruit loopt wat betreft de huidige specs van de pc's er zal toch een gedetailleerde kaart moeten komen van Amerika of Europa or whatever, want iedereen moet toch de route kunnen plannen naar eigen inzicht.
Damn, volgens mij zou een spel als dit alle records breken. (neeeeeeh
F.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Verwijderd
Total Annihilation is natuurlijk het beste.
Momenteel zijn een aantal TA-fans bezig met "project brain chils". Dat wordt de ultime RTS.
Wat ik kan vertellen:
3 sides, je kunt vrij ronddraaien (zie warzone2100), erg mooie graphics...enfin, het wordt de ultime RTS.
Een alpha-versie wordt over een maand verwacht...met screenshots.
Momenteel zijn een aantal TA-fans bezig met "project brain chils". Dat wordt de ultime RTS.
Wat ik kan vertellen:
3 sides, je kunt vrij ronddraaien (zie warzone2100), erg mooie graphics...enfin, het wordt de ultime RTS.
Een alpha-versie wordt over een maand verwacht...met screenshots.
Verwijderd
Oh een EIGEN spel bedenken...
zit ik al jaren over te denken, maar lijkt me echt cool als je gewoon een IRL sim hebt ofzo. dus bijvoorbeeld gewoon HEEL amsterdam naegbouwd, met alle mensen die doen wat ze altijd doen. Ook vogeltjes, beestjes, bewegende bomen nioemm het maar op, dus gewoon ALLES. En dat je daar ook gewoon tussen loopt, het gewone dagelijkse leven.. dan kan je bv. de nachtwacht even helemaal verrot gaan trappen en krijg je cops achter je aan... of dat je mensen gaat gijzelen enzo en door sluipschutters / ME even onder handen wordt genomen... dat soort spul, lijkt me ECHT cool.
en ik bedoel dus wel REALISTISCH niet a-la Amsterdoom.
zit ik al jaren over te denken, maar lijkt me echt cool als je gewoon een IRL sim hebt ofzo. dus bijvoorbeeld gewoon HEEL amsterdam naegbouwd, met alle mensen die doen wat ze altijd doen. Ook vogeltjes, beestjes, bewegende bomen nioemm het maar op, dus gewoon ALLES. En dat je daar ook gewoon tussen loopt, het gewone dagelijkse leven.. dan kan je bv. de nachtwacht even helemaal verrot gaan trappen en krijg je cops achter je aan... of dat je mensen gaat gijzelen enzo en door sluipschutters / ME even onder handen wordt genomen... dat soort spul, lijkt me ECHT cool.
en ik bedoel dus wel REALISTISCH niet a-la Amsterdoom.
Verwijderd
TS (en FS)
en UT vind ik de coolste shooter.
verder vind ik kaarten ook cool, vooral magic.
en UT vind ik de coolste shooter.
verder vind ik kaarten ook cool, vooral magic.
Verwijderd
Het MMORPG Asheron's Call
Geef mij nog maar zoiets maar dan met een server in Nederland...
Geef mij nog maar zoiets maar dan met een server in Nederland...
Verwijderd
1) Quake III Arena...
2) Quake
3) Quake II
Wat ik wil zien verschijnen??
Nog een Quake misschien??
2) Quake
3) Quake II
Wat ik wil zien verschijnen??
Nog een Quake misschien??
Verwijderd
2 Games hebben een BEURT
nodig:
- Ufo Enemy Unknown....ff een grafisch jasje er omheen en UT kan weer de kast in
- Roland Garros97, voor de een of andere ZEER vage reden verschijnen er bijna geen tennisspelen, daarom doe ik het nog steeds met RG97, maar die komt helaas uit, je raad het al 97....een beetje verouderd dus. 1 ding staat bij beide spellen voorop. GAMEPLAY...en die is f#cking goed van beide...
- Ufo Enemy Unknown....ff een grafisch jasje er omheen en UT kan weer de kast in
- Roland Garros97, voor de een of andere ZEER vage reden verschijnen er bijna geen tennisspelen, daarom doe ik het nog steeds met RG97, maar die komt helaas uit, je raad het al 97....een beetje verouderd dus. 1 ding staat bij beide spellen voorop. GAMEPLAY...en die is f#cking goed van beide...
Verwijderd
Op het moment :
-Half-Life Counterstrike
Maar ik zit ontzettend te wachten op TeamFortress 2... En sja Soldier of Fortune is ook errug strak...
En als ik zelf een spel mocht bedenken. Een 3dshooter maar dan in WOII. Met grafix zoals TF2 en dan D-Day naspelen.. dat lijkt me strak...
-Half-Life Counterstrike
Maar ik zit ontzettend te wachten op TeamFortress 2... En sja Soldier of Fortune is ook errug strak...
En als ik zelf een spel mocht bedenken. Een 3dshooter maar dan in WOII. Met grafix zoals TF2 en dan D-Day naspelen.. dat lijkt me strak...
Verwijderd
is er al scope, motyr of moryt of zoiets.
ik zou een game maken, een RTS met hele realistische beelden in de toekomst. niet te ver, maar iets verder dan in TS. dus 2070 ofzo. en dan dus dat er heeel veeeel units kunnen worden geupgraded en dat de orca fighters anders schieten dus niet raketten laten neerploffen, maar ze met een grote vaard snel afschieten.
ik zou een game maken, een RTS met hele realistische beelden in de toekomst. niet te ver, maar iets verder dan in TS. dus 2070 ofzo. en dan dus dat er heeel veeeel units kunnen worden geupgraded en dat de orca fighters anders schieten dus niet raketten laten neerploffen, maar ze met een grote vaard snel afschieten.
Verwijderd
Zelf een spel verzinnen?
Hmm, mij lijkt een combinatie van flight-tank-sub simulator in combinatie met Command & Conquer en RogueSpear wel gaaf, multiplayer only.
Zo van dat je kan kiezen wat je wilt, of een F-22 vliegen, of een Apache, en dat een ander in de vorm van Command & Conquer jou de opdracht geeft ergens aan te vallen, terwijl jij weer de mogelijkheid hebt de grondtroepen aan te sturen (zoals bij Rogue Spear).
Gewoon alle soorten games verenigd in een, lkijkt me echt cool!
Beste spel? Ik twijfel tussen UT en Rogue Spear..... Beide hebben heel veel in huis wat dat betreft.
De ene is geniaal in het knalwerk (UT) de ander is meer op 'intelligentie' gericht, is ook wat voor te zeggen..
Hmm, mij lijkt een combinatie van flight-tank-sub simulator in combinatie met Command & Conquer en RogueSpear wel gaaf, multiplayer only.
Zo van dat je kan kiezen wat je wilt, of een F-22 vliegen, of een Apache, en dat een ander in de vorm van Command & Conquer jou de opdracht geeft ergens aan te vallen, terwijl jij weer de mogelijkheid hebt de grondtroepen aan te sturen (zoals bij Rogue Spear).
Gewoon alle soorten games verenigd in een, lkijkt me echt cool!
Beste spel? Ik twijfel tussen UT en Rogue Spear..... Beide hebben heel veel in huis wat dat betreft.
De ene is geniaal in het knalwerk (UT) de ander is meer op 'intelligentie' gericht, is ook wat voor te zeggen..
Dune (1), NFS3, Lost Eden en de hele Monkey Island serie!
zelf een spel verzinnen? ...en er zelf vandoor gaan met mijn briljante idee zeker
zelf een spel verzinnen? ...en er zelf vandoor gaan met mijn briljante idee zeker
Verwijderd
mortyr GDI , maar dat spel is niet echt teamwork gericht. Je bent gewoon een commando achtig figuur die het hele derde rijk uitmoord. Ik bedoel een 3d shooter maar dan zoals TF2 en in WWII. Dus meer op Teamwork gericht..
Een eigen spel. Dat wordt dus een kruising van FirstPerson Shooter en RTS (je kan zelf kiezen
) vet strakke grapichs het speelt zich af anno nu. En ons kleine kikkerlandje
staat centraal
En dan (als je het over internet speelt) is er één iemand die is zeg maar de commander die units en gebouwen maakt en opdrachten geeft en allemaal andere lui die voeren dan die opdrachten uit zoals kill die enemy :):d Dat is mijn droomspel....
Verwijderd
battle zone II dus of I.
en er komt ook C&C regenerade. cool spel. je speelt dan als de commando in de eerste C&C's, die van real tough guy! of that was left handed!
en er komt ook C&C regenerade. cool spel. je speelt dan als de commando in de eerste C&C's, die van real tough guy! of that was left handed!
Verwijderd
Er is maar een spel voor mij het beste:
Warcraft 2!
Enne... wat kan ik nou beter verzinnen dan Warcraft 3?
Warcraft 2!
Enne... wat kan ik nou beter verzinnen dan Warcraft 3?
Verwijderd
Tesamen met Zion zeg ik: Elite.
Er is geen beter soortgelijk spel geweest in de jaren daarna. Velen hebben het geprobeerd (een recent brouwsel was X - Beyond the Frontier) maar allen zogen zwaar.
Het ligt dan ook voor de hand dat ik een waardige opvolger wil zien, met een uitgebreide engine voor politics en evolutie van de game wereld, economie voor trading, piracy, mercenaries, missions, army career enzovoorts. En niet te vergeten multiplay in een massive online universe. Hopelijk maakt David Braben het waar met Elite 4, waar hij nu mee bezig is.
Er is geen beter soortgelijk spel geweest in de jaren daarna. Velen hebben het geprobeerd (een recent brouwsel was X - Beyond the Frontier) maar allen zogen zwaar.
Het ligt dan ook voor de hand dat ik een waardige opvolger wil zien, met een uitgebreide engine voor politics en evolutie van de game wereld, economie voor trading, piracy, mercenaries, missions, army career enzovoorts. En niet te vergeten multiplay in een massive online universe. Hopelijk maakt David Braben het waar met Elite 4, waar hij nu mee bezig is.
LBA en LBA2 vindt ik toch wel de spellen die mij het meest boeide.
Wat ik vroeger geweldig vond en waar zeker een opvolger voor moet komen is Lemmings.
Die opvolger moet dan wel hetzelfde zijn en niet zoals bijv. 3d lemmings want dat was vreselijk. Ook moeten ze weer dezelfde persoon aannemen voor de geweldige! muziekjes.
Goed idee voor spel is misschien Writer Tycoon waarbij je je eigen software bedrijf moet opbouwen en illegale kopiëerders moet vermoorden
Wat ik vroeger geweldig vond en waar zeker een opvolger voor moet komen is Lemmings.
Die opvolger moet dan wel hetzelfde zijn en niet zoals bijv. 3d lemmings want dat was vreselijk. Ook moeten ze weer dezelfde persoon aannemen voor de geweldige! muziekjes.
Goed idee voor spel is misschien Writer Tycoon waarbij je je eigen software bedrijf moet opbouwen en illegale kopiëerders moet vermoorden
Verwijderd
Een spel dat ik een jaar of vier terug helemaal gek van was: Rise of the Triad. Één van de beste 3D shooters uit die tijd, die zouden ze nog eens moeten remaken!
Een spel dat ik ook nog wel eens zou willen zien is Transport Tycoon 2! Ik heb TT en TTD erg veel gespeeld (TTD speel ik nog steeds erg veel!).
Een spel dat ik ook nog wel eens zou willen zien is Transport Tycoon 2! Ik heb TT en TTD erg veel gespeeld (TTD speel ik nog steeds erg veel!).
Verwijderd
ik heb altijd een plekje op mijn HD voor Wolfenstein 3D die speel ik nog steeds af en toe..vette spel past op een floppy 
ik speel ook UT en Rogue Spear + wat flight sims.
ik speel ook UT en Rogue Spear + wat flight sims.
Leukste games:
Quake3,Quake2,Unreal,OFR,NFS4
Games die ik nog in een nieuw jasje wil zien:
-Stunts aka 4D driving. Heb ik nog heel lang gespeeld. (Gister nog even uit het stof gehaald
) Dat is wat mij betreft het eerste spel dat een update gaat krijgen.
me weet zeker dat er een hoop anderen dit ook denken.
Quake3,Quake2,Unreal,OFR,NFS4
Games die ik nog in een nieuw jasje wil zien:
-Stunts aka 4D driving. Heb ik nog heel lang gespeeld. (Gister nog even uit het stof gehaald
me weet zeker dat er een hoop anderen dit ook denken.
Verwijderd
als ik zelf een spel zou mogen/kunnen maken dan zou ik een spel maken met auto's waaraan je kunt tunen enzo (dus nieuwe turbo enzo en spoilers, andere lampekappen) zoiets als motorcity, maar dan met modernere auto's.
lijkt me machtig
lijkt me machtig
Verwijderd
Mijn favoriete spel is (en blijft het momenteel ook nog wel) Driver.
De suvival opdrachten blijven hartsikke cool om te doen.
De suvival opdrachten blijven hartsikke cool om te doen.
Bij mij blijven het:
Halflife
Tiberian Sun
Ridge
Halflife
Tiberian Sun
Ridge
www.tradealliance.nl
Verwijderd
Beste spellen tot nu toe:
doom
dune 1 & 2