Ik heb sinds kort Mxstream basic en alles leek perfect te werken maar ... Eerst even mijn opstelling, 1 pc (win98) met 2x NIC (3com) en winroute pro als router, deze zit op een hub (10 Mb) en hierop zitten weer 3 pc's (1x win2000 en 2x win98). Ga ik verbinding maken werkt het als een speer, ga ik down/uploaden idem, maar na ong 3 uur downloaden hangt de verbinding!! Ik heb nog wel steeds verbinding echter heb ik geen netwerkverkeer meer. Na het ophangen van de lijn en weer bellen werkt het weer (een uur of 3). Kan iemand mij helpen??
Verwijderd
Dit probleem had een kamaraad van mij ook. Echter nadat ie van Win2k over was gegaan naar linux (als router/ server)had hij geen problemen meer. Misschien een bug in Win2k.
Voor win2k is de "router-pc" niet geschikt (486dx2 met 20 mb). Misschien is Linux een optie, maar mijn kennis van linux is niet echt je-van-het... of doel je op freesco??
Ik kan dat in het begin ook dat de verbinding opeens gewoon bleef hangen en na opnieuw inbellen alles het weer deed. Bij lag het aan het feit dat mijn netwerk card of full duplex stond. Dit heb ik veranderd in half duplex en sindsdien heb ik geen enkel probleem meer met mijn Mxstream verbinding.
Verwijderd
Ik heb mij laten vertellen door de helpdesk van Planet Internet/KPN telecom dat dit komt doordat de buffer vol raakt.
Je kunt twee dingen doen:
1 Reset je ADSL modem (eens per week)
2 Plaats een grotere HD in je internet server pc.
Ik had veel problemen toen ik een Cyrix 150+ met 48 mb ram en 850 MB HD had. Na 3 uur was er geen dataverkeer meer mogelijk, verbinding met internet was wel actief.
Nu ik een P233 mmx met 128 mb en 6 GB HD heb als internet server is dit zo goed als niet meer voorgekomen. (soms nog wel, na een hele dag=24 uur internetten)
verklaren kon ik het echter niet want de hd gaf altijd evenveel vrije ruimte aan, dus je kon niet zien dat ie vol liep. Ik gebruik overigens Sygate.
Ook vertelde de helpdesk mij dat de nieuwe ADSL modems uitgerust gaan worden met een automatische buffer reset. Dus dan zou de buffer niet vol blijven. Deze zou kostenloos worden vervangen. Wanneer dat dan gebeurd weet ik niet. ik heb ook geen problemen meer.
Maar hoe het nu precies zit met die buffer op de comp en het modem heb ik nooit begrepen. Iemand anders die dat weet?
Je kunt twee dingen doen:
1 Reset je ADSL modem (eens per week)
2 Plaats een grotere HD in je internet server pc.
Ik had veel problemen toen ik een Cyrix 150+ met 48 mb ram en 850 MB HD had. Na 3 uur was er geen dataverkeer meer mogelijk, verbinding met internet was wel actief.
Nu ik een P233 mmx met 128 mb en 6 GB HD heb als internet server is dit zo goed als niet meer voorgekomen. (soms nog wel, na een hele dag=24 uur internetten)
verklaren kon ik het echter niet want de hd gaf altijd evenveel vrije ruimte aan, dus je kon niet zien dat ie vol liep. Ik gebruik overigens Sygate.
Ook vertelde de helpdesk mij dat de nieuwe ADSL modems uitgerust gaan worden met een automatische buffer reset. Dus dan zou de buffer niet vol blijven. Deze zou kostenloos worden vervangen. Wanneer dat dan gebeurd weet ik niet. ik heb ook geen problemen meer.
Maar hoe het nu precies zit met die buffer op de comp en het modem heb ik nooit begrepen. Iemand anders die dat weet?
--> [forum=19] <--
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
oke ik heb de oplossing, het heeft te maken met een bug in win98.
is een sys bestand (pptp.sys ofzo geloof ik)
http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=1177
daar staat de oplossing
is een sys bestand (pptp.sys ofzo geloof ik)
http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=1177
daar staat de oplossing
Verwijderd
CiscoOp zaterdag 29 september 2001 11:07 schreef Blankie het volgende:
winroute pro als router
Verwijderd
Heeft het dan verder niet veel te maken met de capaciteit van de HD? Die internet server pc draait op win 98. Na de upgrade was het probleem in ieder (bijna volledig) weg.
Verwijderd
Als je een kleine hd zou die vol kunnen lopen met het zogenaamde "PAGEFILE" maar deze zou nooit zo groot mogen worden als de vrije ruimte op de Harde schijf.
Dus het probleem zou je ergens anders moeten zoeken.
Pagina: 1