Creative blaster 2 GTS & DVD

Pagina: 1
Acties:

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06-2023
Ik sta op het punt om een dvd speler te kopen,,, ik heb een creative 3d blaster Geforce 2 gts,,,, Dit zijn een aantal specs:

Best of all, the 3D Blaster GeForce2 GTS includes everything you'd expect from a cutting-edge 3D accelerator: 256-bit graphics architecture, AGP 4X with Fast Writes support, true color 32-bit 3D rendering, 32-bit Z/stencil buffer, DXTC and S3TC texture compression for Direct3D® and OpenGL® and superior video capabilities including MPEG1 and MPEG2 playback.

Dit betekent toch dat ik geen extra mpeg2 kaart nodig heb en dat mijn kleurenkaart dit hardwarematig toch al heeft

?!?!?!

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:38
je kaart heeft geen hardware matige mpeg2 decoder. iedere videokaart kant softwarematig dvd's laten zien. dit is best goed te doen. mpeg2 kaart is wel iets mooier en je hebt er een behoorlijke tv-out erop zitten.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat heb je goed :) De meeste kaarten die een "beetje" nieuw zijn (zelfs de Viper v550/TNT1) hebben een ingebouwde MPEG2 playback, dus je kan er gewoon een DVD spelert op aansluiten. Wel heeft een losse MPEG2 kaart een hardwarematige decoder, en is soms wat sneller op oude puters en een klein beetje mooier.

edit:
weareborg was me voor :)

Verwijderd

Alleen jammer dat je videokaart geen TV-Out heeft..

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06-2023
Ik heb daar een jaar geleden toen bewust voor gekozen,,, deze creative kaart was toen sneller dan een asus-kaart met tv-out enz..

Ik had toen geen behoefte aan een dvd-speler maar nu dus wel.

Ik heb al een beetje rond gekeken maar wat raden jullie mij aan.. Ik wil denk ik wel een mpeg2 decoder met tv-out nou lees ik overal iets over een dxr3 kaart,,, deze wordt ook geleverd bij een creative encore pc-dvd 12x

Is deze combinatie wat? creative geforce 2 gts, dxr3 mpeg en creative 12x dvd encore ??

Of raden jullie mij een andere DVD speler aan,,,

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

Verwijderd

moved HA >> AVH

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:38

Wildfire

Joy to the world!

Wil je ultieme beeldkwaliteit dan moet je een DXR3 of soortgelijke kaart nemen. Die hebben geoptimaliseerde TV-outputs, veel beter dan die van de gemiddelde videokaart met TV-output.

Ik vraag me alleen af hoe jij DVD op TV wilt kijken. De videokaart heeft dan wel DVD-ondersteuning, maar géén TV-output (toch?). Dan moet je dus wel aan een hardwarematige MPEG2 decoder met TV-output... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1