verschil tussen usb kabelmodem en 'normale'

Pagina: 1
Acties:

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
deze jongen moet in februari 5 maanden stage lopen en ik ga dat in spanje doen :) heel relaxed..

nou heb ik al een btje rond zitten kijken wat de mogelijkheden zijn qua kebel/adsl.. moet toch kunnen blijven gotten he ;)

veel van die sites komen met een adsl/kabel usb modem.. nou wil ik eik weten of dat nou echt lekker werkt.. zijn er dus mensen die ervaring hebben met usb kabelmodems/adsl

en ook theoretisch wil ik eik weten was de 'mogelijke' opstakels kunnen zijn.. want zoals ik het nu zie kan ik nog maar 1 pc aansluiten en zou m'n netwerkje niet echt gaan werken met inet conxion sharing.. of juist weer wel, maarja hoe gaat dat bevallen onder XP..

vragen vragen vragen..

iemand ook antwoorden toevallig ? :)

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

Een usb-modem kan problemen geven met bepaalde chipsets op je moederbord.
bovendien kan je een usb modem alleen maar gebruiken op een besturingssyteem waar er specifiek drivers voor voorzien zijn.
Een ethernet-modem kan je gebruiken op elk platform waar je ethernetkaart ondersteund wordt.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 18:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Let er op dat zo'n USB kabelmodem vrij veel van je Computer gebruikt, alle 'berekeningen' moeten door de proc voeren uitgevoerd, bij een nic is dat anders, daar doen de chips op de kaart dat!

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
hmmz.. ja is ook waar..

waar ik zelf nog aan zat te denken is de bandbreedte van usb 1.0

heb een usb webcam en tsja als die bandbreedte dalijk door dat modem wordt opgeslokt dan kan ik dus ook niet meer webcammen.. dat schiet dus niet op..

toch maar kiezen denk ik voor nic.. (heb ik sowieso liever)