Flame in signature

Pagina: 1
Acties:

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bij de user Moartn viel mij het volgende op in zijn signature:
"ohja linuxnerdjes mogen niet te veel praten.....is against their religion :P
zo houden ze de schijn op dat ze het heel druk hebben en dat het heel moeillijk is wat ze doen" - McVirusS
Ondertitel: Windows XP promotion crew
In diverse FAQ's van Tweakers.net en GoT staat dat flame wars kwalijk zijn. Dit zijn met name de oneindige discussies AMD vs. Intel, Linux vs. Microsoft, Netscape vs. Internet Explorer, etc...

Over het algemeen zorgt men er voor dat die vrede wel bewaard blijft. Zeker van de Linux-mensen moet ik zeggen dat ze het goed doen: Ik zie zeer zelden in het non-Windows operatingsystems gedeelte of T.net een echte onredelijke flame richting Microsoft.. Het onderwerp wordt vermeden, en als er toch een Microsoft-Linux-achtige discussie komt blijft het ontopic en worden er feiten gegeven (op enkele flamers na die er helaas altijd zijn)

Zonet zat ik ff op de huiskamer te kijken en toen viel mijn oog op de bovenstaande signature van Moartn.
Ik vind dit zeer kwalijk.
Ten eerste omdat hij in zijn signature domweg een bepaalde groep mensen afzeikt. Het woord "Linux nerdjes" op zich zelf is al een flame, om nog maar te zwijgen over de rest van wat er staat.
Ten eerste hoor je dit soort signatures niet te hebben, ten tweede lok je hiermee flame wars uit.

Hier komt nog bij dat Moartn nieuwsposter/admin is, en die horen dit al helemaal niet te doen. Juist in de T.net nieuwspostings worden flames en trolls kwalijk genomen, en als iets een flame en troll is, is dit zijn signature.

Hopelijk ziet hij dit zelf in, anders hebben we te maken met een - sorry dat ik dit zeg - behoorlijk slechte nieuwsposter/admin.
Zeer kwalijk.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:59

Jaymz

Keep on moving !

Mja, 't is een quote...

Je weet dus nooit hoe het gesprek liep...

• SvEn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11 19:41

SvEn

a.k.a sv3nrg

psies

• SvMp
  • Niet online
Op zaterdag 29 september 2001 01:42 schreef Jaymz het volgende:
Mja, 't is een quote...

Een gemakkelijk excuus.
Zo kan ik in quotes dus ook wel van alles gaan zeggen.

Ik kan ook wel een sig gaan maken met "Windows XP users zijn losers". Zo iets zal veel gedonder uitlokken, en zo iets doe ik dus ook niet.

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

Sjeez |:(
Wou je elke user die 1 woord tegen de richting in iets zegt, een drama starten ofzow :?

/mierenneukerij en ga je met iets nuttigs bezig houden..

• SvMp
  • Niet online
Op zaterdag 29 september 2001 01:52 schreef hdd het volgende:
Sjeez |:(
Wou je elke user die 1 woord tegen de richting in iets zegt, een drama starten ofzow :?

/mierenneukerij en ga je met iets nuttigs bezig houden..
Dit forum is bedoeld om met dit soort zaken te komen.
Bovendien vind ik dat deze sig een bepaalde groep mensen beledigt, en dat lijkt mij niet de bedoeling.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:55

JvS

Ik heb hem zelf ook

sja, het is crew dus moeten we dus maar extra politiek correct zijn, anders zal je altijd zien dat er iemand over gaat zitten zeuren (want zeg nou zelf svdmeer, had je dit topic ook geopend als een gewone user dit gedaan had?).

Maarja, hoe noem je dat? Hoge bomen vangen veel wind. :O

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• SvMp
  • Niet online
Op zaterdag 29 september 2001 01:56 schreef JvS het volgende:
(want zeg nou zelf svdmeer, had je dit topic ook geopend als een gewone user dit gedaan had?).
Ja, dan ook.

Ik krijg hier heel wat kritiek, en ik vraag me af of ik dat ook zou hebben gehad als die sig gericht was op "Windows XP nerds" in plaats van "Linux nerds". De Linux-gebruikers zijn namelijk nogal in de minderheid, en uiteraard zullen mensen die niks met Linux of GNU te maken hebben ook geen enkel probleem hebben met zo'n sig.

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

Op zaterdag 29 september 2001 01:56 schreef svdmeer het volgende:

[..]

Dit forum is bedoeld om met dit soort zaken te komen.
Bovendien vind ik dat deze sig een bepaalde groep mensen beledigt, en dat lijkt mij niet de bedoeling.
Ik zou mij echt niet beledigt voelen als iemand "M$ sucks" in mijn richting zou zeggen.
Mijn part scheld iemand me recht in m'n gezicht uit met alle merken en smaken..

Iemand die zich daar wel iets van aantrekt is wel _ontzettend_ kinderachtig bezig..

Verwijderd

Ik vind het niet echt een flame hoor, volgens mij is het wel aardig duidelijk dat dit een grap is hoor. :)

• Dutchman!
  • Laatst online: 10:19
Mja, 't is een quote...

Niet van belang. Het is zijn signature, en dat telt.
Op zaterdag 29 september 2001 01:56 schreef JvS het volgende:
sja, het is crew dus moeten we dus maar extra politiek correct zijn,...
Dus moet je die signature gewoon verwijderen. Niet zeuren dat er iemand zit te zeuren, niet zeggen dat er uitzonderingen zijn, niet vertellen dat het perongeluk gebeurde, niet beweren dat er druk overlegt wordt, of dat je je daar niet mee bezig houdt: deze sig kan je gewoon (laten) verwijderen en Moartn zal daar geen enkel probleem mee hebben vermoed ik. Het wordt pas een probleem als er in deze thread een probleem van wordt gemaakt.

We spend our years as a tale that is told

Verwijderd

Misschien niet een erg relevante opmerking, maar het is laat, iedereen anders slaapt al en ik wil hem toch even kwijt:

Punt vooraf: ik heb niks, maar dan ook helemaal niks tegen Linux om de simpele reden dat ik het nauwelijks ken, nog nooit irl gezien heb op een computer en ook niet weet wat er precies allemaal mee kan.

Maar, waarom zou je met Linux werken ipv met Windows? De enige reden die ik kan verzinnen is dat je een hekel aan MS hebt en je af wil zetten tegen de massa (mag best van mij hoor; ik heb hetzelfde met KPN). Windows: veel mensen zeuren er altijd over en het aantal grappen over blauwe schermen is ontelbaar, maar wees eens eerlijk: iedere heikneuter kan er mee werken en je kan er meer mee dan een gemiddelde computergebruiker ooit zal doen. Dat het een enkele keer vastloopt, allèh, nothing's perfect but perfection itself.

Ook nog even on-topic (moet ook af en toe gebeuren):

Ik zie dit meer als een grapje dan als een sneer, laat staan een flame. Als je hier iemand voor moet gaan waarschuwen/bannen kun je het ieder forumlid wel afgaan.

Een beetje verdraagzaamheid graag.

PS: verhaal loopt niet lekker; er staat niet helemaal precies wat ik bedoel (wel in grote lijnen), maar het is goed; ik ga :Z

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

pfff.... :O

Heb je niks anders om je druk over te maken?
Voel je je hierdoor nou ook echt op je p#k getrapt of open je dit topic omdat je denkt dat het wel eens een flame zou kunnen uitlokken. Mocht het dat laatste zijn dan kun je hier ongeveer over ELKE posting jezelf wel druk gaan maken.

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op zaterdag 29 september 2001 02:17 schreef Peter1 het volgende:

...KNIP....

Een beetje verdraagzaamheid graag.

PS: verhaal loopt niet lekker; er staat niet helemaal precies wat ik bedoel (wel in grote lijnen), maar het is goed; ik ga :Z
Zo, nu wel :)

de betaler vervuilt

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Geweldige signature! Blijkbaar timmeren die linuxnerdjes zo hard aan de weg dat de 'gewone Windowsman' hier zo gek van wordt dat ze er hun sig van gaan aanpassen :P :X :D

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 29 september 2001 01:58 schreef svdmeer het volgende:

[..]

Ja, dan ook.
Waarom geloof ik je niet...
Op zaterdag 29 september 2001 02:06 schreef Dutchman! het volgende:
[..]

Dus moet je die signature gewoon verwijderen. Niet zeuren dat er iemand zit te zeuren, niet zeggen dat er uitzonderingen zijn, niet vertellen dat het perongeluk gebeurde, niet beweren dat er druk overlegt wordt, of dat je je daar niet mee bezig houdt: deze sig kan je gewoon (laten) verwijderen en Moartn zal daar geen enkel probleem mee hebben vermoed ik. Het wordt pas een probleem als er in deze thread een probleem van wordt gemaakt.
ehm mijn opmerking was licht sarcastisch bedoed :o.

We gaan niet bij collega's (waarmee we makkelijk kunnen communiceren en die ook wel antwoorden op mails enzo (mits ze niet slapen ;)) zomaar hun profile veranderen. Dat doen we alleen in uitzonderingssituaties.

Verwijderd

Van de andere kant: men begint hier ook te miepen als ik een gefundeerde troll richting @home in me sig hang, maar met linux mag het wel, want dat wordt wel begrepen :?

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op zaterdag 29 september 2001 02:38 schreef HlpDsK het volgende:
Van de andere kant: men begint hier ook te miepen als ik een gefundeerde troll richting @home in me sig hang, maar met linux mag het wel, want dat wordt wel begrepen :?
Die staat er toch ook nog steeds?! (en terecht.)

de betaler vervuilt

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 02:44 schreef GA!S het volgende:

[..]

Die staat er toch ook nog steeds?! (en terecht.)
Nee die staat er niet. Want er werd me toch een partij gezeikt.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wat een gedoe om die signatures en ondetitels, het lijkt wel een rage om tegenwoordig overal wat van te zeggen (en heel vaak gaat het om de meest lulligste dingen).

Er staat duidelijk een smiley (:P) erbij zodat het bedoeld wordt als geintje.
Als ik zeg: Microsoft roeleert! :P <- (let op SMILEY!) dan weet 99% van de mensen die hier op het fora surfen wel dat het een poging is tot hilariteit :)

Maar goed, een duidelijk teken dat de mens tegenwoordig niks meer weet te doen met z'n vrije tijd om op zulke dingen te gaan letten.

en dat is mijn 2 euro cent.

39

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 29 september 2001 08:19 schreef Homedisc het volgende:
Wat een gedoe om die signatures en ondetitels, het lijkt wel een rage om tegenwoordig overal wat van te zeggen (en heel vaak gaat het om de meest lulligste dingen).

Maar goed, een duidelijk teken dat de mens tegenwoordig niks meer weet te doen met z'n vrije tijd om op zulke dingen te gaan letten.

en dat is mijn 2 euro cent.
Amen

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 02:28 schreef Jotti het volgende:
Geweldige signature! Blijkbaar timmeren die linuxnerdjes zo hard aan de weg dat de 'gewone Windowsman' hier zo gek van wordt dat ze er hun sig van gaan aanpassen :P :X :D
:D

En bovendien, deze 'linux nerdjes' weten wel beter...

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

:O

Zoals iedereen met een beetje verstand zal begrijpen heb ik deze sig omdat het gewoon een geweldige uitspraak is. Niet omdat ik iets tegen mensen die Linux gebruiken heb. Als je gewoon niet zo raar doet, en een beetje normaal reageert, zie je gewoon de humor ervan in, zoals heel veel mensen doen (ook Linux-gebruikers).

Zoals je in m'n about us kunt lezen draai ik zelf ook Linux... :)

Conclusie: de sig blijft gewoon staan. (tenminste, ik haal hem niet vrijwillig weg, als hij toch weg moet, is het laatste woord in het crewforum daar nog LANG niet over gesproken iig)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

amen
*APPLAUS*

>:) slotje >:)
:P

de betaler vervuilt

Verwijderd

gefeliciteerd trouwens Moartn ;)

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:41

Wokschotel

Op 6 wielen

Op zaterdag 29 september 2001 12:56 schreef Bootsie het volgende:
gefeliciteerd trouwens Moartn ;)
Hee ja, congratz ook van mijn kant :)

De islam kan uw vrijheid schaden

Verwijderd

ik zie ook niet in wat er mis is met Moartn's sig...

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op zaterdag 29 september 2001 14:48 schreef BBQ-Man het volgende:
ik zie ook niet in wat er mis is met Moartn's sig...
Inderdaad is niets mis mee.

ALs ik zo naar jou sig kijk, zou daar ook iemand over kunnen struikelen, als je hier wat langer komt, en je kent de sig van HlpDsK, dan snap je het wel. Zoniet, dan kan die van jou als flame aangezien worden. :)

20*350ZO45°

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-12 17:26
Mja, 't is een quote...

"Dan ga ik voortaan al mijn posts in quote vorm gieten :P" - poohbeer

edit: quote-vorm vergeten >:)

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 17:24 schreef RDK_NL het volgende:

[..]

Inderdaad is niets mis mee.

ALs ik zo naar jou sig kijk, zou daar ook iemand over kunnen struikelen, als je hier wat langer komt, en je kent de sig van HlpDsK, dan snap je het wel. Zoniet, dan kan die van jou als flame aangezien worden. :)
ja waarom denk je ook dat ik hier reageer :)

ik vind het alleen (zoals Poohbeer al aangaf) een beetje merkwaardig dat je zomaar vanalles in je sig mag zetten, maar dat men daarentegen behoorlijk streng is wat betreft flames in gewone posts...

niet dat ik er wakker van lig ofzow :P :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 29 september 2001 17:49 schreef BBQ-Man het volgende:

[..]

ja waarom denk je ook dat ik hier reageer :)

ik vind het alleen (zoals Poohbeer al aangaf) een beetje merkwaardig dat je zomaar vanalles in je sig mag zetten, maar dat men daarentegen behoorlijk streng is wat betreft flames in gewone posts...

niet dat ik er wakker van lig ofzow :P :)
Omdat posts bijna altijd op de man zijn, net zoals jouw sig dus is (welke ik vrij triest vind overigens). Of posts zijn volkomen off-topic en gaan ineens over in geflame. Een topic openen met "@home zuigt" heeft niet echt bestaansrecht. Zoiets in je sig zetten is een manier om je ergenis te uiten zonder dat je iemand voor het gezicht stoot (behalve een paar piepers :Z).

Je sig is je eigen stukje ruimte waarin je je mening kan zetten, tot bepaalde hoogte. Ik vindt jouw sig bijvoorbeeld erger dan die van HlpDsK en Moartn bij elkaar.

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 17:52 schreef JvS het volgende:

[..]

Omdat posts op de man zijn, net zoals jouw sig dus is (welke ik vrij triest vindt overigens).

Je sig is je eigen stukje ruimte waarin je je mening kan zetten, tot bepaalde hoogte. Ik vindt jouw sig bijvoorbeeld erger dan die van HlpDsK en Moartn bij elkaar.
ja maar dat maakt niet uit want HlpDsk staat hier ver boven zei hij...

Ik was trouwens ook benieuwd hoelang het duurde voordat iemand (expres met 'e' :P) over mijn sig zou beginnen te zeiken in LA,

dus gefeliciteerd, je bent de eerste :)

• witchdoc
  • Laatst online: 02-12 17:26
Op zaterdag 29 september 2001 17:49 schreef BBQ-Man het volgende:
Euhh, ik maakte een grapje hoor over de mogelijke uitbuitingsmogelijkheden (dubbele woordscore!) hiervan.
Vind zelf ook dat men met de sigs iets vrijer moet kunnen zijn.

Verwijderd

Als Linuxnerdje dan maar ff:
Het zegt meer over degene die de signature voert dan over mij >:)
En inderdaad: Linux valt erg mee.

Verwijderd

een beetje jennen mag toch wel :? kan het niet echt als flame zien

Verwijderd

Op zondag 30 september 2001 00:52 schreef poohbeer het volgende:

[..]

Euhh, ik maakte een grapje hoor over de mogelijke uitbuitingsmogelijkheden (dubbele woordscore!) hiervan.
Vind zelf ook dat men met de sigs iets vrijer moet kunnen zijn.
he bah, werk nou even mee wil je ? :P ;)

Verwijderd

HEJ, welke glupert heeft mijn sig aangepast !?! :( ;)

(en nou niet allemaal met de schijnheilige icoontje aankomen)

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 12:01 schreef Moartn het volgende:
:O

Conclusie: de sig blijft gewoon staan. (tenminste, ik haal hem niet vrijwillig weg, als hij toch weg moet, is het laatste woord in het crewforum daar nog LANG niet over gesproken iig)
Waarom zou deze sig in hemelsnaam verwijderd moeten worden. Tis gewoon een kwele reactie. Waar ik het overigens helemaal mee eens ben.

Waar maak de topicstarter zich in hemelsnaam druk om, iemand uit gewoon zijn mening, op een grappige manier. En om daar nou een topic over te openen. :?

* Mannekino vindt dat het soms een beetje TE serieus genomen wordt.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op zondag 30 september 2001 13:19 schreef BBQ-Man het volgende:

:)
"BBQ-Man zuigt keihard en vooral in Tilburg" wie-o-wie had hier een variant op :X ;) :P

39

• Beaves
  • Laatst online: 02-12 14:47

Beaves

Usque ad Finem

Andersom, waar is "BBQ-Man zuigt keihard en vooral in Tilburg" een variant op? (Wie het juiste antwoord geeft, heeft gelijk :9 )

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Op zondag 30 september 2001 18:29 schreef Beaves het volgende:
Andersom, waar is "BBQ-Man zuigt keihard en vooral in Tilburg" een variant op? (Wie het juiste antwoord geeft, heeft gelijk :9 )
op 'HlpDsk zuigt keihard enz.'...

Verwijderd

Gaat nou helemaal nergens meer over.

• Johannes Verelst
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Op zaterdag 29 september 2001 01:29 schreef svdmeer het volgende:
Bij de user Moartn viel mij het volgende op in zijn signature:
[..])
[...]
Zonet zat ik ff op de huiskamer te kijken en toen viel mijn oog op de bovenstaande signature van Moartn.
Ik vind dit zeer kwalijk.
Ten eerste omdat hij in zijn signature domweg een bepaalde groep mensen afzeikt. Het woord "Linux nerdjes" op zich zelf is al een flame, om nog maar te zwijgen over de rest van wat er staat.
Ten eerste hoor je dit soort signatures niet te hebben, ten tweede lok je hiermee flame wars uit.
Ik ben een rasechte linux nerd, en ik vind z'n quote wel grappig eigenlijk :). De quote is overduidelijk humoristisch bedoeld, en ik voel me helemaal niet beledigd ofzo.

Volgens mij zoek je gewoon een reden om een lange thread in LA te kunnen starten. Volgende keer als je een flamewar wil starten, zorg dan in ieder geval dat je degene die je probeert te 'beschermen' ook gesproken hebt.

(wordt dit nou als flame of niet beschouwd? ;-) )

There are no stupid questions, but there are a lot of inquisitive idiots.

Verwijderd

/me is ook een klein beetje verslaafd aan Linux :D

Die sig is wel komisch, zeker gezien het feit, dat je er makkelijk uit op kan maken, dat het niet letterlijk zo bedoeld wordt.
Verder is het gewoon een super uitspraak van McVirusS. Ik kan er hartelijk om lachen in ieder geval. Dit kan je toch echt heel erg moeilijk als flame bestempelen hoor.

Gooi dit topic in NOS en ik durf bijna te wedden, dat iedereen hem leuk vindt.

• violator_
  • Laatst online: 17-11 14:21
Sjonge zeg wat een gezeur! Heb je niets beters te doen ofzo?

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

dman.. gezeik.. dan zou mijn sig nog veel erger moeten zijn, mocht er een tweaker zijn met een broer als parkeerwachter..

* megamuch vindt dat mensen niet zo moeten mierenneuken..

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 30 september 2001 13:19 schreef BBQ-Man het volgende:

O-) (ow, damn ik kan niet in de DB prutsen GRMBL *&%*&) ;).

I haven't GoT a clue :o.

megamuch heeft ook een aanstootgevende sig >:) (boeien :P)

Pagina: 1