Toon posts:

Tikkende hd bij opstarten.. of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jah, het is een vage topic, excuses daarvoor

Ik heb nu net een probleem met mn oude P200 MMX van Sky. Mijn vader heeft sinds kort een digitale camera en ik had voor hem een PCI USB uitbreidingskaart ingebouwd zodat hij toch met zn pctje zijn zelfgemaakte fotos kon bekijken en bewerken. Toen ik aan het werk was heeft hij de digitale camera aangesloten aan zn pc (terwijl hij no aanstond, kan dat wel?) Maar de software herkende de hardwar (digitale camera) niet. Dus dacht pa dat de software nog niet was geinstalleerd en deed dat dus opnieuw. Hij herstartte de pc en toen begon het: Bij het opstarten.. laten we zeggen na het tellen van de ram (48MB) gaat de pc al tikken.. daarna als hij naar de cdrom zoekt komen er een aantal biepjes door!? :?
Dan gaat de pc verder met het schermpje wat voor hardware je hebt en het tabelletje met irqs enzo en dan zie je gelijk het opstartscherm van win98.. maar dan: De pc blijft in een lus van biepjes, kapt er mee en doet verder nix! je ziet nog wel het tabelletje van de irqs staan enzo.. maar verder doet ie nix!

Ik heb al gezocht in de search maar geen bevredigend antwoord kunnen vinden! Is de HD kapoet?

Graag snel een antwoord

Met dank!

P200MMX
48MB Ram
32x cdrom
2.5GB schijf
modem
2MB S3 Virge videokaart en 4MB VooDoo
Diamond geluidskaart (welkt type? Geen idee)
Netwerkkaart
USB kaart

Verwijderd

Bij mij piept mijn IDE controller ook bij het opstarten en wanneer er van en naar de IDE devices wordt geschreven.
VOlgenns mij is die van mij nog niet helemaal kaduuk, maar die in die compu van jou wel?

HEt zou dus daaraan kunnen liggen.

Succes iig!

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

hmm het zou ook kunnen dat je hardeschijf naar de knoppen is...

vind hij de hardeschijf wel bij het opstarten? en de cd-rom ?

Misschien domme vraag maar ik stel hem toch maar even...
als hij ze wel kan vinden dan moet je denk ik maar eens omstebeurten één van je ide-apparaatjes loshalen en dan die computer proberen op te starten (begin maar bij je hd)... booten? Moet je d'r even een opstartdiskette van win 9x in doen ofzo... En dan kijken of je je cdrom-speler kan bereiken...
Ik kan dus heel goed begrijpen dat je er over in zit want ik heb dat ook zo vaak dat er iets niet deugt hier... dan ben ik meestal direct helemaal bang dat d'r wat mis is ofzo of dat ik iets moet vervangen :P Meestal valt de schade wel mee maar ik denk dat er bij jou of een ide apparaat stuk is (als dat zo is dan maakt je hd de meeste kans) of je ide controller.. in beide gevallen natuurlijk dikke pech :(

wil wel graag weten wat het nou eigenlijk is als je er uit bent dus zet het dan in deze topic als je wilt... dank :/

Hoi

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga vandaag kijken wat het is.. ik gok HD.. maar bedacht me dit weekend (waar ik verder geen tijd had om aan pc te sleutelen) dat het getik begon zodra er gezocht werd naar de cdrom.. misschien is dit wel een de boosdoender, want die deed het al redelijk vaag

vaders en pcs.. das geen combinatie! :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin het te verliezen

willen jullie het weten?

Er lag op de hoek van het toetsenbord een boek op de enter-knop.. vandaar dat getik.. hoe stom kon ik zijn om DAT van alle dingen over het hoofd te zien :( En ik zag het in eerste instantie niet eens, dus geen HD dat tikt of een cd rom.. gewoon een BOEK dat OP DE HOEK van de keyboard op de enter knop lag..

Ik voel me Newbie |:( ! En dat ben ik toch echt niet na al het inbouwen en uit elkaar halen van sommige systemen hier thuis met allen goed resultaat :)

Nou ja.. probleem is opgelost.. ik ga nu mn pa wurgen

Ciao!

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

(8>

Hoi

Pagina: 1