Toon posts:

pc crasht na overclock

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een amd 1.2Ghz en een Msi k7t Turbo moederbord en ik heb alles zo gekoelt dat ie 35 graden idle loopt en 39 graden stressed....

nu had ik hem geoverclocked door de FSB op 133 te zetten en de multiplier op 10. resultaat+ 1.333 Ghz geeft hij weer tijdens opstarten.

het ging 1 dag GOED! maar na een dag verzwakte het systeem zo erg dat zelfs het klikken op "deze computer" het syteem liet vastlopen.... alles crashte, de pc start wel goed op maar zodra ik iets wil gaan doen dan CRASH! wat is hiervan de oorzaak? oh ja en de overclocked temps waren: 40graden idle en 48 graden stressed

Verwijderd

Je kan het voltage op je processor wat hoger zetten, dat maakt het systeem stabieler, en met jouw temperaturen kan dat beetje extra warmte niet echt kwaad.

Verwijderd

Topicstarter
staat nu op 1.85 Volts

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:59

sll

Oeps... sorry, domme opmerking.

Verwijderd

hmmm, kijk je clockt niet aleen je proccesor he
maar ook de rest,...
ik heb een k7t266 pro en ik durf nog niet van overclocken te dromen,....

met een creative platinum word het ook niet wat denk ik...

Verwijderd

en als je je Amd nog wat langer heel wil hebben dan zou ik maar van die vcore afblijven,...

Verwijderd

Topicstarter
hmm ok dan maar

Verwijderd

en wees gerust,...

de i.8 proccesoren zijn onderweg die na een bios flash ook op jou bord passen,... :) :)

Verwijderd

Topicstarter
de wat? i.8????

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 01:30 schreef TWINCAM1600 het volgende:
de wat? i.8????
Waarom heb jij je vcore zo hoog staan?

Die van kmij heb ik op 1,725 (vcore) staan en draai nu momenteel op 1302 mhz. En ik heb geen enkel probleem. Temp is idle nu 42 graden en stressed ca 45 graden.

Verwijderd

Topicstarter
de vcore staat op DEFAULT en PC alert3 geef in windows 1.86 V weer op de Vcore....

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 01:41 schreef TWINCAM1600 het volgende:
de vcore staat op DEFAULT en PC alert3 geef in windows 1.86 V weer op de Vcore....
Zet 'm maar wat lager zo rond de 1,725 of 1,750.

Te hoog is ook niet goed. Ik heb hem in het bios op 1,725 staan en pc alert geeft 1,78 aan.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Noot: Als je je FSB op 1.33 zet schroef dan de memory trug naar 100. Waarschijnlijk zijn die 2 gekoppeld via een 3:4 multiplier. dan gaat je geheugen dus errug snel lopen en dat wil niet stabiel.
Verder, CAS latency ff trug naar 3 en kijken of dat helpt. Ff AGP op 2X en kijken of dat helpt. Zo niet dan is et gewoon net een tikkie te veel voor het systeem.

* Aetje kocht een Elitegroup MoBo en zette de bus gewoon op 133. Werkt als een tiet. 42 C stressed op warme dagen, 38 nu. Tijd om die multiplier aan te passen.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 01:55 schreef Aetje het volgende:
Noot: Als je je FSB op 1.33 zet schroef dan de memory trug naar 100. Waarschijnlijk zijn die 2 gekoppeld via een 3:4 multiplier. dan gaat je geheugen dus errug snel lopen en dat wil niet stabiel.
Verder, CAS latency ff trug naar 3 en kijken of dat helpt. Ff AGP op 2X en kijken of dat helpt. Zo niet dan is et gewoon net een tikkie te veel voor het systeem.

* Aetje kocht een Elitegroup MoBo en zette de bus gewoon op 133. Werkt als een tiet. 42 C stressed op warme dagen, 38 nu. Tijd om die multiplier aan te passen.
Als je bij een msi turbo de fsb op 133 zet via de jumper op het mobo dan verandert de geheugen snelheid niet. Alles boven de fsb 133 dan pas gaat het geheugen ook sneller werken. Ik heb goedkope oem geheugen en heb de fsb op 137 staan mp 9,5.
Pagina: 1