Toon posts:

silver mountain

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Akasa SIlver mountain gekocht

http://www.breetcomputers.nl/Pics/silver_mountain_zijkant.jpg

SM001 Akasa Silver Mountain

Materiaal heatsink: verzilverd koper
Afmeting: 67*67*61mm (l*b*h)
Gewicht: ca. 500gr.
Spanning: 12VDC
Gebruikte fan: Delta Black Label
RPM: 7000 +/- 15%
Luchtverplaatsing: 37,6CFM
Geluid: 46,6dB(A)

Koelt rdelijk goed alleen...

ding maakt zo veel lawaai dat de buren bijnaaaa niet op de muren beginne te kloppen.. bijna niet...

dus wil ik er een andere fan op zetten, een 80mm fan gaat niet want dan zit de fan + die 80mm->60MM buis tegen de voeding aan waardoor er geen lucht meer kan worden aangezogen

ik heb dus een fan nodig die MINDER geluid produceert en met meer CFm's

any suggestions?

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Op vrijdag 28 september 2001 23:50 schreef TWINCAM1600 het volgende:
Gebruikte fan: Delta Black Label
RPM: 7000 +/- 15%
Luchtverplaatsing: 37,6CFM
Geluid: 46,6dB(A)
ik heb dus een fan nodig die MINDER geluid produceert en met meer CFm's
dan moet je toch écht een 80 mm MINSTENS erop zetten hoor, een 60mm meer dan 38 CFM en minder dan 46 dB(A) vind je nergens... of je moet die extreme luchtkoeling (stond op t.net) toepassen...

Verwijderd

Topicstarter
ja ok maar er kan GEEN tussenstuk tussen de fan en koelblok komen ( 80MM-60MM buis ) want ik heb nu al nog maar 1,5 cm zitten tussen de fan en de voeding.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:52
ik dacht dat silver mountain een vuurwerk stuk was :+

• RUXperienced
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06-2024
Je kan natuurlijk proberen om zelf een overgang te maken. Op die manier kun je zelf de vorm zodaning bepalen dat het wel past.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:56
Een 80mm fan is dan toch echt onvermijdelijk.
YS Tech heeft een 80mm 40CFM fan die 34dB produceert.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Het word inderdaad echt een 80. Maar als je nu zelf de adapter bouwt, dan kun je rekening houden met die voeding, dan plaatst je de fan iets lager, of je draait hem een beetje. Ik denk dat dit voor de perstaties niet zoveel uitmaakt. Want zo'n 80mm werkt doorgaans toch beter als hij zuigt ipv blaast.
Gewoon beetje gaan spelen met karton en schilderstape.

Of je voeding buiten de kast hangen, kun je misschien nog veel beter doen, en dan kun je iets moois maken met dat ventilatie gat wat vrijkomt. Bijv koude lucht van buiten de kast aanzuigen (zie frontpage) of de warme lucht meteen de kast uit werken.

Wees een beetje creatief. Want met een 60mm fan heb je of minder prestaties, of herrie. Je kunt natuurlijk wel een schakelaar maken tussen 12 en 7 volt. Op die manier kun je kiezen of je voor stilte of prestaties gaat. Maar met een 60mm fan gaat het nooit samen.

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
hmm ok toch maar eens proberen om ergens een DUNNE adapter zient e krijgen of zelf eentje maken maar ik heb al plexieglas in de pc wen dan ziet het zo lelijk uit al die take en tie-wraps om de koeler

Verwijderd

Ik gebruik een 92mm papst om mijn processor te koelen.. de fan heb ik met een fingerguard op de heatsink bevestigd.. resultaat: Hoge CFG, Lage dB .. ideaal dus..

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Kast dicht, en je ziet het niet meer.
Van buiten kan ik me voorstellen dat mensen hun kast mooi willen hebben. Maar binnenin moet alles functioneel zijn.
En of het nu mooi is, dat maakt niet uit. Als het goed vast zit met die tie rips dan is het toch goed.
Zag net foto's van Phreak. Die heeft zijn koeler met adapter ook gewoon met tie raps zitten. Niks mis mee.

Geen inspiratie

Verwijderd

Ik heb ook zo'n Akasa Jank ding en ik vond de originele fan ook een beetje luid dus heb ik het toerental iets naar beneden gebracht door het voltage te verlagen.

van 12V naar 7 volt

Dit doe je zo en kan zonder solderen ofzo:

Je gebruikt de HD voltage adapter en wisselt de - (zwart) draad om naar de RODE positie dus krijg je + aan GEEL (+12) en de - aan de ROOD (+5) dus effectief 12-5 = 7V dit scheelt een hoop herrie. Het nadeel is dat de fan ook minder koelt maar bij mij voldoet ie gewoon !!!! 42 graden en max 49

maz
baz
Pagina: 1