Toon posts:

Welke Portable MiniDisc voldoet aan mijn eisen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De laatste tijd stoor ik me nogal aan de grootte van mijn Discman, dus ik wil eigenlijk een zo klein mogelijk apparaat om muziek op af te spelen. Eerst was ik niet zo'n fan van MD (understatement ;) ) maar het voordeel is iig dat ze superklein zijn.
Nou zat ik ff rond te neuzen voor wat info over minidiscs, maar ik heb geen idee welke voldoet aan mijn eisen.
Als ik er 1 koop wil ik er igg niet teveel geld aan uitgeven, maar de dingen die ik wil dat het kan, moet er ook opzitten. Allerlei snufjes hoeft dus niet persee.

Eisen:

- Mp3 via PC ---> opnemen naar portable minidisc (digitaal?)
- Aan kunnen sluiten op stereoset of receiver zodat ik via mijn stereo kan beluisteren wat er op mijn MD staat. (snappie?)
- LCD Schermpje, met track info (titel v.d track enz.), maar wel op de Player zelf, niet op remote ofzo)
- Via mijn CD Speler de muziek van een originele cd kunnen kopieren naar een MD schijfje die in mijn MD Player zit.
Een line in voor Mic hoeft denk ik niet, maar als het echt handig is mag het wel.

Het lieft wil ik rond de 400-450 uitkomen.
Wil nl andere koptelefoon bijkopen.

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
de meeste md hebben dit tegen woordig.
de nieuwste hebben zelfs longplay mogelijkheden

heb zelf een MZ-R35 van sony
zit een mic aansluiting op
een optische ingang die tevenst ook de analoge ingang is
en er zit een line out op.

Verwijderd

Misschien heb je hier iets aan:

Bij de Maxwell (:?) is de Sony MZ-R700 in de aanbieding voor 499 gulden. In de folder staat er geen type aanduiding bij maar is wel een foto van de MZ-R700PC afgedrukt dus als je geluk hebt krijg je die mee in plaats van de MZ-R700PC ;)

Specs:

- MDLP: tot 320 minuten opnemen op een normale minidisc
- G protection Jog Proof
- Batterijduur tot 48 uur
- Pop Up Eject mechanisme
- Digital Recording Level Control
- Afmetingen: 81 x 28 x 75mm
- Inclusief optische kabel, accu, adapter, hoofdtelefoon en afstandsbediening

Verwijderd

ALS je zoiets doet, let er wel op dat je 'schroefjes' controleerd... Heb ik niet gedaan bij m'n eerste (MDR-30 uit m'n hoofd) en dat ding ging snel naar de klote |:( :'( Ik heb nu (tijdelijk) geen portable meer, maar had eerst dus de MDR-30 van Sony en daarna een Sharp geval (no flame, maar weet ook niet meer de type :P) Maar een portable player is beter dan zo'n portable recorder... Of je moet heel, heel, heel zuinig zijn op je spullen. Maar vroeg of laat valt dat ding gewoon een keer, en da's naar. Lijkt het alsof je opneemt, maar aan het einde is dus ALLES eraf |:( en dat 320min playtime is dus mono op een 80min diskie. 160min stereo dus. Da's wel vet relaxed. Maar dan kom je wel vet over je budget dan... Dat je wel deze argumenten in je achterhoofd houdt.

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp voldoet de Sony MZ-R700 aan al mijn eisen, maar hij is wel 100,- duurder dan dat ik er aan uit wou geven.
bij www.minidicsworld.nl staat de Sony MZ-R500 in de aanbieding voor 399,-
Kan dat ding ook alles wat ik wil dat dat ding kan?
Dat MDLP gebeuren hoeft vanmij niet zo (want de kwaliteit wordt toch minder als je meer uren muziek op die disc gooit).

Mij gaat het dus niet om de specs, maar ik wil zeker weten dat als ik een MD player/recorder koop, het dus zeker te weten die dingen kan die ik wil dat het kan.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:44

JvS

Ik heb hem zelf ook

>> GT <<

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
omhoog ;)

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-02 15:57

Dizzy

Where am I?

MDLP kan ik absolutu wel aanraden..
je hebt 3 modi

normaal: 320kbps (80mins)
mdlp2: 160kbps (160mins) en nog steeds perfecte kwaliteit, ik kan het verschil zelf niet horen tussen normaal en mdlp2
mdlp4: 66kpbs (320mins) Kut kwali, niet aan beginnen

ik neem nu zelf alles op in mdlp2, kan nu gemiddeld 3cd's op 1 mdeetje kwijt, is heerlijk!

ik zou voor de mzr700 gaan, die mzr500 is echt een kaal model, totaaly geen remote op de MD. De mzr700 heb wel een remote (zonder display op de remote echter)

Ikzelf heb de mzr900, perfect bakkie :)

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Verwijderd

Topicstarter
Maar de MZR 500 voldoet dus aan alle eisen die ik gesteld heb of niet?

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Volgens mij doet werkelijk IEDERE md-recorder aan jouw eisen...

Mother, will they like this song?

Verwijderd

De Sharp MD-MT80 en 90 overigens ook :) heb zelf de 80, had de optische kabel (had ik al) en remote niet zo nodig. f377 :7, f450 voor de mt90.

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Sony MZR-70, heb ik ook, perfect ding :7

• Stofkapje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03 09:14
Ik heb zelf ook de MZR 500 gekocht bij www.minidiscworld.nl voor 399 gulden. Ik vindt het een perfect dingetje, lekker klein, gaat lang mee op 1 batterij en ondersteuning van MDLP. Hij heeft echter geen afstandsbediening (zoals de MZR 700) maar ik vindt dit echter geen gemis en hij is daardoor ook een stukje goedkoper. Ik heb bij minidiscworld wel 2 weken moeten wachten voordat ik hem binnen had (zij beloven binnen 3 werkdagen) maar ze zijn wel de goedkoopste voor zover ik heb kunnen vinden. Een aanradertje dus!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-03 22:37

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Op vrijdag 28 september 2001 23:44 schreef Da_man het volgende:

Eisen:

- Mp3 via PC ---> opnemen naar portable minidisc (digitaal?)
- Aan kunnen sluiten op stereoset of receiver zodat ik via mijn stereo kan beluisteren wat er op mijn MD staat. (snappie?)
- LCD Schermpje, met track info (titel v.d track enz.), maar wel op de Player zelf, niet op remote ofzo)
- Via mijn CD Speler de muziek van een originele cd kunnen kopieren naar een MD schijfje die in mijn MD Player zit.
Een line in voor Mic hoeft denk ik niet, maar als het echt handig is mag het wel.

Het lieft wil ik rond de 400-450 uitkomen.
Wil nl andere koptelefoon bijkopen.
Al jouw eisen hebben ze allemaal. Dus zoek er één die goedkoop, veel mogelijkheden (afstandsbediening enzo), en lang batterijleven heeft. Zorg ook dat je alle gadgets hebt.

Digitaal opnemen kan, mits je een goeie geluidskaart hebt. Hercules Gameforce II heeft het er standaard bij. Terratec DMXFire 1024 ook. Sblive Platinum is wat duur.

Dus kijk welke je leuk vind en in je portomonnee past(financieel gezien dan).

Mocht je wat meer willen uitgeven, neem dan een met MDLP erop, dan kun je wat meer op je schijfjes kwijt.

Verwijderd

Ik zou voor die 700P nog wat gaan van SOny..die op minidiscworld site..
Die lijkt me echt flex..met zo'n kabeltje erbij voor op je pc..accu e.d..

Echt tha bomb..als ik over 2/3 maandjes geld heb..is ie hopelijk ook in mijn bezit

Verwijderd

Ik heb zelf de Sharp MD-MT80 HS.
Ik vind het design zeer geil :9
De groote voldoet ook aan mijn eisen, en het display is ook zwaar chill.
Foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.sharp.nl/ProdImg/929.jpg

Alleen is er een nadeel...hij is wat zwaar (147 g) :(
B × H × D: 81,1 x 19,9 x 92,4
Voor verdere info http://www.sharp.nl
Pagina: 1