Ik heb meer dan een week geleden de brief op de bus gedaan voor Dutchtone om mijn contract met hun te beeindigen. Wanneer krijg ik bericht terug van hun? Want tot op heden heb ik nog niks gehoord.
reactietermijn op schriftelijke post maximaal 30 dagen.
(zie algemene voorwaarden)
kun je beter ('s avonds) even met klantenservice bellen of je brief is aangekomen of anders (overdag) om direct doorgeschakeld te worden met afdeling voor contractbeëindiging...
(zie algemene voorwaarden)
kun je beter ('s avonds) even met klantenservice bellen of je brief is aangekomen of anders (overdag) om direct doorgeschakeld te worden met afdeling voor contractbeëindiging...
kan nu ook telefonsch volgens de helpdesk........... maar zeker weten doe je dat nooit bij D*tone
no comment
Het kan zeker NIET telefonisch. Ze moeten immers een handtekening hebben. By the way: je krijgt een SMSje van D*tone als het afgehandeld is.
Verwijderd
Niet? Waarom heb ik het wel gedaan dan? Ik heb ff gebeld, en 6 dagen later had ik een officiele brief thuis met daarin de bevestiging dat mijn contract op die en die datum afgesloten zou wordenOp zondag 30 september 2001 11:54 schreef havana het volgende:
Het kan zeker NIET telefonisch. Ze moeten immers een handtekening hebben. By the way: je krijgt een SMSje van D*tone als het afgehandeld is.
Even een theorietje opzetten:Op zondag 30 september 2001 18:37 schreef tjetta het volgende:Niet? Waarom heb ik het wel gedaan dan? Ik heb ff gebeld, en 6 dagen later had ik een officiele brief thuis met daarin de bevestiging dat mijn contract op die en die datum afgesloten zou worden
Een vriend van je denkt: 'Ik zal eens een geintje met tjetta uithalen. >:)' Hij belt met D* en alles wordt geregeld. Niet lang daarna ontvang jij post van D*. 'Geachte heer Tjetta, zoals u telefonisch heeft doorgegeven sluiten wij uw Abbo af op [datum]. Vr.gr., D*.'
Lijkt me niet ...
Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...
Verwijderd
euhOp maandag 01 oktober 2001 09:41 schreef WilliamX het volgende:
[..]
Even een theorietje opzetten:
Een vriend van je denkt: 'Ik zal eens een geintje met tjetta uithalen. >:)' Hij belt met D* en alles wordt geregeld. Niet lang daarna ontvang jij post van D*. 'Geachte heer Tjetta, zoals u telefonisch heeft doorgegeven sluiten wij uw Abbo af op [datum]. Vr.gr., D*.'
Lijkt me niet ...
Dus jij beweert dat D* (die een goede naam wil houden) dit soort geintjes flikt met hun trouwe vaste klanten? guess not dude
Abbo is gewoon opgezegd, verder nix te mauwen, klaar
Verwijderd
Je leest niet goed.Op maandag 01 oktober 2001 15:02 schreef tjetta het volgende:
[..]
euh
Dus jij beweert dat D* (die een goede naam wil houden) dit soort geintjes flikt met hun trouwe vaste klanten? guess not dude
Hij zegt dat iemand anders zich voor doet als jou en belt naar dutchtone.
Het is heel vaag hoor, je kunt geen overeenkomst telefonisch beeindingen.
Kortom, als dutchtone stopt met de dienstverlening na telefonisch opzeggen kun je hun daarvoor aanpakken, aangezien je overeenkomst nog helemaal niet officieel beeindigt is.
Sja, zo makkelijk zullen zij het ook wel bekijken (stom stom stomAbbo is gewoon opgezegd, verder nix te mauwen, klaar
Verwijderd
Ahh, op die manier!
Achja, dan zou het mooi klote zijn
Maar onderaan die brief staat ook: heeft u nog vragen of wilt u uw abo alsnog doorzetten, bel klantenservice dan ff, ofzoiets 
Dus als het fake was zou ik het nog wel recht kunnen zetten
Achja, dan zou het mooi klote zijn
Dus als het fake was zou ik het nog wel recht kunnen zetten
Bij Ben en Dutch* is dit wel mogelijk,Op maandag 01 oktober 2001 09:41 schreef WilliamX het volgende:Even een theorietje opzetten:
Lijkt me niet ...
Immers er is altijd nog zoiets al nummerherkenning,
toen ik mijn Ben (telefonisch) op ging zeggen, hebben ze dus echt wel naar het nummer gekeken waarlangs ik opzei (bel je niet via dat nummer, dan gaat het iig niet door).
Daarna stellen ze ook nog een aantal persoonlijke vragen altijd ter verifiering.
het zou dus geen probleem moeten zijn,
Telfort is ermee gestopt, weet ook niet waarom, maar dat heb ik wel vaker bij Telfort (daarvoor gaat dan ook vandaag nog de afscheidsbrief de deur uit
Leeg - Sinds 20180907
Volgens mij moet er toch altijd een handtekening gezet worden voor dit soort zaken. Maar ja, dat zal wel aan mij liggen. Toen ik een half jaar geleden mijn D* op wilde zeggen moest dat iig wel schriftelijk ...Op maandag 01 oktober 2001 15:23 schreef Chillz het volgende:
Bij Ben en Dutch* is dit wel mogelijk,
Immers er is altijd nog zoiets al nummerherkenning,
toen ik mijn Ben (telefonisch) op ging zeggen, hebben ze dus echt wel naar het nummer gekeken waarlangs ik opzei (bel je niet via dat nummer, dan gaat het iig niet door).
Daarna stellen ze ook nog een aantal persoonlijke vragen altijd ter verifiering.
het zou dus geen probleem moeten zijn,
Telfort is ermee gestopt, weet ook niet waarom, maar dat heb ik wel vaker bij Telfort (daarvoor gaat dan ook vandaag nog de afscheidsbrief de deur uit)
Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...
Verwijderd
Moest wel, maar nu niet meerOp maandag 01 oktober 2001 16:38 schreef WilliamX het volgende:
[..]
Volgens mij moet er toch altijd een handtekening gezet worden voor dit soort zaken. Maar ja, dat zal wel aan mij liggen. Toen ik een half jaar geleden mijn D* op wilde zeggen moest dat iig wel schriftelijk ...
het kan wel gewoon telefonisch... degene die zegt van niet moet dus niet lullen.
Verwijderd
Het is toch echt niet rechtsgeldig.Op maandag 01 oktober 2001 18:18 schreef tjetta het volgende:
Ze zullen het echt wel waterdicht maken hoor, zo slim zijn ze wel
en waarom dan niet? een overeenkomst is een overeenkomst. of je nou een schriftelijke of een mondelinge overeenkomst hebt om je abonnement te beëindigen, beide acties hebben een rechtshandeling tot gevolg. oke, geef toe dat je met een schriftelijke opzegging iets sterker in je schoenen staat, mocht er iets misgaan. maar ook bij het niet nakomen van een mondelinge overeenkomst kun je de tegenpartij in gebreke stellen.Op maandag 01 oktober 2001 18:23 schreef johnny appleseed het volgende:
[..]
Het is toch echt niet rechtsgeldig.
dat er in de algemene voorwaarden staat dat een opzegging schriftelijk dient te gebeuren, wil in deze context ook niet veel zeggen, omdat een provider gemachtigd is eenzijdig deze voorwaarden te wijzigen (uiteraard door eerst de klant hiervan op de hoogte te stellen).
dus m.i. is het telefonisch opzeggen van je abonnement wel degelijk rechtsgeldig.
Verwijderd
helemaal mee eensOp maandag 01 oktober 2001 18:51 schreef koen het volgende:
[..]
en waarom dan niet? een overeenkomst is een overeenkomst. of je nou een schriftelijke of een mondelinge overeenkomst hebt om je abonnement te beëindigen, beide acties hebben een rechtshandeling tot gevolg. oke, geef toe dat je met een schriftelijke opzegging iets sterker in je schoenen staat, mocht er iets misgaan. maar ook bij het niet nakomen van een mondelinge overeenkomst kun je de tegenpartij in gebreke stellen.
dat er in de algemene voorwaarden staat dat een opzegging schriftelijk dient te gebeuren, wil in deze context ook niet veel zeggen, omdat een provider gemachtigd is eenzijdig deze voorwaarden te wijzigen (uiteraard door eerst de klant hiervan op de hoogte te stellen).
dus m.i. is het telefonisch opzeggen van je abonnement wel degelijk rechtsgeldig.
omdat je een mondelinge overeenkomst sluit ben je weldegelijk rechtsgeldig bezig zie ook
bw 6
Verwijderd
Die knakker die ik bij D* aan de lijn had zei dat het gesprek geregistreerd was en als een soort van bewijsmateriaal kon dienen... Net zoiets als een brief waarmee je kunt aantonen dat dus duidelijk aangegeven is dat je abo wilt opzeggen, ofzoOp maandag 01 oktober 2001 18:51 schreef koen het volgende:
oke, geef toe dat je met een schriftelijke opzegging iets sterker in je schoenen staat, mocht er iets misgaan. maar ook bij het niet nakomen van een mondelinge overeenkomst kun je de tegenpartij in gebreke stellen.
Pagina: 1