Raid0 en Win2000 probleem?!?!

Pagina: 1
Acties:

• chux
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-04 11:47
Hallo,

Ik heb met veel moeite win2000 geinstalleerd op een primaire partitie op mijn raid0 (2 IBM 60gxp 40gb hdd's). Tijdens de setup liep hij een aantal keer vast, en toen ben ik weer opnieuw begonnen. Uiteindelijk was het gelukt en, heb ik daarna met partition magic nog een aantal partities aangemaakt. Alles leek ok, maar zodra ik, een beetje een flink programma wil installeren, of een wat groter file probeer te kopieren naar een schijf, loopt mijn pc vast. Ik heb wel gewoon tijdens de windows setup de raid drivers geinstalleerd. Ik had ook nog even via windowsupdate de servicepack 2 gedownload, in de hoop dat dat misschien zou helpen, maar dat maakte niet uit.
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen, en wat ik er aan zou kunnen doen? Zou dit aan mijn windows setup liggen of aan mijn raid systeem?

Ik heb btw:
AMD Atlon TBird 1,0 Ghz
Asus A7v133 mobo met Promise RAID chip
2x IBM 60GXP 40GB 7200rpm
447MBRAM
Geforce 2GTS 32MB
een scsi cdrom en writer
en interne Zip100

Hope any1 can help!

Thanx,
C.

Verwijderd

Dit probleem had ik ook.
Download de driver even die je op diskette kan zetten.
dat zijn geloof ik een aantal bestanden die precies op een paar diskettes passen.

En bij installeren van win2k krijg je een vraag op je nog andere scsi/raid controllers wild installeren.. druk dan op F6.. en doe je floppies erin.. en dan installeerd win2k je driver.

En je kan booten op je ata 100 controller!

Of bedoelde je dit probleem niet?

• chux
Tsja, ik had tijdens de setup idd met F6 de raid drivers geinstalleerd (ik had die drivers voor win2k op diskette gezet vanaf de cd die ik bij mijn mobo kreeg). Zonder die stap lukte het niet om te installen. Maar nu heb ik win2000 in principe installed en boot ook op die ata100, maar nu loopt hij dus vast als ik programma's installeer of grote bestanden probeer te kopieren naar die schijf. Dit probleem heb jij zeker niet? Welke drivers had jij btw gedownload?

Verwijderd

De driver weet ik niet meer..
maar heb je de Via 4 in 1 wel geinstalleerd??
want dat zou ik maar es even doen dan.
daar kan je probleem wel aan liggen

• chux
Aha, die had ik niet geinstalleerd. Had jij die dus tijdens de setup van windows gedaan, met f6? Ik had daar namelijk win2000 fasttrack promise drivers gedaan. Dan zal dat wel mijn probleem zijn. Vanavond ga ik even opnieuw formatten dan.