Magnat Motion 80, is dat wat ?

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
Ik ben op zoek naar nieuwe speakers (die ik nu heb vullen de kamer te veel :)) en kwam een mooie aanbieding tegen van Magnat Motion 80. Ik heb al een subwoofer van dit merk en die bevalt me goed, maar heeft iemand ervaring met deze ? Dit zijn de specs:

M o t i o n 80

nom/max vermogen 120/240 watt
frequentie bereik 22 - 30.000 hz.
systeem 3 weg bassreflex
impendance 4-8 ohm
maten (bxhxd) 220x850x255 mm

En zien er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mws/temp/motion80.jpg

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

• VTec
Of een Magnat in het algemeen ? Heb bijvoorbeeld net een mooie bij HifiMasters gezien, de Magnat Vector 77 voor slechts (?) 315dm per stuk.

• Opa
  • Laatst online: 16:57

Opa

Nu Multifocaal!

Motion 80 he-k-nie gevonden.

Vector 77:

1999, £450 per paar, oordeel HiFi Choice: Tall, dark and a lot of speaker for the money. Beautiful balance, but lacking in subtlety and transparency.
sens. 89 dB, 5 Ohm, 30 Hz kelder, los van de muur neerzetten.

Ik denk dat je voor dat geld ook een paar boekenplankspeakers van B&W (de DM303) of Monitor Audio (de Bronze 2) moet gaan luisteren. Vlak ook de JM Lab Chorus 705 niet uit.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• VTec
Tanks, ik denk dat is sowieso voor wat duurder speakers ga. De Motion 80 zullen vast wel goed zijn, maar kan beter voor iets meer nog beter speakers gaan kopen. Plus heb ik gelukkig geen haast, dus alle tijd om te gaan zoeken.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op zaterdag 29 september 2001 21:54 schreef VTec het volgende:
Of een Magnat in het algemeen ? Heb bijvoorbeeld net een mooie bij HifiMasters gezien, de Magnat Vector 77 voor slechts (?) 315dm per stuk.
Zozo, die zaak is wel goedkoop. Heb jij daar weleens wat gehaald? / ervaring? Anders lijkt mij dat wel wat eigenlijk... Hier advies prijs op magnat.nl (officiele magnat site)

http://www.magnat.nl/magnat/magnat-home/vector.htm
prijs millennium uitvoering (zilver) 359,00 Euro p.st.

En dan op die site voor DM315,- dat is insane ! Ohja, vergeet er niet 16% BTW bij op te tellen. En te kijken hoe hoog de verzendkosten zijn (kunnen oplopen tot F100+).

Hoe kom je eigenlijk op het adres van die site enzo? :)

• Remko
  • Laatst online: 01-02 19:12
Heb zelf de motion 140 , perfecte speaker voor weinig geld .. , goeie laag weergaven en een heldere weergave van de hogetonen ..

Verwijderd

Heg ook even gekeken, pas op de aanbieding meldt dm315,-; zodra je op bestellen drukt kosten ze ineens dm 350,-
Prijs geldt wel inc 16% tax

ex dm 35, transport binnen Dlnd, hoeveel voor jou?

Voor BTW geldt dat je de 16% MWS af mag trekken, dan de 19% er op.

Verwijderd

sorry, al gezien 315 > 350,
het prijsverschil zit in de dm 35, transportkosten binnen Duitsland die bij bestelling al is verrekend.

• VTec
Op maandag 01 oktober 2001 10:09 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Zozo, die zaak is wel goedkoop. Heb jij daar weleens wat gehaald? / ervaring? Anders lijkt mij dat wel wat eigenlijk... Hier advies prijs op magnat.nl (officiele magnat site)

http://www.magnat.nl/magnat/magnat-home/vector.htm
prijs millennium uitvoering (zilver) 359,00 Euro p.st.

En dan op die site voor DM315,- dat is insane ! Ohja, vergeet er niet 16% BTW bij op te tellen. En te kijken hoe hoog de verzendkosten zijn (kunnen oplopen tot F100+).

Hoe kom je eigenlijk op het adres van die site enzo? :)
Ze zijn inderdaad zeer goedkoop, want ik had die adviesprijzen ook al gezien bij Magnat.nl en dat scheelt enorm. Maar heb zelf nog geen ervaring met die gasten. De site had ik op een andere posting gevonden.

• Yokozuna
Dus 350DM Incl. BTW (duits) en verzendkosten binnen Duitsland als ik het goed begrijp?

Maar ik koop het toch in Duitsland, dan moet je toch ook gewoon de duitse belasting tarieven betalen?
Niet dat die 3% mij boeit ofzo, maar gewoon ff voor de duidelijkheid.

Wat een beest is die Vintage760 trouwens :)
Zou hem bijna vergelijken met de boze (bijv. naamwoord) speakers van Hervaz, misschien ook wel een beetje qua prijs.

• Opa
  • Laatst online: 16:57

Opa

Nu Multifocaal!

Op maandag 01 oktober 2001 12:52 schreef 007-2 het volgende:

Voor BTW geldt dat je de 16% MWS af mag trekken, dan de 19% er op.
Das dus niet erg handig, he? Als je nou gewoon de Duitse belasting betaalt, hoeft dat in Nederland niet meer. Scheelt behalve die 3% nog een heleboel administratieve rompslomp.

Europese Unie, weet je nog?

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Yokozuna
Ja dat dacht ik dus ook...

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik zelf heb magnat Vintage 710's. Erg leuke 'boekenplank' speakers voor een mooi bedrag. Het geluid is wel wat gekleurd: de speakers klinken eerder warm en vol dan transparant en vlak. mede door de metalen lage tonen woofer is de bas erg diep en strak voor dit formaat speakers. Dus hou je van wat voller geluid dan zijn dit absolute aanraders. :)

Ik denk dat deze speakers helaas niet binnen jouw eisen/budget vallen, maar dit is even mijn ervaring met magnat :)
Linkje naar de specs + prijs, voor de geinteresseerden

Verwijderd

Het is niet handig anderen je eigen onwetendheid op te dringen.
Het zit zo, koop je iets in het buitenland (binnen de unie)
dan betaal je daar de btw, logisch he?

Laat je iets per post sturen kan het wel glippen, maar als je iets uit het buitenland besteld en het wordt door een bode bezorgd, dan maakt de leverancier een 0-tarief factuur op. De bode draagt zorg voor de afdracht van btw, aan NLbelastingdienst. Jij krijgt de nettoprijs, verhoogd met 19%btw. Ik heb dit regelmatig gedaan. Meestal rekent de bode tevens zijn tarief grens>>adres NL af.

Kan het anders? Vast wel, maar dit is de officiele weg.

Verwijderd

De winkel zelf zit in monchengladbach en das op zich niet zo heel ver weg "dichtbij venlo".
Ik ga er binnekort wel ff heen om te kijken of het wat is.

• VTec
Op maandag 01 oktober 2001 15:59 schreef thefirstikke het volgende:
Ik zelf heb magnat Vintage 710's. Erg leuke 'boekenplank' speakers voor een mooi bedrag. Het geluid is wel wat gekleurd: de speakers klinken eerder warm en vol dan transparant en vlak. mede door de metalen lage tonen woofer is de bas erg diep en strak voor dit formaat speakers. Dus hou je van wat voller geluid dan zijn dit absolute aanraders. :)

Ik denk dat deze speakers helaas niet binnen jouw eisen/budget vallen, maar dit is even mijn ervaring met magnat :)
Linkje naar de specs + prijs, voor de geinteresseerden
Ik heb helaas geen boekenplank waar ik ze op kan zetten, dus ben zelf eigelijk op zoek naar hoge speakers (ala Vintage 550 of Vintage 720). Ik zag deze (Vintage 710) trouwens wel al staan voor 407 euro, dus al een stuk goedkoper dan de adviesprijs.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Kijk, daarom maken ze stands... >:)

• VTec
Op woensdag 03 oktober 2001 12:50 schreef hervaz het volgende:
Kijk, daarom maken ze stands... >:)
Die vind ik niet mooi :)

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Cool, zoiets wil ik als rearspeakers! Passen precies bij mijn huidige projectjes want het zijn dezelfde woofers, tweeter en zelfs midtoners. Ik ben wel te spreken over het geluid dat ze tot nu toe geven, alleen de tweeter kan misschien iets beter...

M'n broer heeft ook de leuke projectjes no 10 en daarbij de Vintage 510 voor surround en Vintage Center 5 voor (je raadt het al) centerspeaker. Vooral die Center ben ik erg over te spreken. De dialogen zijn echt heel helder, zonder dat het schel wordt of juist hol. Je hoort echt alles daarmee. Daarnaast heeft hij dan die surround luidsprekers, die ik ook zelf zou willen hebben, alleen ze liggen een beetje buiten m'n budget. Eigenlijk zijn bij hem de frontspeakers nog wel de zwakste schakel in de hele keten denk ik :'( (dat zijn dus die projectjes 10) Hij heeft er verder nog een Onkyo DS-TX676 aanhangen (op mijn aanraden (ook vergeleken met 777 en Denon 2800 o.i.d.), maar hij had uiteindelijk eerder een Onkyo, dan ik :P), een Philips DVD speler (type weet ik zo niet, iets van 950/951 ofzo), een Philips VCR en een Philips TV.

Hiervoor had 'ie een JVC :r receiver, nou zoiets wilde hij wel weer |:(, maar dan met Dolby Digital. "Eh broer, er zijn ook andere merken hoor, kijk bijvoorbeeld eens naar Onkyo, Marantz of Denon " Wij naar Onkyo en Denon luisteren... "Tering, dit is wel mooi" Luisterafspraak gemaakt en het daarop volgende weekend had hij Onkyo. Kick ass! >:)

• Thefirstikke
  • Niet online
Op woensdag 03 oktober 2001 11:48 schreef VTec het volgende:

[..]

Ik heb helaas geen boekenplank waar ik ze op kan zetten, dus ben zelf eigelijk op zoek naar hoge speakers (ala Vintage 550 of Vintage 720). Ik zag deze (Vintage 710) trouwens wel al staan voor 407 euro, dus al een stuk goedkoper dan de adviesprijs.
Ik had ze gelukkig ook stukken goedkoper, en ik kreeg er 10 meter speaker kabel gratis bij à 12,50 per meter :)

• Thefirstikke
  • Niet online
Op vrijdag 05 oktober 2001 15:08 schreef VTec het volgende:

[..]

Die vind ik niet mooi :)
Soms moet je wat concessies doen voor optimaal luister genot :)

• VTec
Op vrijdag 05 oktober 2001 19:57 schreef thefirstikke het volgende:

[..]

Soms moet je wat concessies doen voor optimaal luister genot :)
Dacht ik eerst ook, maar om nu een bank te moeten overvallen (voor aan meer geld te komen), vond ik een beetje overdreven ;)

Pagina: 1