Toon posts:

[flash] waarom neemt hij mijn font niet mee?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van een vrijwel niet voorkomend pixel font in mijn flash movie. als ik deze afspeel op een pc waar dit font niet opstaat krijg ik hem niet te zien wat ik ook probeer... via de Search kwam ik erachter dat ik moets letten of het font werd meegenomen door het report filetje uit te lezen, en daar staat hij ook in:

Font Name Bytes Characters
----------------------- -------- -----------
04b_08 21
Arial 20

maar zo te zien geeft hij geen characters mee...
Weet iemand hier een oplossing voor???

Verwijderd

volgens mij iz t een 2advanced pixel font :) .. anyway, alz je hem niet anti aliast dan zou hij het hele font moeten onthouden voor het swf je. als je dat niet doet, bijv vaak bij een dynamisch tekstveldje, dan anti aliast hij em neit, en dan onthoud ie het ook niet waardoor hij het een lettertype maakt dat op de gebruikers computer staat....

Verwijderd

Topicstarter
Das dus het probleem, die textvelden... maar als ik di eop normaal zet krijg ik vage letters ;( en Pixel fonts zijn nou net zo vet omdat ze zo scherp zijn, maarja ik heb het al opgelost door er plaatjes van te maken.. weet ik tenminste zeker dat het overal loopt :-)
Op zaterdag 29 september 2001 01:32 schreef Seraph het volgende:
volgens mij iz t een 2advanced pixel font
Nope... mis, het is van een of andere Japanner afkomstig (Yuji Oshimoto).

en nee... ik ben ook niet zo een die druk bezig is met een ripp-off te maken van 2advanced, dat laat ik aan de losers over ;)

Verwijderd

k weet wel dat t van die japanner iz, maar ik ken het door 2advanced :) ... verder voor een leuke 2advanced ripp off, dit iz echt walgelijk: http://pipedope.klaanit.net :r

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

God die is slecht :)

|{ brrr }] |

Verwijderd

kan je een link naar het .swfje neerzetten, kan ik kijken of ik'm zie :)

Verwijderd

Ik lees nergens dat je het font geembed hebt in de flash!
Weet niet of ik nou iets niet gelezen heb.
Maar als je dat niet gedaan hebt zou ik dit maar een doen.
Als het niet om dynamische text velden gaat zou ik de texten gewoon ctrl+b'en.
van het embeden van je fonts word je swf groot.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 19:55
Op dinsdag 16 oktober 2001 12:44 schreef kevenius het volgende:
Ik lees nergens dat je het font geembed hebt in de flash!
Weet niet of ik nou iets niet gelezen heb.
Maar als je dat niet gedaan hebt zou ik dit maar een doen.
Als het niet om dynamische text velden gaat zou ik de texten gewoon ctrl+b'en.
van het embeden van je fonts word je swf groot.
Inderdaad, CTRL - b op je object doet wonderen.
Of in Illustrator je tekst maken en Coverten to Curves.
Dan in Flash importeren.

succes

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
ripoff/??

originele intro (wel te lang en lelijk, ok) maar wel geinig

alleen de vormgeving is hetzelfde, maar jah, als ik 3 frames-paginas gebruik ook, zij wilden gewoon het beter doen dan 2advanced :)

de designs zijn ook helemaal anders, alleen de vormgeving (plaatsing knoppen etc) zijn hetzelfde

edit: vormgeving lijkt een beetje opelkaar, maar is zeker wel anders gedaan

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 13:15 schreef Flaman_Creationz het volgende:
ripoff/??

originele intro (wel te lang en lelijk, ok) maar wel geinig

alleen de vormgeving is hetzelfde, maar jah, als ik 3 frames-paginas gebruik ook, zij wilden gewoon het beter doen dan 2advanced :)

de designs zijn ook helemaal anders, alleen de vormgeving (plaatsing knoppen etc) zijn hetzelfde

edit: vormgeving lijkt een beetje opelkaar, maar is zeker wel anders gedaan
kijk eens in hun guestbook (niet zelf gemaakt), dan zie je hoeveel mensen het met mij eens zijn, zeg niet dat die mensen niets met flash zouden kunnen, maar tiz echt gewoon een dikke vette ripoff, weet zeker dat hun deze site niet zouden hebben gehad, als de huidige 2advanced anders was geweest...

• Flaman
Natuurlijk is dat de eerste indruk!

Maar ik vind het nog steeds geen ripoff

er is NIKS gekopieerd! De designs zijn van dezelfde stijl, maar niet hetzelfde.

Het enige is de blauwige kleur, en de bewegende particals, maar die zijn nogmaals NIET gepoieerd. Deze site is duidelijk ter inspiratie gebruikt, maar 100% GEEN ripoff.

Heb het ook effe in hun guestbook gezet...

hoeveel sites lijken er wel niet op surfstation.lu ? Het is gewoon dezelfde stijl, maar heel ander design.

Verwijderd

Over welke site hebben jullie het eigenlijk!!!!

Verwijderd

Hoe komen jullie nou van af hier: / [flash] waarom neemt hij mijn font niet mee?

Op die site!!!
Misschien is dit een heel ander onderwerp!

Kevenius snapt er niks meer van!!!

Verwijderd

T ging over pixelfonts => mij doen pixelfonts altijd denken aan 2advanced => pipedope IS een ripoff van 2advanced ;) ...

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 11:30 schreef Seraph het volgende:
k weet wel dat t van die japanner iz, maar ik ken het door 2advanced :) ... verder voor een leuke 2advanced ripp off, dit iz echt walgelijk: http://pipedope.klaanit.net :r
Was das een gore RIP!

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 17:02 schreef B-Top het volgende:

[..]

Was das een gore RIP!
Jaaaa :D...

Seraph doet een dansje met Blacktop.

:)

• Flaman
Waarom is het dan een rip

geef mij de overeenkomsten (die volgens jou echt niet kunnen)en het tot een GORE rip maken :)

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 22:07 schreef Flaman_Creationz het volgende:
Waarom is het dan een rip

geef mij de overeenkomsten (die volgens jou echt niet kunnen)en het tot een GORE rip maken :)
Kee, denk dat ik je nu gelijk moet gaan geven, er staat nu alleen nog maar een splash screen dat er een nieuwe pipedope op komst is (hoe kan dat nou? er is nog geen nieuwe 2advanced :))...

Maar hoe ik het mij nog kan herrineren was het een ripoff omdat:

de combi van:

* gebruik pixelfonts
* gebruik overdrukke photoshop werkjes
* gebruik van irritante witte vliegende dingetjes :?
* zelfde opbouw van de site
* dingen die niet te vinden zijn in 2advanced zien er ook niet uit
* zelfde kleuren
* zelfde manier in de pagina gecentreerd

bovendien ben je al fout bezig als iedereen het gelijk doet denken aan 'heey een 2advanced ripoff', jah ow kee op sommige mensen na dan ;)....

naja, als je nog een link weet waar die oude versie op staat kan ik gedetaileerder zijn, en het is verder prima als jij het geen ripoff vindt, maar tis niet zo dat ik opeens ook zeg: 'oh nee eigenlijk niet nee' :), duzzzz, i rest my case...

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:27
gast van 2advanced heeft zelf al een keer bruut iets van Once-upon-a-forest ofzo hattik van snow-in-a-can gehoord

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 22:32 schreef Helox-in-a-box het volgende:
gast van 2advanced heeft zelf al een keer bruut iets van Once-upon-a-forest ofzo hattik van snow-in-a-can gehoord
Ow hij maakt vast gebruik van zijn grote naam zodat mensen iets zien bij hem wat hij van een of andere vage kleine website (once upon a forest NIET een goed voorbeeld van :)) heeft en hij de eer voor de effecten zelf krijgt.

Verder is het wel grappig dat 2advanced een multimediaproject heeft waar op de achtergrond een Flashkit loopje staat.

/me is geen 2advanced fan, maar heeft een grotere hekel aan de 1098231098 ripoff's

• Flaman
Ik zie gewoon wel een site hoor, dus meer dan alleen en splash
Pagina: 1