Welke cdrom drive?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb tot nu toe een 2x een Aopen, 1 Creative en 2 Philips spelers stuk gekregen :( Die Aopens waren binnen een jaar en binnen een week, die creative is na 1,5 jaar nu vervelend aan het doen (tja, en ze zijn ook wel zo slim om niet meer dan 1 jaar garantie te geven...), en die Philips (6x) heeft het maar liefst 4 jaar gedaan.

Het lijkt wel hoe sneller de leessnelheid, hoe sneller stuk...

Maar goed, ik moet dus weer een nieuwe kopen :( . Wat zijn nou een beetje goede spelers voor onder de 130,- ? Ik dacht zelf aan een Asus. Iemand ervaringen? (herrie en leessnelheid maakt me niet zoveel uit, duurzaamheid wel!)

Verwijderd

CD-ROM = Opslagmedia.

Ik verplaats :)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik heb een asus gehad voor 2jaar lang :)
zit nu in een pc van me broer, doet het nog steeds :)
hij moest plaats maken voor een nec,en hier ben ik ook tevreden over :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:23

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-04 19:10
Ik heb al een hele tijd een Asus 50x cdrom

Speelt alles perfect af

geen klagen dus :)

• banaan-X
  • Niet online
Op vrijdag 28 september 2001 22:50 schreef Termin8or het volgende:
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/7 kijk hier eff :P
|:( Daar staat de kwalitiet ook zo mooi erbij he ;)

Maar als ik het zo hoor, gaan ik nu die Asus maar eens proberen.

• banaan-X
  • Niet online
Op vrijdag 28 september 2001 22:42 schreef HlpDsK het volgende:
CD-ROM = Opslagmedia.

Ik verplaats :)
Oh sorry :+
Waar is trouwens je mooie matrix-icon gebleven?

Verwijderd

Op vrijdag 28 september 2001 22:57 schreef Iron Mike het volgende:
Ik heb al een hele tijd een Asus 50x cdrom

Speelt alles perfect af

geen klagen dus :)
euhm hij heeft het eigenlijk over branders geloof ik :D.

maareuh mijn philips gaat ondertussen al ruim een jaar mee onder zeeeeeer zwaar gebruik ;) en nix mislukt(99 van de 100 gaan goed op ze minst :9), en het lijkt absoluut niet op dat ie voorlopig stuk zal gaan

• banaan-X
  • Niet online
Op vrijdag 28 september 2001 23:04 schreef 1Nismo1 het volgende:

[..]

euhm hij heeft het eigenlijk over branders geloof ik :D.

maareuh mijn philips gaat ondertussen al ruim een jaar mee onder zeeeeeer zwaar gebruik ;) en nix mislukt(99 van de 100 gaan goed op ze minst :9), en het lijkt absoluut niet op dat ie voorlopig stuk zal gaan
Zie sig: "52x Creative :( " en "Philips 6/2/2", en
Op vrijdag 28 september 2001 22:40 schreef banaan-X het volgende:
Ik heb tot nu toe een 2x een Aopen, 1 Creative en 2 Philips spelers stuk gekregen :(
Het gaat me dus wel degelijk om spelers. ;)

Verwijderd

Op vrijdag 28 september 2001 23:00 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Oh sorry :+
Waar is trouwens je mooie matrix-icon gebleven?
Hierrrrrrrzo :P

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/umopepisdn/zooi/neobullettime_shibby.gif

Verwijderd

Haal gewoon een scsi kaartje, en een 40X plextor.
Op plextor apparaten zit 2 jaar gerantie.
Ik werk al 4 jaar met Plextor cd roms.. en er is er nog nooit eentje stuk gegaan van mij..
Zelfs niet de oude die ik door verkocht heb, die doet het nu nog steeds.. en die is dus al 4 jaar oud.

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
We hebben 3 asussen versleten in een niet zon lange tijd.
1 34x hadden we zelf gesloopt met schoonmaken laser :D (die was toen echt perfect voordat we hem killden)
Toen een nieuwe 40 x gehaald.
Die was al vanaf het begin bagger (vriend had ook een 40x die perfect was, dus wij die doorverkocht hehe en nieuwe gehaald)
De nieuwe 40 x was redelijk maar na verloop van tijd merkte je dat de kwaliteit achteruit ging.
(bij asus moet je echt geluk hebben dat je een goede firmware erin hebt, anders ben je nml de zak, want flashen kun je zon ding niet)

Uiteindelijk maar een teac 40x gehaald (we hadden een teac brander waar we zeer tevreden over waren/zijn).
Ik weet niet hoe oud ie nu al is.. (kheb ook geen zin om dat uit te zoeken.. :P ) maar zon >2 jaar denk ik toch wel zeker.
Dies nog steeds als nieuw. Leest 40 x audio :9
Leest onder het upspeeden etc.

Dus ik zou zeggen probeer die maar.

Verwijderd

LG maakt goede betrouwbare apparaten, maken niet al te veel herrie, en qua prestaties ook niet slecht.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-04 16:36
Op zaterdag 29 september 2001 01:16 schreef TweakGuy het volgende:
LG maakt goede betrouwbare apparaten, maken niet al te veel herrie, en qua prestaties ook niet slecht.
Die heb ik eentje (52x) in de comp van m'n tante gezet, is wel een goede speler. Niet zo'n koffiemolen geluid als de Aopen. Alleen heeft die LG wel een vrij hoge access time.

(en toch haalt die LG het bij lange na niet bij m'n Plextor 32x. Al begint mijn 3,5 jaar oude Plextor nu ook een paar tekenen van ouderdom te vertonen. :'( Misschien es een keer het lasertje schoon maken.)

• banaan-X
  • Niet online
Op zaterdag 29 september 2001 01:05 schreef Unique het volgende:
We hebben 3 asussen versleten in een niet zon lange tijd.
1 34x hadden we zelf gesloopt met schoonmaken laser :D (die was toen echt perfect voordat we hem killden)
Toen een nieuwe 40 x gehaald.
Die was al vanaf het begin bagger (vriend had ook een 40x die perfect was, dus wij die doorverkocht hehe en nieuwe gehaald)
De nieuwe 40 x was redelijk maar na verloop van tijd merkte je dat de kwaliteit achteruit ging.
(bij asus moet je echt geluk hebben dat je een goede firmware erin hebt, anders ben je nml de zak, want flashen kun je zon ding niet)

Uiteindelijk maar een teac 40x gehaald (we hadden een teac brander waar we zeer tevreden over waren/zijn).
Ik weet niet hoe oud ie nu al is.. (kheb ook geen zin om dat uit te zoeken.. :P ) maar zon >2 jaar denk ik toch wel zeker.
Dies nog steeds als nieuw. Leest 40 x audio :9
Leest onder het upspeeden etc.

Dus ik zou zeggen probeer die maar.
Niet flashen? :? Wat is dat nou weer... :(
Maar zo'n Plextor + SCSI gaat vrees ik meer kosten dan 130,-...

Iemand anders ervaring met TEAC? Het is een mij niet echt bekend merk..., maar het klinkt goed. :) Alhoewel dit natuurlijk 1 exemplaar is! Je moet volgens mij met die dingen gewoon geluk hebben wat voor exemplaar je krijgt, en dan maakt het merk niet eens gek veel uit...

Trouwens, als ik die Creative laser schoonmaak zou die dan weer normaler doen? Hij beschadigd nu CD's omdat hij echt ongelooflijk veel moeite heeft om een gewone CD te lezen. RW's pakt ie echt niet meer: "tik!, vroem..., tik!, vroem, tik!", etc (met vroem bedoel ik dus dat ie erg langzaam op gang wil(!) komen).

• eX0duS
  • Laatst online: 22-04 22:37
Mijn Asus S400 40x cd-rom heeft na 2 jaar zijn beste tijd wel gehad, hij geeft paging errrors ofzo. Nou jah, ik heb hem een keer 24 uur laten blazen, dat was een burn in test, dat vond ie niet zo leuk denk ik. :)

• banaan-X
  • Niet online
Op zaterdag 29 september 2001 10:16 schreef het_beest het volgende:
Mijn Asus S400 40x cd-rom heeft na 2 jaar zijn beste tijd wel gehad, hij geeft paging errrors ofzo. Nou jah, ik heb hem een keer 24 uur laten blazen, dat was een burn in test, dat vond ie niet zo leuk denk ik. :)
>:)

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

ik heb een 50x cd-rom drive, en wanneer je er een cd in doet en hem leest, er stukjes plastic van af slijten, want wanneer ik hem op doe zit de cd vol krassen, en er zitten stukjes plastic in de lade :(
Dus misschien is het echt snel = snel stuk

• banaan-X
  • Niet online
Op zaterdag 29 september 2001 10:36 schreef cREATiVe8500 het volgende:
ik heb een 50x cd-rom drive, en wanneer je er een cd in doet en hem leest, er stukjes plastic van af slijten, want wanneer ik hem op doe zit de cd vol krassen, en er zitten stukjes plastic in de lade :(
Dus misschien is het echt snel = snel stuk
Eigenlijk zou je gewoon firmware in die cd-spelers moeten stoppen dat ze max op 24x lezen. Zou dat niet slim zijn? Die dingen gaan nog steeds mee namelijk!

Maar zou ik die laser kunnen schoonmaken? En zo ja, waarmee?

• eX0duS
Op zaterdag 29 september 2001 10:31 schreef banaan-X het volgende:
Jah ik wilde weten of dat mijn peeceetje stabiel was, toen had ik dat ding dus 24 uur laten blazen, dus hdisken, cdroms, dus ook m'n cd writer, die heeft het beter overleeft moet ik zeggen. M'n hdiskjes waren ook best warm eigenlijk. Maar hij was iig niet vast gelopen. :)

• banaan-X
  • Niet online
Op zaterdag 29 september 2001 10:49 schreef het_beest het volgende:

[..]

Jah ik wilde weten of dat mijn peeceetje stabiel was, toen had ik dat ding dus 24 uur laten blazen, dus hdisken, cdroms, dus ook m'n cd writer, die heeft het beter overleeft moet ik zeggen. M'n hdiskjes waren ook best warm eigenlijk. Maar hij was iig niet vast gelopen. :)
Kun je trouwens nagaan wat de servers achter tweakers.net wel niet voor koeling etc nodig hebben ;)

• eX0duS
Op zaterdag 29 september 2001 10:53 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Kun je trouwens nagaan wat de servers achter tweakers.net wel niet voor koeling etc nodig hebben ;)
Jah maar daar staan de cd-roms niet 24/7 te draaien. ;)

Verwijderd

je moet een samsung sc-148 kopen echt een zeer goede speler beter dan die zooi van a-open :r ik heb ook een asus die maakt voor mijn gevoel te veel lawaai :(

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 17:34
ik zou die Asus nemen of anders een DVD-rom kopen.

• banaan-X
  • Niet online
Nou, ik ga maar voor die Asus, kijken hoe lang die het bij mij volhoudt :)

• Unique
  • Laatst online: 10-05-2025
Ik hoop dat je een goede krijgt..

Het zijn zeker geen slechte drives zoals een creative, aopen etc.

Maar persoonlijk heb ik betere ervaringen met de teac.

Me oom heeft ook zon ding en dies ook nog steeds perfect.

Uhm ik denk er nu net aan:
Die teac heeft wel 1 nadeeltje:
onder winxp kun je dma niet aanzetten.. das echt irritant :(
Onder w98 etc doet ie het wel.
Teac zei dat dit aan de via chipset lag.. maar dat geloof ik eerlijk gezegd niet :D

• banaan-X
  • Niet online
Op zaterdag 29 september 2001 15:14 schreef Unique het volgende:
Ik hoop dat je een goede krijgt..

Het zijn zeker geen slechte drives zoals een creative, aopen etc.

Maar persoonlijk heb ik betere ervaringen met de teac.

Me oom heeft ook zon ding en dies ook nog steeds perfect.

Uhm ik denk er nu net aan:
Die teac heeft wel 1 nadeeltje:
onder winxp kun je dma niet aanzetten.. das echt irritant :(
Onder w98 etc doet ie het wel.
Teac zei dat dit aan de via chipset lag.. maar dat geloof ik eerlijk gezegd niet :D
Dan ga ik dus zeker niet voor de TEAC. ;)
Pagina: 1