Toon posts:

mirroren van een site

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zou dus een site op mijn *server* willen mirroren.

Het gaat gewoon om een board (vBulletin Version 2.0.0).

dus php & mySQL gedoe. Dus eigenlijk moet ik alleen de data van mySQL mirroren (buiten wa board instellingen).

doe je dat met mySQLdump? of zijn er andere mogelijkheden, een directe link of zo?

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:36

Kettrick

Rantmeister!

Verwijderd

Topicstarter
Zie net dat de data dir's moeten gekopiërd worden van master -->slave. Probleem is dat master=w2k is en slave=linux. En heb da al ooit eens geprobeert om die dir te kopiëren, maar da werkte niet.

mysqldump misschien?

• Raser
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
voor het mirroren van een mysql database van een vriend naar mij (of omgekeerd) maak ik altijd gebruik van het programma DbTools 1.0.8. Met dit programma kan je gewoon de verschillende databases heen en weer slepen en dan kopieert hij alles.

[behulpzame mode]
members.chello.nl/~j.zwanenberg/setup.exe
[/behulpzame mode]
uit de license

Permission is granted to anyone to use this software for personal or comercial purposes.
Include it in commercial distributions, or any other way, provided that the following
conditions are met:

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:36

Kettrick

Rantmeister!

Op vrijdag 28 september 2001 23:12 schreef gabberatski het volgende:
Zie net dat de data dir's moeten gekopiërd worden van master -->slave. Probleem is dat master=w2k is en slave=linux. En heb da al ooit eens geprobeert om die dir te kopiëren, maar da werkte niet.

mysqldump misschien?
Je kan met mysqldump een dump van je hele sql-server maken, dan heb je je snapshot waar ze in dat document over spreken.

dan kan je dus gewoon die log's gebruiken.

• beuki
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 11:54
Ik heb naja...had eigenlijk een website op f2s.com draaien. Ik gebruik alleen nog de ruimte en php support. De database gaf veels te vaak de melding too many conenctions blablabla... oftewel geen verbinding. Maargoed daar gaat het hier niet over.

Ik heb bij f2s phpmyadmin geinstalleerd.

Via een script welke ik in de crontab elke dag aanroep haal ik met wget een soort van mysql dump op. Dit wordt geplaatst in een bestand met mysql query's :)

Dit is dan mijn backup. Ik gzip hem vervolgens en gebruik hem zo af en toe om mijn testdatabase die ik thuis draai up te daten.

Maar je zou ook heel simpel kunnen toevoegen dat hij automatisch je database repliceerd....

Ok..misschien ist allemaal een beetje omslachtig..maar dit komt mede doordat ik geen shell toegang had op de server aldaar...

Als je geintresseerd bent i nhet script wil ik het evt wel posten hier... :)

Danny

Verwijderd

ff oftopic mag eigenlijk niet dus ik ben nu meer dan ilegaal maare hoe mirror je een hele site ?

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:50
site op meerdere server plaatsen en je hebt hem gemirrord :)

Verwijderd

Topicstarter
thx, mensen voor de info

Is er een manier om in beide richting te mirroren & updaten.

Bv: master ligt plat, slave wordt gebruikt om wijzigingen aan DB aan te brengen, als master weer up is, dan moeten alle nieuwe data weer naar de master gebracht worden.
Pagina: 1