Toon posts:

TV-out alleen zwart/wit???

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een nieuwe videokaart een Gainward MX-400 64mb met een TV-out.
Werkt allemaal perfect tot m'n tv-out ineens alleen zwart/wit beeld geeft.
Ik heb al van alles gedaan, van andere drivers tot nieuw kabels.
Maar niets helpt.

Wat kan ik hier aan doen????

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-07 20:34
Mogelijk stoort het antennesignaal het beeld vanaf je pc. Trek de stekker van de antenne van je tv (niet je pc) er eens uit.

Verwijderd

Topicstarter
Helpt niets...:'(

Verwijderd

Klinkt misschien dom maar gebruik je de juiste instelling ??
Als je bv een andere PAL instelling gebruikt dan de juiste (weet zo niet welke dat is) dan is je beeld maar half , verkeerd gekleurd of in zwart/wit ofzo.

Bij NTSC is het altijd zwart/wit.

kijk daar eens een keer na, misschien staat er perongeluk verkeerd ;)

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
Wanneer ie zwart-wit is staat hij inderdaad vaak nog op NTSC ipv PAL. Plus heb je, geloof ik, de optie om het signaal op autodetect te zetten of composite of die andere (naam kwijt :)). Het beste kun je zelf kiezen welke je wilt, dus niet autodetect.

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Verwijderd

wat ik had is dat als ik hem op tv out zet dat ie dan kleur aangeeft maar na terugschakelen naar de monitor end an weer na de tv heb ik ineens zwart wit. ik doe dan de tv UIT en dan weer aanzetten en dan heb ik weer kleur.. mischien helpt dit ook bij jou...

• Millennium
  • Laatst online: 13:21

Millennium

Bug free !!!

Of neem een goede TV (Sony 21FX20B in mijn geval) en je hebt geen last van NTSC of PAL.

1. Stel PAL in.
2. Weet je zeker dat je TV S-video ondersteund (S-video met scartconvertor op normale TV = Zwart/wit)
3. Als TV Svideo ondersteund, goede ingang geselecteerd?

Rampen bak 2004

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 19:37
net gepost misschien?? [topic=278929/1/25]

gr. J.

• barkey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08-2022

barkey

runtime error, goed he....

heb ook zoiets gehad, lag aan mijn tv zelf :( , die gaf het signaalzwart wit aan ;( ff geschakeld via de vcr, deed mooie kleurtjes geven!!! ikke blij, filmkijkers blij, iedereen goede avond :)

did not reach the following recipient(s):

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40

Wallie

Herr

Tja, heb ik ook met mijn Radeon op mijn Aristona tv... geen idee waar het aan ligt, maar als ik de Composite video-out gebruik gaat het wel goed in kleur.. S-vhs gaat in zwart/wit.
:?

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Millennium
  • Laatst online: 13:21

Millennium

Bug free !!!

Op zaterdag 29 september 2001 18:10 schreef Wallie het volgende:
Tja, heb ik ook met mijn Radeon op mijn Aristona tv... geen idee waar het aan ligt, maar als ik de Composite video-out gebruik gaat het wel goed in kleur.. S-vhs gaat in zwart/wit.
:?
Misschien dat je Aristona niet S-video Compatible is???

MVG

Rampen bak 2004

Verwijderd

ik heb een oude sony TV van 8 jaar oud die niet eens scart aansluitingen heeft maar ik krijg wel kleur beeld! alleen moet ik hem aan en uitzetten als ik een keer heb geswitcht tussen de tv en monitor anders heb ik zwart-wit
Pagina: 1