Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

UT server vraagje...

Pagina: 1
Acties:

• foser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-11 15:39
Is het ook mogelijk een UT server en client op een machine te draaien ? Ik kan het namelijk wel doen, alleen als ik dan met de client mijn server pak krijg ik na 15.00001 seconden (ofzo) een time-out. En dat is natuurlijk niet echt de bedoeling.

En ja, ik weet wel dat er ook zoiets bestaat als non-dedicated servers, maar ik wil mijn server gewoon laten draaien ook als ik er zelf niet ben. En om dan ergens als schietschijf te gaan staan lijkt me geen goed idee.

• elmuerte
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 22:53
Als je het onder windows wilt doen moet je rekening houden dan je het beste 256 mb ram kan hebben, UT gebruikt als server zijnde ongeveer 25 mb... UT gewoon draait het beste met meer dan 64 vrij 96 is goed. Maar als je beide gelijk wilt draaien heb je ongeveer nog een 25 mb extra nodig omdat windows de files niet zeer relaxed kan sharen.... Maar goed.

Die 15 seconden timeout is standard als je weg valt, dus als de verbinding abrupt wordt verbroken. Maar volgens mij doe je iets anders fout, want ik heb ook wel eens gedaan (om wat dingen te testen) maar ik heb nog nooit problemen gehad.

• foser
Dus het is wel mogelijk ? Omdat het nergens in de server handleidingen staat was ik er niet zo zeker van.
Geen idee wat ik dan fout doe. Hmmmm, kheb wel een ideetje. Ga even kijken of het werkt...

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-11-2024
Volgens mij kan het wel maar dan moet je als adres localhost nemen, en niet het ip adres van de server (lijkt mij).

Hoe heb je de server draaien, met UCC.exe?

• elmuerte
dat lijkt me wel logisch dat je localhost zou gebruiken....
het maakt niet uit of je nu
ucc.exe server
of
unrealtournament.exe server
doet......
alleen bij ucc heb je een console window
en bij de andere een TNA icoontje

• foser
Met ucc.exe lukt het wel :) -loopt wel traag met 64Meg-

Maar, hoeveel verkeer veroorzaakt zo'n server nou -bv een CTF game met voortdurend 10 spelers en een netspeed geoptimaliseerd voor kabel- ?

• Gert
Als het goed is je max upload, anders kan je de clientrate nog wat opschroeven.

Bijmij is dat dus 30 KB/s.

• elmuerte
Nee dat moet je NIET doen. Je moet niet met de client rate boven de door Epic vast gestelde waarde zitten, want dan is de kans op een drop heel erg groot en gaat je server laggen. Wat ook vervelend is, is dat sommige mensen hun client rate veel hoger hebben staat dan eigenlijk mogelijk is op hun connectie, en als die lui dan connecten op je server veroorzaken ze een lag :(

• foser
Ik heb mn netspeed geloof ik op 20000 staan, maar dat kan mn connectie ook wel aan dan. Wat ik meer bedoelde is hoeveel verkeer zo'n server nou veroorzaakt per dag, met wat getest reken ik op rond de 100Mb dataverkeer (up- & download) per dag. Klopt dat?

Trouwens, wat die netspeed betreft, de meeste (kleine) servers zijn ingesteld voor kabelaars of modemers, dus dan heb ik nog weinig aan die hoge netspeed.

Als dus iemand met een modem z'n netspeed of 10000 zet en dan op een server inlogt, dan geeft die server ook daadwerkelijk op die netspeed gegevens door (althans, dat probeert de server). De modem kan dat niet aan en het wordt een beetje druk op dat lijntje, maar dat hoeft verder toch geen gevolgen te hebben voor de rest v/d spelers !?

[WOS]foser www.utinferno.co.uk/wos

• Gert
El muerte: wat ik bedoelde was dat mijn max upload 30 KB/s is,dus zoveel trekt mijn UT server als je hem goed configureerd.

Als je een server hebt draaien met MaxClientRate 4000 ofzo, en er komt iemand met een kabel modempje, of een 14k4 met een te hoge instelling, dan kan hij laag of hoog springen, maar meer dan 4000 B/s krijgt ie niet. En degene met het 14k4 modempje is de enige die lag ondervindt omdat hij net als de rest en stukje bandbreedte van 4000 B/s krijgt toegewezen. Ok de server kan zijn packets daar niet kwijt maar dat heeft geen gevolgen voor de rest van de players die allemaal hun eigen stukje bandbreedte hebben.

• elmuerte
foser: ik zou het echt niet weten....
Wij hebben onze server 24/7 aan en 1 daarvan word behoorlijk veel bezocht.... Het ligt er ook maar net aan hoeveel er gespeeld word en of je custom zooi hebt, of als er mensen inloggen die geen bonus pack hebben (argh, dat haat ik, en ik de huidige linux patch kan je het nog niet instellen van downloads)

• Gert
[ff off topic]
foser waar is de rest van de page? Alleen een intro zegt niet zoveel :)

• elmuerte
hint: click op enter text

• foser
LOL, ik heb dat niet bedacht hoor. Ik zit trouwens met een nieuwe lay-out bezig. Zodra dat wat is mogen jullie nog eens langs komen.

Wil je btw wel geloven dat ik daar ook nog wel eens moeite mee had -om dat knopje te vinden-, maar nu heb ik gewoon een link naar de 2e index pagina.
Pagina: 1