Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Ik heb waarschijnlijk de kans om mijn Voodoo 3 3000 AGP om te ruilen voor een Matrox G400 Dualhead. Nu is de vraag: zou ik dit doen ?

Wat ik vooral doe tegenwoordig is surfen, met Windows proggies werken (gewoon applicaties zoals tekstverwerkers ed.), PhotoShop en games. In die volgorde dus. Aangezien ik nu twee 17" schermpjes heb, wil ik ze ook benutten en aangezien mijn PCI sloten vol zitten en mijn IRQ's allemaal in gebruik zijn, zie ik dit als een goede oplossing.

Nu is ook een bepalende factor: hoe presteert de G400 in OpenGL en D3D ? Ik ben niet van plan Red Faction in 1280x1024 met 32-bits kleuren te draaien, maar Q3 moet toch al speelbaar draaien in 16-bit.

Ik vraag dit allemaal omdat ik niet weet hoe goed de G400 in OpenGL en Direct3D is. Ik weet dus ook niks van de drivers: zijn ze onstabiel, slechte support... ? Zijn er overklokproggies en hoeverre kan je hem overklokken ?

Belangrijkste systeemspecs zijn: AMD Duron 700, ASUS A7V, 192MB RAM. Ik draai op Windows 2000 en zal dat waarschijnlijk nog een lange tijd doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet doen man voodoo3 is een heel stuk sneller die g400 zijn al weer zwaar oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 19:46
je kan het rustig doen, ik heb tot 3 mnd geleden
met een G400 gewerkt ->prima kaart :D
ook in 3d en opengl presteerd ie goed, het is natuurlijk geen Gforce dus die prestaties moet je ook niet verwachten
ik ben een fanatiek UT speler en dat was prima te doen

driver ondersteuning is ook ok >:) heb zelden last gehad van fouten ed

maw. goede ruil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ALs je het echt in die volgorde doet dan zou ik het zeker doen. De G400 heeft een PERFECTE beeldkwaliteit in 2D en in 3D is het ZEKER geen slechte vid. kaart. Ik zou het gewoon doen.

edit:

Nog een voordeel is dat Matrox nog bestaat... kan je van 3dfx niet zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

Ik zou het wel doen, maar ik zou tegelijkertijd ook 119 gulden investeren voor een bankje van 512 MB voor én je games én vooral je fotowinkel activiteiten...

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Matrox heeft, vind ik, ook de beste driver support. En OpenGL zit dus ook goed geingeplant en werkt perfect, bij dan...

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Laatst online: 11-08 17:20
voodoo3 en G400 zijn ongeveer even oud, en ongeveer even snel, indien glide niet ondersteund wordt is de G400 misschien zelf sneller, hij kan 32bit, maar daarvoor is hij toch eigenlijk te traag
ik denk dat je er qua games niet echt op vooruit/achteruit gaat, maar je hebt de dualhead functie... en als je toch 2 17" ter beschikking hebt >:), ik zou der voor gaan

driversupport van matrox is wel goed en ook stabiel naar mijn ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Als je Glide kunt missen zou ik het zeker doen.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

heb zelf tijden g400 gehad die net zo snel benchmartke als een TNT2 ultra met 5.5ns..

en je hebt op de koop toe ook nog environmental bumpmapping!!!

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Hmm, interessant...
Ik zou het wel doen, maar ik zou tegelijkertijd ook 119 gulden investeren voor een bankje van 512 MB voor én je games én vooral je fotowinkel activiteiten...
Heb geen geld op het moment om uit te geven en alle 3 geheugenbanken zijn vol. PC voldoet op het moment.

Heeft iemand ervaring met de G400 en Q3, Half-Life, Unreal Tournament, Max PAyne, ed. ?

Er is ook een G400 MAX, wa's daar anders aan ? Waren het alleen hogere clock/mem speeds ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G400 heerst Windows desktop en Voodoo 3 heerst Games... choose ur destiny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je meer Photoshopt ipv van games speelt kan je beter de G400 nemen :)

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Ochtendschopje !

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 12:18
Ik zou het wel doen, maar ik zou tegelijkertijd ook 119 gulden investeren voor een bankje van 512 MB voor én je games én vooral je fotowinkel activiteiten....
Dat is dom. Want boven 384MB heeft extra geheugen weinig zin het VERTRAAGT zelfs de prestaties (staat ook in pcm september 2001). Dus niet boven de 384 MB gaan.

Matrox G400: zeker doen. ondersteunt wel 32 bits kleur (wat je van de voodoo 3 niet kunt zeggen). Dual Head en goede drivers. Heb hem nu bijna twee jaar en nog nooit problemen mee gehad, mijn volgende kaart wordt gegarandeerd een Matrox!

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Verwijderd

Ik denk dat de VooDoo 3 in games wel iets sneller zal zijn.
Maar speel je toch geen games kun je net zo goed een ruil maken! ;)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:07
De Voodoo is denk ik iets sneller dan de Matrox, alleen vind ik die matrox persoonlijk beter.

Voordelen Matrox tov Voodoo:
- DualHead, evenuteel 2e scherm met fotosjop, TVout (:P) (tvout is echt perfect!)
- Goede drivers
- Het bestaat nog :) Vooral handig ivm nieuwe OS, verwacht geen officiele Voodoo drivers/heavy support voor bv XP, 3dfx=vakantie
- Veel betere 2D beeldkwaliteit, vooral bij hoge resoluties
- EMBP (Maar ja, dat gebruik je imho niet ZO vaak)

Nadelen Matrox tov Voodoo:
- Iets slomer bij spellen, minder 3D gericht
- Glide driver gebeuren ben je kwijt (fuck that imho)

G400 MAX tov normale G400: idd iets hogere mem/clockspeed...

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 15:12

cruncher

wanna crunch someone?

Op vrijdag 28 september 2001 22:05 schreef shorty151 het volgende:
ALs je het echt in die volgorde doet dan zou ik het zeker doen. De G400 heeft een PERFECTE beeldkwaliteit in 2D en in 3D is het ZEKER geen slechte vid. kaart. Ik zou het gewoon doen.

edit:

Nog een voordeel is dat Matrox nog bestaat... kan je van 3dfx niet zeggen...
2D en 3D kwaliteit van die voodoo3000 zijn toevallig ook heel goed hoor........ misschien zelfs wel beter dan die G400....................

can you read my mind?

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Voordelen Matrox tov Voodoo:
- DualHead, evenuteel 2e scherm met fotosjop, TVout (>:)) (tvout is echt perfect!) - ik vond de TVOUT op de V3 al wazig, misschien is hij met de G400 beter

- Goede drivers - Heb eigenlijk niet te klagen van de V3 drivers. Enigste waar ik mij aan stoor is taskswitching: daar heeft de V3 VEEL moeite mee

- Het bestaat nog Vooral handig ivm nieuwe OS, verwacht geen officiele Voodoo drivers/heavy support voor bv XP, 3dfx=vakantie - WinXP zie ik me eigenlijk niet draaien, ben nog dolgelukking met Win2k. Het is wel een goed argument voor later idd.

- Veel betere 2D beeldkwaliteit, vooral bij hoge resoluties - That's what I need
- EMBP (Maar ja, dat gebruik je imho niet ZO vaak) - Zijn er veel spellen die dit ondersteunen hardwarematig ?

Nadelen Matrox tov Voodoo:

- Iets slomer bij spellen, minder 3D gericht - Als Quake 3, Half-Life en Diablo II maar vloeiend lopen :)

- Glide driver gebeuren ben je kwijt (fuck that imho) - idd, voor dat enkele spel...
Ok, beslissing is dus genomen. Ga hem zo snel mogelijk proberen vast te krijgen. Kan me nog iemand uitleg geven over overklokmogelijkheden met deze kaart ? (ja, cliché he :))

Verwijderd

ja.....zeker..ik gebruik hem nu bijna een jaar
en ben zeer tevreden...en er bestaat een proggie om hem over te clocken.. :):):)danm ik ben alleen ff de naam kwijt...:(

en bovendien overgeclocked is ie behoorlijk sneller dan de voodoo 3 ...:P

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:07
Edit: let erop dat je de TVout kabel er ook bij krijgt. Dat is een matrox-specifiek kabeltje van subd 15p naar Tulp (Composite) en SVHS.

Zonder die kabel geen TVout, dan moetje of een kabel kopen/regelen, of zelf zo'n ding solderen
Pagina: 1