[/14] scheiden P & W

Pagina: 1
Acties:

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Eigenlijk wilde ik dit posten in het netwerkbeheer topic. maar toch maar besloten een nieuw topic te starten:

P&W:93 topics is toch wel veel voor 1 forum op een dag.

misschien is het slimmer dit op 1 of andere manier te splitsen
Deze discussie is al eerder geweest, dat weet ik.
En mijn voorstel is dan ook NIET om te splitsen in
Advanced en Gewoon, of in programming & webscripting

MAAR in serverside programming en "gewoon" programming.

• D2k
  • Laatst online: 18-11 16:53

D2k

je wil de php-ers/asp-ers scheiden van de java-hova's

hmmz
maar dan moet ik 2 forums gaan checken

maar op zich is het niet nodig imho
dan krijg je 2 slechter lopende fora en ik wil tussen al dat php-geweld ook nog wel eens een java/c/c++ vraagje zien

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11 10:39
Ik geloof dat een heleboel posts al over PHP/MySQL gaan. Af en toe komt er wat anders tussen door. Als je die 2 gaat scheiden krijg je 1 'dood' forum met 5 topics per dag en 1 die nog steeds 80 topics per dag haalt...
IMHO hoef je ze dus niet te scheiden.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik ben het voornamelijk met het standpunt van MikeN eens.

Niet dat ik het nut niet zie van een dergelijke scheiding. Maar de 'duidelijkheid' wordt onduidelijker (je hoort nu al de klachten over 'maar javascript is toch webscripting?').

Waar ga je vragen als:
'hoe maak ik een fulltext search in mijn forum' plaatsen :? (is niet per definitie in een van de twee te plaatsen)
'Ik heb een servlet template engine ... en dat en dat werkt niet ... ?' (dus een evt erg geavanceerde java applicatie, die toevallig voor het web is, met als gevolg dat ie eigenlijk in de 'webdevving' moet, maar de echte javaproggerts die mijden webdevving dan zo veel mogelijk (gewoon een situatie schets)).

En veel van dat soort topics.
Het is nauwelijks te scheiden, want in sommige gevallen is programmeren in php/asp echt wel geavanceerd (misschien wel te geavanceerd voor dat 'simpele webdev forum').

Daarnaast krijg je de problemen met delphi applicaties die voor het internet bedoeld zijn (hier is het veel drukker dan in dat andere forum, dus post ik het hier maar...)

Deze post is gewoon een wat reelere situatie schets.
Aangezien Chem op vakantie is (nog een weekje en dan moet ie nog bijkomen/inwerken/situatie opnemen etc) zal deze beslissing zowiezo niet nu genomen worden (dit is niet iets dat Tom en ik alleen willen beslissen).

Hier komen we dus nog op terug (schop desnoods het topic omhoog als het je te lang duurt, maar niet elke dag om-het-uur (ga maar niet ervanuit dat het binnen een week of 3 besloten kan worden)).

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
^^ chem is terug van vakantie ^^

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 04 oktober 2001 13:41 schreef wasigh het volgende:
^^ chem is terug van vakantie ^^
Op vrijdag 28 september 2001 23:25 schreef ACM het volgende:
Aangezien Chem op vakantie is (nog een weekje en dan moet ie nog bijkomen/inwerken/situatie opnemen etc)
;)

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Op vrijdag 28 september 2001 23:25 schreef ACM het volgende:

Aangezien Chem op vakantie is (nog een weekje en dan moet ie nog bijkomen/inwerken/situatie opnemen etc) zal deze beslissing zowiezo niet nu genomen worden (dit is niet iets dat Tom en ik alleen willen beslissen).
Chem was op vakantie (toen nog een week) en 1 dag om bij tekomen en in te werken(etc) is toch genoeg >:)
Hier komen we dus nog op terug (schop desnoods het topic omhoog als het je te lang duurt, maar niet elke dag om-het-uur (ga maar niet ervanuit dat het binnen een week of 3 besloten kan worden)).
kom ik er op terug, schop ik het (na een week!) is het nog niet goed :'(

;)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:04

chem

Reist de wereld rond

jeetje man, ik ben net wakker :)

vluchten zijn nu enorm vermoeiend door de hoeveelheid securitychecks en huilende kinderen, ben dus nu wel utigerust maar moe (snap-ie?)

Voor m'n vakantie had ik zonder meer gezegd: GEEN splitsing. Dit omdat je inderdaad een hond met 3 poten krijgt, zeg maar.

Toch denk ik dat het wel zin heeft. Je blijft echter een vage gelei-achtige scheiding houden van w&g (met javascript), webscripting en programming. Dit is voor een aantal gebruikers geen probleem; die openen echter het minste aantal topics. Als ik het goed begrijp gaan we dus naar deze ontwikkeling toewerken:
w&g
design + html-en-zo waaronder javascript ivm. het feit dat JS vrijwel altijd in die hoek wordt beoefend en van een dergelijk laag nivo zijn dat we het niet echt over scripting hebben (copy-paste)

webscripting
of moet ik zeggen: php/[my]sql ;) en hier-en-daar een verdwaa[l/s]de asp'er.

programming
java, c, c++, delphi en alle andere varianten.

Zitten we vanzelf met het volgende probleem: jsp/servlets bv, of perl maar dan niet als webtool etc. Wellicht dat er een andere naam structuur bedacht moet worden ipv p&w bv. 4GL en nogiets... :?

maar laten we hier nog even verder over babbelen....

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

In principe zou ik wel voor zijn voor een splitsing, maar ik zie ook de problemen die zich dan voor gaan doen.
Op donderdag 04 oktober 2001 15:39 schreef chem het volgende:
Zitten we vanzelf met het volgende probleem: jsp/servlets bv, of perl maar dan niet als webtool etc. Wellicht dat er een andere naam structuur bedacht moet worden ipv p&w bv. 4GL en nogiets... :?
Als je nou de splitsing webscripting en general purpose programming maakt dan zit je al wat beter volgens mij. Problemen als, "hoe maak ik een fulltext search (in mijn forum)" kunnen in het general purpose programming forum, immers ze zijn niet webscripting specifiek.
Wat java problemen betreft, is het duidelijk dat het echt om een webbased applicatie gaat en ook alleen zich daarin een probleem voordoet (oei, hier ga ik problemen mee krijgen ;) ), dus problemen in de orde van: Hoe werken sessies in java? Hoe haal ik form input binnen in java? Gaan het webscripting forum in.

Dus general purpose is niet in de orde van alleen offline programming, maar meer van offline programmeren/filosoferen over goede algoritmen. Vaak zal dit neerkomen op een niveau verschil tussen de twee fora.

Ik voel wel aan dat deze scheiding nog steeds niet waterdicht is, maar misschien is het een stapje dichterbij?

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11 10:39
[b]Op donderdag 04 oktober 2001 15:55 schreef Zef het volgende:
..."hoe maak ik een fulltext search (in mijn forum)" kunnen in het general purpose programming forum, immers ze zijn niet webscripting specifiek....
Als ik zo'n vraag zou hebben, en die indeling er zou zijn, zou ik hem in webscripting zetten. Dus het is niet erg duidelijk...

• chem

chem

Reist de wereld rond

ik vermoed dat als mensen zien wat er allemaal kan naast php op het webdev gebied er wellicht wat meer mensen overstappen... vind ik persoonlijk wel een mooie gedachte :)

Verder ga ik hier met acm nog over vitten 'asap'

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 16:00 schreef MikeN het volgende:

[..]

Als ik zo'n vraag zou hebben, en die indeling er zou zijn, zou ik hem in webscripting zetten. Dus het is niet erg duidelijk...
Daar zijn board descriptions en FAQs voor, en voor het gemak ga ik er vanuit dat deze gelezen worden :Y)

• chem

chem

Reist de wereld rond

Op donderdag 04 oktober 2001 16:08 schreef Zef het volgende:

[..]

Daar zijn board descriptions en FAQs voor, en voor het gemak ga ik er vanuit dat deze gelezen worden :Y)
doe maar niet... zelfs een sticky topic dat JS in W&G hoort missen mensen zelfs...

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
er staan nu ruim 110 actieve topics.

imho echt te veel..

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 16:09 schreef chem het volgende:

[..]

doe maar niet... zelfs een sticky topic dat JS in W&G hoort missen mensen zelfs...
ok, maar wat je je af kunt vragen wat belangrijker is: Een aantal posts verplaatsen (stel gewoon meer moderators aan als jullie het niet aankunnen) of dat iedereen bij zichzelf een filter in moet programmeren om snel de interessante en oninteressante topics eruit te filteren (en dat duurt lang als er 110 actieve topics zijn).

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:11

Crazy D

I think we should take a look.

Ja maar als iets wil maken voor full text search en tis voor een forum oid is het webscripting, maar als ik precies hetzelfde wil voor een windows programma is het programming... terwijl het dus exact de zelfde vraag/probleem is.... da's imho het probleem van een opsplitsing...
En als ik in vbscript in asp een sorteer functie wil maken waar ik niet uit kom, maar als ik precies dezelfde code copy-paste naar vba in word, is het programming? Terwijl het alweer om precies hetzelfde gaat.
Dan lijkt me een scheiding in database/non-database logischer. Probleem met het maken van een query? Db-forum. Probleem met wat je met het resultaat van die query moet? P&W... want ook hiervoor geldt weer, als het iets is wat "op het web" draait is het webscripting, maar precies hetzelfde probleem alleen dan in je windows programma i.p.v. in je asp script is opeens programming.... nee hoor imho lekker zo laten voorlopig...

[edit]quote weggehaald, had er toch niks mee te maken |:(

Exact expert nodig?

• Crazy D

Crazy D

Op donderdag 04 oktober 2001 16:26 schreef Zef het volgende:
ok, maar wat je je af kunt vragen wat belangrijker is: Een aantal posts verplaatsen (stel gewoon meer moderators aan als jullie het niet aankunnen) of dat iedereen bij zichzelf een filter in moet programmeren om snel de interessante en oninteressante topics eruit te filteren (en dat duurt lang als er 110 actieve topics zijn).
t Is den ik niet zo zeer het probleem van het verplaatsen van de posts, maar waar ligt nou precies de grens... Da's net zoiets als Linux en Windows proggen in aparte forums... zit je dan met je java programma wat het overal op doet....
Een strenger beleidt in duidelijke topic titels lijkt me wel wat. Iedere topic moet beginnen met tussen blokhaken de taal (gebeurt gelukkig ook vaak), ik denk dat dat iig een stuk makkelijker filterd.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Maar wat is dan een database? Instellingen die je in een ini bestand opslaat, is dat ini bestand een database? Of moet je daarvoor een database server gebruiken?

Daar krijg je ook weer problemen mee. Het prettigst zou een splitsing naar niveaa zijn, maar da's niet te doen vrees ik.

Ik vind nog steeds general purpose/webscripting de beste optie.

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 16:39 schreef CrazyD_at_work het volgende:
t Is den ik niet zo zeer het probleem van het verplaatsen van de posts, maar waar ligt nou precies de grens... Da's net zoiets als Linux en Windows proggen in aparte forums... zit je dan met je java programma wat het overal op doet....
Een strenger beleidt in duidelijke topic titels lijkt me wel wat. Iedere topic moet beginnen met tussen blokhaken de taal (gebeurt gelukkig ook vaak), ik denk dat dat iig een stuk makkelijker filterd.
Die grens is denk ik wel uit te komen, lijkt me niet zo'n ontzettend groot probleem maar dat kan een vergissing zijn... (er schieten me zo geen twijfelgevallen binnen met de indeling die ik voorstelde)

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 16:33 schreef CrazyD_at_work een heel verhaal met de volgende zinnige quote daarin:
nee hoor imho lekker zo laten voorlopig...
Volledig mee eens bijna iedereen heeft tegenwordig fatsoenlijke topic titels en de [php] draden negeer ik gewoon, als de php'ers dan gewoon de rest negeerd is er niet aan de hand, plus het feit dat de php'ers meestal (uitzonderingen daar gelaten) de "php/mysql is goddelijk de rest is k*t" houding hebben waardoor soms newbies die komen van ik wil/zoek [random probleem here] onmiddelijk een php/mysql oplossing door hun strot krijgen geforceerd dit wordt momenteel redelijk recht getrokken door de lui met een iets bredere kennis die doorgaans "de juiste tool voor het juiste probleem" houding hebben. als je de webscripters apart zet creeer je imho 2 kampen met een redelijke kennis kloof daar tussen, is niet wat we willen volgens mij.....

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Het probleem naar mijn mening blijft dat het te druk is in P&W. Je kan niet ff lekker scannen op interressante topics. Waardoor ook het zoeken en volgen van topics moeilijker wordt.

Even een voorbeeld hoe het volgens mij zou moeten:
(zonder de inhoud te kennen)
[Delphi] floating point error (nog een keer)
--> programming
SQL query hulp.... select teamnaam, via 3 tabellen
--> programming
Mod rewritengine
--> programming
Onderzoek naar gehoordrempel: meten met computer
--> programming
[Flash e.a.] Variables oversturen naar...
--> webscripting
[asm] Adresvariabelen?????
--> programmining
importeren datum in mysql
--> webscripting
[php] Probleempje met quotes enzow
--> websdcripting
[SQL/CFM]- Fout in ALTER-TABLE statement
--> webscripting
[XSL] Mozilla: import/include
--> programming
[ASP-HTML] Hoe "tussenpagina" weergeven?
--> webscripting
[C++] 2 Demensionale array initialiseren
--> programming
Random sig 1 2 3 4
--> webscripting
[gd/php] constrain proportions bij thumbnail
--> webscripting
[sql + access] Toon events minder dan 7 dg oud...
--> webscripting

Best makkelijk toch :?

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 18:30 schreef wasigh het volgende:
--> programming
--> webscripting
Best makkelijk toch :?
Ik heb niet naar de inhoud gekeken maar je spreekt je zelf nu al tegen.. zo makkelijk is het nou :7

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Op donderdag 04 oktober 2001 18:35 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Ik heb niet naar de inhoud gekeken maar je spreekt je zelf nu al tegen.. zo makkelijk is het nou :7
fouten maken doe je toch ;)

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
ik kwam btw deze thread tegen: (tnx D2k) [topic=157258/2/25]

waarin ACM zegt: "we kunnen het wel een maandje proberen"

;) :D

• Crazy D

Crazy D

Alleen maar even de genen waar ik een :? bij zet...

--> programming
importeren datum in mysql
--> webscripting
[SQL/CFM]- Fout in ALTER-TABLE statement
--> webscripting
[XSL] Mozilla: import/include
--> programming
--> webscripting

:? dus
Waarom deze naar 'waar je ze naartoe wil hebben' :?

Waarom importeren datum in mysql naar webscripting? (ook zonder naar de inhoud te hebben gekeken trouwens). Kan ook gewoon importeren zijn in een mysql die op een intranet server draait waar vandaan desktop applicaties hun data halen...
ALTER-TABLE is gewoon sql, dat het toevallig CFM bij staat vind ik dan niet zo relevant om 'm daarom in webscripting te stoppen.
XSL is bij mijn weten erg webscripting. XML niet per definitie, maar bij mijn weten is XSL de stylesheet => webscripting dus
Toon events minder dan 7 dagen oud, is gewoon een SQL query. (nou ja, gewoon... 't blijft Access ;))
Aangezien je de 1e SQL vraag naar programming schopt vind ik dat je wel consequent moet blijven. Daarnaast is dat ook handiger voor de search, als je eenmaal weet dat alle query troubles in programming staat...

Ondertussen post je vrolijk verder.... maandje proberen kan natuurlijk altijd wel :)
(ik voorzie alleen nog meer onduidelijkheid dan in het begin toen javascript naar W&G was geschopt).

Al zou ik, als ik je lijstje zo nog eens doorlees, op zich dan ook wel wat voelen voor een 3e groep, "Siekwel Kweries" (databases was misschien een wat vage naam, i.v.m.die bijdehande "ini file" opmerking :P). Er komen genoeg vragen in P&W die eigenlijk (ook al staat er in de topic vaak php oid) gewoon een pure sql vraag zijn. En of je nou het result in php gebruikt, of in VB, dat maakt op zich voor de query niet uit.

Exact expert nodig?

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
als je gewoon een [php/mysql] forum maakt een een [rest] , ben je al klaar, word alles netjes verdeelt :)

• D2k
  • Laatst online: 18-11 16:53

D2k

Op donderdag 04 oktober 2001 21:00 schreef Nielsz het volgende:
als je gewoon een [php/mysql] forum maakt een een [rest] , ben je al klaar, word alles netjes verdeelt :)
vergeet daar asp/access niet bij te doen imho

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
^^^ UP ^^^

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

We hebben in principe besloten dit een maandje te testen.

Dat wordt dan in de form van P en W ipv P&W.
In eerste instantie denken we geen extra moderators nodig te hebben, mede omdat de users ons al kennen etc etc...

Wanneer het ingaat weten we nog niet, ik ben natuurlijk ook nog betrokken bij die wijziging bij HWS ;)

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
ok tnx, kan ik eindelijk ophouden met zeuren ;)

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 12:30 schreef ACM het volgende:
We hebben in principe besloten dit een maandje te testen.
"in principe" dus we kunnen er nog onderuit?

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Maar welke fora komen er nu?

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 12:33 schreef Nielsz het volgende:
Maar welke fora komen er nu?
Op dinsdag 09 oktober 2001 12:30 schreef ACM het volgende:

Dat wordt dan in de form van P en W ipv P&W.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op dinsdag 09 oktober 2001 12:32 schreef Yarvieh het volgende:
"in principe" dus we kunnen er nog onderuit?
Uiteraard :+

Maar dat sloeg meer op het "dat het wel besloten is, maar wanneer weten we nog niet" geheel.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Mijn voorstel is als volgt:

Is het niet iets om de 2 fora te splitsen in 3 andere (de devschuur is er namelijk alweer 1tje kwijt, zie [topic=288015] :P) en wel de volgende
(namen zijn uiteraard discutabel ;))

1: Graphics and Design
• Photoshop, PaintShop, Maya, 3Dstudio, etc

2: Clientside Webdevelopment
• DHTML, JavaScript, HTML, VBScript, etc

3: Databases and (Web)Programming
• PHP, ASP, Perl, Python, *SQL, Delphi, C++, etc..

is dit wat :?

Een apart forum voor Application development lijkt me iets te veel van het goede

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Misschien had je deze draad eerst es moeten lezen voor je bericht hier domweg crossposte? d'r is al besloten we krijgen een P en een W...

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 16:51 schreef Yarvieh het volgende:
Misschien had je deze draad eerst es moeten lezen voor je bericht hier domweg crossposte? d'r is al besloten we krijgen een P en een W...
Maar drm wil W&G ook slicen ;)

• drm

drm

f0pc0dert

Xact.
Leg mij het verband tussen HTML en Maya bijv. maar eens uit...

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

• Graphics & Design (Photoshop, 3DS MAX, Lay-out design)
• Client-side Scripting (JavaScript, DHTML, VBScript)
• Server-side Scripting (PHP, ASP)
• Programming (Application Development?)

Problemen:
Flash/Director
Databases
Java meuk

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Deze draad gaat niet over het scheiden van W&G, daar hebben chem en ik weinig over te zeggen (in zoverre dat onze mening gepolled zal worden, maar de uiteindelijke beslissing ligt toch echt bij OzBoz en Tom).

• drm

drm

f0pc0dert

Ik zal ze niet tegenhouden mee te delen in deze discussie. Is het anders wat om topicnaam te veranderen naar "[/13] [/14] reorganisatie" en hen er even van op de hoogte te stellen :?

Ikzelf vind namelijk een scheiding tussen puur grafische design (denk aan bijv. 3dStudioMax) en HTML nog logischer dan een scheiding JavaScript / C++. if u get what i mean ...

~ Gottfried Leibniz

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11 01:34
Hum ik moet vaker in /15 komen...

Als het gesplitst gaat worden krijgt P dan wel de 14 ? >:)
Crazy_D het volgende:XSL is bij mijn weten erg webscripting. XML niet per definitie, maar bij mijn weten is XSL de stylesheet => webscripting dus
Zo zie je maar weer hoe moeilijk het is om onderscheid te maken... XSL is veel meer dan alleen een styling systeem. Het is een volledige taal voor transformaties op XML documenten. Dit heeft een vrij hoog technisch gehalte en zou dus in de P moeten IMHO. Als ik XSL nu voor iets anders dan een website gebruik (ja, dat kan ook) moet het dan opeens wel in de P ipv in de W?

Als er een scheiding komt lijkt het mij erg belangrijk om ook duidelijk op te stellen wat waar hoort voor alle mogelijke talen en omgevingen. Anders wordt het echt een zootje en is een scheiding zinloos.

Op zich vind ik het op dit moment wel een leuke mix. Je kan leuk met andere topics meelezen en andersom...

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

<cent amount="2">
mbravenboer: Als er een scheiding komt lijkt het mij erg belangrijk om ook duidelijk op te stellen wat waar hoort voor alle mogelijke talen en omgevingen.
Als je de DevSchuur dan opnieuw indeelt, doe het dan op "presentatie" vs "logica": hoe iets eruit ziet is een ding, hoe iets moet werken iets anders.

En dan dus JavaScript weer in /14 en RTFM-JavaScript-vragen naar Hotscripts oid aangezien die in /13 nu toch al niet mogen en /14 al helemaal niet op prijs gesteld worden.

Dan komen mensen die nu alleen in /13 hangen ook eens in /14 waar ze veel meer interessante dingen kunnen vinden voor programmeren/scripten van hun site. (De mensen in /14 die wat creatiefs grafisch willen, weten /13 geloof ik toch al te vinden.)

En teveel topics? Is dat een probleem? Hoe kan keuze nou een probleem zijn? :?
Op zich vind ik het op dit moment wel een leuke mix. Je kan leuk met andere topics meelezen en andersom...
/me agrees.

</cent>

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 11 oktober 2001 09:03 schreef Arien het volgende:
En teveel topics? Is dat een probleem? Hoe kan keuze nou een probleem zijn? :?
Ja dat is mogelijk ;)

Het is nu af en toe zo, dat de 'serieuzere topics' ondergesneeuwd raken door de "hee ik krijg een 'no valid result parameter' error met mijn php/mysql zut" vraagjes.
(heel bot gesteld).

Wat jij verder voorstelt is een nogal diepgaande wijziging in de hele structuur van de Devschuur, HWS hing daar wat 'losser bij', maar W&G en P&W hebben een veel breder raakvlak.

Het is vast wel goed te scheiden, maar vooralsnog hebben we daar nog niet echt het "nut" van ingezien.

En ondertussen is P&W een redelijk 'groot' forum aan het worden (w&g misschien ook wel, maar ik hoor ozboz niet klagen ;) en heb daar ook nog geen topics over gezien, dit is niet het eerste 'P&W scheiden-topic')

[volledig geen rechten uit te ontlenen]
Maar goed, laten we eerst deze test es afwachten. Dan kan er desnoods altijd nog een kleine verschuiving in Forum-doeleinden komen (maar dat is iets waar de hele devschuur-crew het mee eens moet zijn) zodat de (web)scripting wat meer bij elkaar komt en W en G van W&G ietsje ontlast worden op dat punt.
[/volledig geen rechten uit te ontlenen]
Pagina: 1