Alleen maar even de genen waar ik een

bij zet...
SQL query hulp.... select teamnaam, via 3 tabellen
--> programming
importeren datum in mysql
--> webscripting
[SQL/CFM]- Fout in ALTER-TABLE statement
--> webscripting
[XSL] Mozilla: import/include
--> programming
[sql + access] Toon events minder dan 7 dg oud...
--> webscripting

dus
Waarom deze naar 'waar je ze naartoe wil hebben'
Waarom importeren datum in mysql naar webscripting? (ook zonder naar de inhoud te hebben gekeken trouwens). Kan ook gewoon importeren zijn in een mysql die op een intranet server draait waar vandaan desktop applicaties hun data halen...
ALTER-TABLE is gewoon sql, dat het toevallig CFM bij staat vind ik dan niet zo relevant om 'm daarom in webscripting te stoppen.
XSL is bij mijn weten erg webscripting. XML niet per definitie, maar bij mijn weten is XSL de stylesheet => webscripting dus
Toon events minder dan 7 dagen oud, is gewoon een SQL query. (nou ja, gewoon... 't blijft Access

)
Aangezien je de 1e SQL vraag naar programming schopt vind ik dat je wel consequent moet blijven. Daarnaast is dat ook handiger voor de search, als je eenmaal weet dat alle query troubles in programming staat...
Ondertussen post je vrolijk verder.... maandje proberen kan natuurlijk altijd wel

(ik voorzie alleen nog meer onduidelijkheid dan in het begin toen javascript naar W&G was geschopt).
Al zou ik, als ik je lijstje zo nog eens doorlees, op zich dan ook wel wat voelen voor een 3e groep, "Siekwel Kweries" (databases was misschien een wat vage naam, i.v.m.die bijdehande "ini file" opmerking

). Er komen genoeg vragen in P&W die eigenlijk (ook al staat er in de topic vaak php oid) gewoon een pure sql vraag zijn. En of je nou het result in php gebruikt, of in VB, dat maakt op zich voor de query niet uit.