[php] Wat kan je eisen van een student

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Parcye
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08-2017
Hoi

Ik had een vraag, werk zelf als PHP programmeur part-time en wij krijgen in de toekomst stagelopers.

Nu vraag ik me af wat mogen we verwachten/eissen.

Het gaat om 3de jaars Technisch Informatica studenten van de MBO en 4de jaars Technisch Informatica studenten van de MBO die aan het afstuderen zijn.

Beide keren gaat het om 100dagen.

Mijn vragen:
Wat voor niveau kan/mag ik verwachten na 4 weken?

Wat na ongeveer 10 weken?

En wat op het einde?

Mijn eigen antwoorden:
Na 4 weken: Het kunne schrijven van een gaste boek scripts, een script waar mensen bijvoorbeeld details over hun auto in kunnen zetten voor bijvb een verkoop site. Met wat zoek opties etc.

Na 10 weken: Kunnen lezen van scripts en het idee hebben wat ze doen (alle soorten scripts)

En op het einde: ?? er thuis in voelen en creatief oplossing kunnen verzinnen.

"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002

Verwijderd

Ik denk dat ze kwa resultaten al vrij snel in staat zullen zijn een gastenboek te kunnen schrijven. Hetgeen wat ik gemerkt heb bij stagaires is dat je vooral op de structuur moet letten van de code. Het werkt wel wat ze maken alleen plaatsen ze consequent geen commentaar bij functies en is het verder vaak een rommeltje. Als daar aandacht aan besteed dan heb je binnen notime een goede kracht erbij! :)

• Parcye
opstellen van PRE en POST condities bij functies bijvoorbeeld? Ja, toen ik daar net begon deed ik dat niet inmiddels wel.

En het inspringen en juiste benaming van variabellen etc is van groot belang.

• albiez
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 22:24
Ik doe zelf MTS Technische informatica en zit in het vierde leerjaar, ben vorig jaar uit eigen intresse begonnen met php. Ik kan wel van mezelf zeggen dat ik het redelijk snel door had. Dit ook mede omdat ik c++ kennis had (c++ heb ik op school gehad). Ik zou zeggen dat je na een weekje of 2 al redelijk wat moet kunnen in php. Zeker als je er alle dagen mee bezig bent,

Verwijderd

Nou ik heb net m'n MBO Technische Informatica afgerond, en op m'n stage moest ik ook php leren. Nou ik had het meteen door, kijk structuren hebben we echt uitgebreid gehad op school. Dus het leren van een nieuwe programmeertaal kan een mbo'er echt makkelijk

• jan-marten
  • Laatst online: 19-09 19:42
Ik heb geen ervaringen met stage in de pc wereld...
Wat ik van mezelf weet is dat ik in een paar maand van geen kennis toch wel aardig wat kan produceren (het wel bekende hak&plak werk)

Zodra ik in de problemen kom (ik kom er niet uit, wil het later verder uitwerken) zet ik er commentaar bij ( // of tussen /* en */ )
Dit doe ik niet echt consequent bij elke functie. Simpelweg omdat ik een code heb getransformeerd (vanaf morgen te bewonderen op www.wse.org) waar dat ook niet bijzat (inmiddels wel een beetje)
Waar ik verder ook mee bezig ben is goede tab dingen (inspringen, whatever)
Op mijn opleiding heb ik geen ervaring met C++ (alleen wat VB maar dat is niet vergelijkbaar) php/mysql heb ik geleerd door het te doen.

Ach ja, en het is maar net wat voor stagiare je hebt lijkt mij, iemand die echt niet geïntereseerd word door jouw opdrachten, schieten niet op he...

Naja, sterkte met je stagiare ;)

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 09:00

supersook

Professioneel prutser

komop zeg, na 4 weken een gastenboek, dan moet je wel behoorlijk sloom zijn!!!

je kijkt FFies naar een voorbeeldje, neemt het id over, maakt zelf wat, debugged FFies en klaar ben je... neem aan dat het leren van syntax van PHP geen problemen gaat geven, aangezien ik deze als een van de makkelijkste beschouw

• Parcye
Emm ik ben dus ook net klaar in Eindhoven op de MBO.

Nu ben ik dus nog part time actief en "mijn opvolger" tja die doet er lang over, nou had ik het idee dat ik het vrij snel deed, in 3 weken shop met sessies werken etc. Maar deze is nu 4 weken bezig en nog niets eigenlijk. Beetje kijken wat we kunnen verwachten, en zo te horen is dit ver onder maats.

Maar graag blijf ik posts lezen en tips misschien.

Verwijderd

Op het MBO zelf wordt geen PHP gegeven ??

Maar iemand die een beetje verstand van Linux, C++ of Javascript heeft zal PHP toch ook wel onder knie kunnen krijgen...

• Parcye
op het moment wordt nergens in nederland les gegeven in PHP

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Feest, ik doe HBO informatica, ben nu 3e jaars, moet in november stage lopen. Punt is dus: ik ken alleen Powerbuilder, Java hebben we grootste gedeelte alleen theorie over gehad (OO programmeren dus), we zijn nu bezig met zoekmethodes in Java. C heb ik alleen echt heel erge basis gehad. Nog niet eens C++. HTML en Javascript zijn hobby van me, PHP weet ik ook geen reet van. Lekker dan...
Zullen die bedrijven leuk vinden: denk je een HBO-er met veel kennis binnen te slepen, kan 'ie bijna geen reet, weet alleen theoriën van Java, software engineering, tienduizend soorten modellen (sequence diagram, klassediagram, UML dus), IAD, etc. Van de praktijk leren we bijna geen reet.

Dat wordt zeer relaxtin november, NOT!! ...
HHS, je zou ze toch... :(

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

theorie is goed. Ik ben zelf 4e jaars informatica universiteit, en helemaal daar is programmeer talen leren iets wat je maar in je eigen tijd doet :) Java wordt dan gegeven omdat het een goede taal is om OO principes uit te leggen en je moet toch ergens je code in schrijven. Verder practica in C/C++ dat een keer als 2 punts vakje is gegeven. (in vergelijk, database theorie is 5 punten)
Anyway ... mede dankzij m'n theoretische achtergrond leerde ik php volledig binnen een week. En daarna de functie reference er bij, dat wel.

Verwijderd

Ja, voed ze even een boek met hoe het zit met serverside-scripting (CGI/php). Laat ze lezen hoe php in elkaar zit. Laat ze verder wat belangrijke functies functies opzoeken die ze bekend in de oren moeten klinken omdat vergelijkbare functies er ook in andere talen zijn. Laat ze verder de functie van php goed weten, dat het meestal een laag tussen de website en de database is, maar dat je er ook nog meer mee kan (maar in geval van een quest-book is dat niet nodig). SQL-zullen ze ook al wel gehad hebben.

En binnen een paar daagjes moeten ze al flink aan de slag kunnen...

/me kon PHP binnen een dag, maar dat kwam omdat ik al in perl geprogrammeert had.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 22:46

Apache

amateur software devver

Na 4 weken zullen ze toch al echt heel vertrouwd zijn met php, ik heb nl ook 1 maand een vakantiejob gehad ivm php, op die maand heb ik enorm veel bijgeleerd omdat ik er altijd mee bezig was, dus ik denk dat je ze een beetje onderschat ;)

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 20:25
Op zaterdag 29 september 2001 00:13 schreef TimMer het volgende:
Feest, ik doe HBO informatica, ben nu 3e jaars, moet in november stage lopen. Punt is dus: ik ken alleen Powerbuilder, Java hebben we grootste gedeelte alleen theorie over gehad (OO programmeren dus), we zijn nu bezig met zoekmethodes in Java. C heb ik alleen echt heel erge basis gehad. Nog niet eens C++. HTML en Javascript zijn hobby van me, PHP weet ik ook geen reet van. Lekker dan...
Zullen die bedrijven leuk vinden: denk je een HBO-er met veel kennis binnen te slepen, kan 'ie bijna geen reet, weet alleen theoriën van Java, software engineering, tienduizend soorten modellen (sequence diagram, klassediagram, UML dus), IAD, etc. Van de praktijk leren we bijna geen reet.

Dat wordt zeer relaxtin november, NOT!! ...
HHS, je zou ze toch... :(
Op welke school zit je dan, als ik vragen mag :?

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 20:25
Op vrijdag 28 september 2001 20:41 schreef Parcye het volgende:
Na 10 weken: Kunnen lezen van scripts en het idee hebben wat ze doen (alle soorten scripts)
Hmm ik denk dat je dat misschien nog wel eerder kan, als je al wat kennis hebt van andere programeertalen moet dat nooit zo lastig zijn.

Ik heb bijvoorbeeld nog nooit C++ geprogameerd en weet r ook bijna nix van, maar toch kan ik (denk ik) redelijk goed zeggen wat een script doet.

Verwijderd

ik zou er niks van verwachten, me neefje zit nu op mts technische informatie niveau 4 in de 4e klas, en die krijgt nu pas de beginselen van ASP (dus niet eens php)

Verwijderd

Jah, ik word ook een beetje gaar van al die kut diagrammen tekenen.. Maar goed, het hoort op zich wel..

Logica en discrete wiskunde vond ik eerst ook erg NIET noodzakelijk maar heb het nu door.

Best wel leuk eigenlijk..

• xychix
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Op zaterdag 29 september 2001 10:31 schreef Mafioso het volgende:

[..]

Op welke school zit je dan, als ik vragen mag :?
windesheim zwolle misschien ??

Veel schema troep!!

ik doe duale weg , Hogere informatica & organisatie
ICM. Werken bij Ing bank (ING It-Academy)

Ideaal. zit nu begin 3e jaar (van de 4)
ben 1,5 jaar 4 dagen aant werk 1 school !

php (beetje eigen kennis)

C/c++/COBOL geleerd op werkplek !

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Pagina: 1