ik heb bij mycom een nieuwe hardeschrijf van 40gb gekocht. ik heb/had er een van 6gb die wil ik er dan uit halen. dus die heb ik er uit gehaald en daar die nieuwe voor in de plaats. tot zo ver ging alles goed. maar verder kan mijn computer dus geen hardeschrijf vinden. die moet ik dus installeeren in mijn bios maar die kan die nieuwe dus niet vinden terwijl het wel bij mijn oude wel lukt. wat moet ik doen??? toch niet mijn bios updaten??? mijn computer is 3 jaar oud
Zit de rode draad van de HDD kabel aan de kant van de voeding op je HD en zit hij op pin 1 op je mobo ?
ik zou niet weten waar je het over hebt maarOp vrijdag 28 september 2001 20:37 schreef SIPRUS het volgende:
Staat de jumper nog op de factory settings zo ja wijzigen of de cable sellect !
waar kan ik dat vinden
en hoe moet ik dat doen
Jumpers zijn kleine zwarte blokjes achter op je HD die je eraf kan halen, zij verbinden 2 pinnetjes door. Op de bovenkant van je HD staat een tekening hoe je ze moet zetten, in jou geval moet dat MASTER of Cable SELECT zijn (ik zou voor MASTER gaan). (pinnetjes ::::) (MASTER :|::) ( | = jumper) Of dit is bij verschillende HD's anders want volgens mij kan dit ook :::_: (2 pinnetjes boven de "_" denken)
Verwijderd
hopelijk heb je een boekje gekregen bij je hd, daar staat wel in hoe je em moet instellen....
anders ff op de site van de fabrikant kijken...
eh nee ===>>> aanbieding dan houden ze het zo goedkoop mogelijkOp vrijdag 28 september 2001 20:49 schreef MPdave het volgende:
hopelijk heb je een boekje gekregen bij je hd, daar staat wel in hoe je em moet instellen....
Verwijderd
wat voor pc heb je? en wat voor bios
want er zijn dus pc's van 3 jaar oud die schijven boven de 10 of 20gig niet zien...
is progje voor d8 ik om t te verhelpen.
ooit bij een leraar gezien die een 20gb schijf in zn p1 120 had zitten.
kzou nie meer wete hoe t heet
want er zijn dus pc's van 3 jaar oud die schijven boven de 10 of 20gig niet zien...
is progje voor d8 ik om t te verhelpen.
ooit bij een leraar gezien die een 20gb schijf in zn p1 120 had zitten.
kzou nie meer wete hoe t heet
Verwijderd
hoeveel hd zitten er nu in die 6 gb is weg blijft dan alleend die 40gb over of zit er nog een andere in
Verwijderd
Klopt. Is of een bios update voor te vinden of een progje voor te downloaden. Maar dan moet je wel eerst weten welke schijf je precies hebt. En je moet zeker weten dat je hem dus niet op een onmogelijke manier hebt aangesloten want dan helpt geen 1 proggie natuurlijk
Verwijderd
primary master - je hd met je OS
primary slave - je hd met je werk ruimte
secundary master je snelste cdrom
secundary slave je wrriter (bijv)
hoeveel pinnetjes zitten er naast je voeding stekker
waar de jumpers op moeten
maakt ie geluid bij het opstarten van je comp (inistialeerd de hd ) weet niet of dit goed gespeld is als ie maar geluid maakt is het goed !
maakt ie geluid bij het opstarten van je comp (inistialeerd de hd ) weet niet of dit goed gespeld is als ie maar geluid maakt is het goed !
Verwijderd
wat voor mobo heb je?
dit kan echt heel je probleem zijn.
als hij m met POST pakt hoeft nog niet te zijn dat ie m daadwerkelijk gebruikt zegmaar...
dit kan echt heel je probleem zijn.
als hij m met POST pakt hoeft nog niet te zijn dat ie m daadwerkelijk gebruikt zegmaar...
hij heeft het (tot nu toe hoop ik) nog niet gedaan. werken danOp vrijdag 28 september 2001 21:08 schreef SIPRUS het volgende:
primary master - je hd met je OS
hij heeft dus geen geluid gemaakt
en er zitten 2x4 pennetjes ::::
voor master
slave
nog iets
en hier staat niets
Verwijderd
hij maakt geen geluid (misschien is het een hele stillen laten we het hopen dus wat je nu moet doen is voelen of de kop van de harddisk op en neer gaat wat je normaal ook hoord aan de onderkant van je hd waar geen chippies op zitten !
voel je nix dan heb je een DOA
is het niet zo dan weet ik het niet meer zou ik terug gaan naar Mycom en een 7200 halen
is het niet zo dan weet ik het niet meer zou ik terug gaan naar Mycom en een 7200 halen
ik geef je een grote kans dat je je bios moet flashen ... dat bios voor je mainboard ondersteund geen grote hardisken...
bedanktOp vrijdag 28 september 2001 21:21 schreef SIPRUS het volgende:
hij maakt geen geluid (misschien is het een hele stillen laten we het hopen dus wat je nu moet doen is voelen of de kop van de harddisk op en neer gaat wat je normaal ook hoord aan de onderkant van je hd waar geen chippies op zitten !
Verwijderd
als je de pc aanzet zou de schijf even een soort zoem moeten laten horen. Dat is de motor in de drive de de disks op toeren brengt. Dat heet Spin-Up. Geen spin-up -> geen levende schijf.
Pagina: 1